reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

RT zaskarży decyzję Ofcomu w sądzie

2019-01-19: Rosyjski kanał informacyjny RT (dawniej Russia Today) zamierza zaskarżyć w sądzie decyzję brytyjskiego organu regulacyjnego Ofcom o naruszeniu zasad nadawania. Niedawno rosyjska strona poinformowała o sprawdzaniu działalności BBC World News w Rosji.

Brexit: Discovery przenosi centralę pay-tv do Amsterdamu

2019-01-13: Discovery Communications zamierza utworzyć w Holandii europejską centralę operacyjną dla swoich kanałów płatnej telewizji. W związku z brytyjskim planem opuszczenia Unii Europejskiej - znanego jako Brexit, Discovery ubiegało się o unijne licencje w Holandii na portfolio kanałów w całej Europie. To kolejny negatywny dla Londynu skutek Brexitu dotyczący rynku medialnego: nadawcy uciekają z Wielkiej Brytanii.

Zagraniczne kanały z licencjami na Białorusi

2019-01-11: Białoruś wydała zezwolenia na nadawanie dla 5 zagranicznych kanałów telewizyjnych. Tamtejsze Ministerstwo Informacji przyznało licencje rosyjskim stacjom Twoj Dom, Morskoj, Anekdot TV, Bridge TV Classic i Bridge TV Dance. Wszystkie mogą nadawać przez okres trzech lat w oryginalnych wersjach bez obowiązku zmiany formy czy treści.

beIN Sports wycofuje się z kablówki w Egipcie

2019-01-10: Katarska grupa medialna beIN Sports zawiesiła swoją usługę telewizyjną w Egipcie po sporze o kontrakt z dystrybutorem kanału - Cable Network Egypt (CNE). Kanał beIN Sports powoli wycofuje się z niektórych krajów arabskich, mimo posiadanych praw do transmisji sportowych dla tych krajów (MENA).

Druga zagraniczna siedziba ukraińskiej UA|TV po Polsce

2019-01-06: Ukraiński kanał dla zagranicy UA|TV otworzył swoje oficjalne przedstawicielstwo w Turcji. Siedziba mieści się w Ankarze i pracuje od 2 stycznia 2019 roku. To już drugie biuro za granicą. Pierwszy oddział został otwarty pod koniec 2018r. w Warszawie. Jak zaznaczają twórcy ukraińskiej telewizji, Polska i Turcja to dopiero początek.

BBC World News pod lupą rosyjskiego regulatora

2018-12-23: Federalny regulator rynku telekomunikacyjnego Roskomnadzor zweryfikuje brytyjską stację informacyjną BBC World News, nadawaną na terytorium Federacji Rosyjskiej. Kontrola obejmie też treści BBC w Internecie pod kątem zgodności produkowanych materiałów z rosyjskim ustawodawstwem.

Ofcom: rosyjski kanał RT złamał zasady bezstronności

2018-12-20: Brytyjski regulator medialny Ofcom stwierdził, że rosyjski kanał informacyjny RT (znany z propagandy Rosji) łamał zasady emisji, nie zachowując należytej bezstronności w 7 programach informacyjnych w okresie 6 tygodni od 17.03 do 26.04.2018. Rosyjskiemu RT (dawniej Russia Today) grożą sankcje.

Brexit: Turner Broadcasting przenosi licencje do Niemiec

2018-11-27: Turner Broadcasting System Deutschland złożył wniosek o 6 licencji na transmisje międzynarodowych kanałów telewizyjnych w bawarskim regulatorze medialnym BLM. Co ciekawe z Wielkiej Brytanii do Bawarii przeniesione zostanie licencja dla kanału TNT Polska. Czy to początek ucieczki kanałów telewizyjnych z Wielkiej Brytanii i Ofcomu?

W Turkmenistanie zniknęły ze sprzedaży anteny satelitarne

2018-11-23: Jak donoszą lokalne media, praktycznie wszystkie sklepy na rynkach w stolicy Turkmenistanu wycofały sprzedaż anten satelitarnych. Korespondent radia Azatłyk w Aszchabadzie powiedział, że przez sześć miesięcy anteny były sprzedawane, ale nielegalnie.

21.11 Światowy Dzień Telewizji 2018 [wideo]

2018-11-21: 21 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Telewizji ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ). Święto to upamiętnia obrady pierwszego Światowego Forum Telewizji, które odbyło się w Nowym Jorku, w siedzibie ONZ, w 1996 roku.
Idź do strony
 
progress gif
reklama
reklama
reklama