reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Ukraina: Słabe wyniki pay-tv po zakodowaniu kanałów

dodano: 2020-05-08 12:53 | aktualizacja: 2020-05-08 16:01
autor: RO | źródło: detector.media/tele-satinfo.ru

Ukraińskie kanały szyfrowanie Dlaczego ukraiński rynek płatnej telewizji zyskał mniej klientów po zakodowaniu kanałów na satelicie? Jak kwarantanna odbiła się na bazach abonenckich i dochodach dostawców? Jakie zagrożenia będą aktualne dla rynku płatnej TV po zakończeniu kwarantanny?

https://www.youtube.com/embed/erS1erLJaPI
1+1 szyfrowanie sygnału


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Rok 2020 miał być przełomowy dla rynku płatnej telewizji na Ukrainie.
Szyfrowanie kanałów grup medialnych na satelicie, nowe modele dystrybucji, zwiększone dochody, gotowość użytkowników do płacenia więcej za usługi telewizyjne – wszystko to dawało nadzieję, że branża zarobi dobre pieniądze. Jednak ten obraz nie jest taki idealny.

Rynek otrzymał znacznie mniej niż oczekiwano z szyfrowania
Około 70% odbiorców telewizji satelitarnej pozostało przy bezpłatnej ofercie, w tym odbiorze rosyjskich kanałów za darmo. Dostawcy tracą zyski podczas kwarantanny. Zniesienie imprez sportowych w czasie pandemii uderzyło w nadawców wyspecjalizowanych na treści piłkarskie. 5 maja br. przedstawiciele grup medialnych i firm telekomunikacyjnych rozmawiali o rynku płatnej telewizji podczas spotkania online zorganizowanego przez konferencję Telecom Ukraine.

Nieuzasadnione oczekiwania dotyczące kodowania
Pierwszy miesiąc po zaszyfrowaniu dawał euforię i nadzieję, że 45% lub 2 mln użytkowników darmowej telewizji satelitarnej przejdzie do usług płatnych. W tym celu grupy medialne i operatorzy przygotowywali się od ponad roku. Aktywność klientów, którzy w styczniu chcieli przejść do platform satelitarnych była tak wysoka, że grupy medialne przesunęły datę szyfrowania o tydzień. Liczba abonentów Viasat UA i Xtra TV znacznie wzrosła. Xtra TV zanotowało od 700 do 2500 podłączeń dziennie, a Viasat UA mówiło o 6 tys. nowych klientów w dniach "największego obciążenia". Operatorzy DTH spodziewali się podobnego poziomu aktywności przez kolejne 6-9 miesięcy. A tu krach!

Po styczniowym zachwycie nadszedł luty, który zniweczył te perspektywy
Głównym problemem dla segmentu DTH była nie tylko kwarantanna, ale dwie "czarne daty" z lutego, uważa jeden z przedstawicieli Media Group Ukraine. Po pierwsze, 21 lutego br. Narodowa Rada poparła wniosek deputowanego Mykoły Zadorożnego do prezydenta Ukrainy o wprowadzenie moratorium na kodowanie ukraińskich kanałów z satelity. Następnie 28 lutego biuro prezydenckie wydało komunikat, że Wołodymyr Zełenski uzgodnił z grupami medialnymi uruchomienie międzynarodowych wersji głównych kanałów w FTA. Po każdym z tych wydarzeń, subskrypcje platform DTH spadły o połowę.

Dostawca Viasat UA na początku lutego stracił 20-30% sprzedaży ze względu na fakt, że z Chin nie mogła przybyć duża partia sprzętu z powodu pandemii.

Według badań 20-25% odbiorców miało zamiar pozostać przy darmowej telewizji satelitarnej. Jednak stało się zupełnie inaczej, bo około 70% gospodarstw domowych wciąż korzysta z oferty FTA. Tylko 30-35% przeszło na inne możliwości odbioru.

Trzy główne powody, że ukraińscy widzowie nie wybrali płatnej telewizji:
  • 4 darmowe kanały grup medialnych są w piątce popularnych kanałów wśród widzów oferty FTA
  • dostępność rosyjskich treści, do których nawet nie można ograniczyć dostępu na poziomie legislacyjnym
  • pirackie usługi

Źródło: detector.media 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Adapter USB-C 8in1 hub wielofunkcyjny

Adapter 8in1 (przejściówka) USB-C do laptopa na HDMI, 2xUSB3.0, SD,...

199 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

79 zł Więcej...

Odbiornik AX 4KBOX HD61 Combo

AX 4K HD61 Combo - najnowszy odbiornik Ultra HD marki...

829 zł Więcej...
reklama