dodano: 2014-06-12 12:50 | aktualizacja:
2014-06-12 13:29
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Newseria
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Każde wydarzenie sportowe jest związane ze zwiększonym zapotrzebowaniem na telewizory - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes
Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu
RTV Euro AGD.
- Na kilka dni przed rozpoczęciem mistrzostw widzimy zwiększony popyt na telewizory. Wydaje nam się, że będzie on szczególnie widoczny w sprzedaży produktów o dużych rozmiarach - 46, 47, 50 cali - dodaje.
Wzrost sprzedaży hamuje nieco brak reprezentacji Polski w rozgrywkach. Siedlecki ocenia jednak, że brak naszej kadry kompensuje nieco miejsce rozgrywania mundialu. Brazylia to kraj tradycyjnie kojarzony z piłką nożną na wysokim poziomie. Polacy zawsze przychylnie patrzyli na reprezentację tego kraju, więc teraz z dużym zainteresowanie będą śledzić mistrzostwa.
Poza zwiększonym zainteresowaniem telewizorami o dużej przekątnej ekranu, popyt na rynku napędzają też nowe technologie.
- Na wymianę telewizorów na nowe wpływa nowoczesna technologia, tzw. 4K, czyli telewizory bardzo wysokiej rozdzielczości, ultra HD - podkreśla
Siedlecki.
Technologia 4K (nazwa pochodzi od około 4000 pikseli w poziomie) to stosunkowo nowy standard bardzo wysokiej rozdzielczości. Wyświetlacze o tej rozdzielczości mają cztery razy więcej pikseli niż powszechne wyświetlacze Full HD.
Piłkarski mundial rozpocznie się w czwartek, 12 czerwca br. meczem Brazylii z Chorwacją. 32 reprezentacje narodowe będą rywalizowały do 13 lipca br. Finał odbędzie się na stadionie Maracană w Rio de Janeiro. Tytułu bronią Hiszpanie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.