dodano: 2001-03-18 10:17 | aktualizacja:
2001-03-18 10:17
autor: Anna Sulisz |
źródło:
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Organizatorzy Targów twierdzą, że tegoroczna edycja INTERTELECOM-u jest dla nich szczególna ze względu na otwarcie nowych terenów wystawowych. Ekspozycja powiększy się po raz pierwszy od 1995 roku. Łączna powierzchnia tegorocznej wystawy wynosiła 20 tyś mkw. Targi odbywały się pod honorowym patronatem Ministra Łączności i Prezydenta miasta Łodzi. Patronat branżowy nad targami objęła Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji.
W tym roku targi cieszyły się dużym zainteresowaniem wystawców, zarówno tych, którzy wystawiają się od kilku lat jak i nowych firm. Dużą zaletą łódzkiej imprezy jest jej stabilność. Ilość wystawców wzrasta, czego nie można powiedzieć o Komputer Expo i Softargu. Dla porównania w ub.r. na INTERTELECOM wystawiały się 274 firmy z Austrii, Danii, Francji, Izraela, Niemiec, Polski, Słowenii, Szwajcarii, USA, Węgier, Wielkiej Brytanii, i Włoch. W tym roku było ich o 30 więcej. Imprezę obejrzało 26 tyś osób, w tym ponad 20 tyś. z branży.
Na targowych ekspozycjach, profesjonaliści oraz osoby z poza branży mogły znaleźć informacje o każdym zagadnieniu związanym z telekomunikacją. Do całości obrazu targów dodać trzeba ponad 70 seminariów, konferencji i prezentacji wzbogacających wiedzę zwiedzających o szczegóły rozwiązań technicznych i organizacyjnych stosowanych przez firmy.
Tematyka wystawy nie jest jednorodna i zdominowana przez któreś z najnowszych rozwiązań. Targi zostały podzielone przez organizatorów na; sieci telekomunikacyjne, systemy testowania i utrzymania infrastruktury, usługi teleinformatyczne, usługi wykonawcze, projektowe, konsultingowe, urządzenia zasilające dla komunikacji ( kompletne siłownie, prostowniki, przetwornice, baterie, akumulatory, osprzęt).
Co prawda, grupy produktów tego nie sugerują, ale na tegorocznym INTERTELECOMIE było więcej niż w poprzednich latach tematyki związanej z Internetem. Pojawiły się również firmy oferujące usługi dostępu do Internetu takie jak: Crowley Data Poland, NASK, Formus. Drugim ważnym tematem targów były usługi zintegrowane.
Według nas interesujące były ekspozycje Astra-Net razem z satelitarnym Chello, inteligentny dom razem lodówką internetową Ericssona, co przedstawialiśmy w osobnych relacjach.
Interesującym akcentem były na pewno stoiska narodowe zorganizowane po raz pierwszy na łódzkiej imprezie przez Francję i Anglię. Była to doskonała okazja, żeby ocenić ofertę krajów, które zajmują czołowe pozycje w rozwoju nowoczesnych technologii teleinformatycznych.
Jedynym niedociągnięciem tych targów były ich strony Internetowe. Do pierwszych dni lutego nie było żadnych wartościowych informacji na temat tegorocznych targów, zaś sama szata graficzna strony nie zachęcała do dalszego jej zwiedzania. Organizatorzy INTERTELECOM powinni pomyśleć o Internautach i przygotować w przyszłym roku bogaty serwis dużo wcześniej przed targami.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.