dodano: 2014-07-21 21:55 | aktualizacja:
2014-07-21 22:35
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nowości programowe, takie jak
Fokus TV i
Stopklatka TV robią swoje.
Odsetek gospodarstw domowych z naziemną telewizją cyfrową wzrósł w ciągu ostatniego pół roku z 30,3 proc. do 33,3 proc. Odsetek gospodarstw korzystających z sieci kablowych spadł z 33 proc. do 30,8 proc., natomiast
z platform cyfrowych nieznacznie spadł z 36,7 proc. do 35,9 proc.
Wygląda na to, że
nc+ i Cyfrowemu Polsatowi udało się zapobiec exodusowi. Bo agresywnie walczą o klienta. Tego nowego i obecnego. Najlepszym dowodem jest przykład mojego znajomego. Za dwa miesiące kończyła mu się umowa z
nc+. Konsultanci dzwonili przez trzy dni co godzinę. On nie odbierał telefonu. Kiedy już odebrał zaoferowano mu pełen pakiet z
CANAL+,
HBO i
Cinemax w cenie nieznacznie wyższej od obecnego abonamentu. Obie strony są zadowolone. ARPU platformy cyfrowej wzrośnie, a klient może oglądać więcej za równowartość jednej paczki papierosów.
Zapewne
jesienią walka o klienta się nasili, bo na grudzień przypada szczyt sprzedażowy platform cyfrowych. Jesień to zawsze okres dynamicznych negocjacji w sprawie nowości programowych. Latem nie ma sensu podpisywać takich umów, bo ludzie mniej czasu poświęcają na oglądanie telewizji. Królują wtedy kanały muzyczne i dziecięce. W długie jesienne i zimowe wieczory jest inaczej. Sezon ogórkowy to za to szansa na wypromowanie nowych kanałów telewizyjnych. Kampanię billboardową prowadzi w dużych polskich miastach
Fokus TV.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.