dodano: 2014-07-28 11:16 | aktualizacja:
2014-07-28 12:44
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Orange/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec drugiego kwartału 2014 roku liczba klientów
pakietów telewizyjnych n w ramach
Orange TV wyniosła
144 tys., czyli wzrosła o 11 tys. w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2014 roku.
Liczba klientów usługi
triple play (telewizja + Internet + VoIP) wyniosła
383 tys. na koniec drugiego kwartału 2014 roku w porównaniu z 364 tys. trzy miesiące wcześniej.
Orange Polska - podsumowanie drugiego kwartału 2014 roku (z raportu finansowego):
-
spadek przychodów ograniczony do -2,2%* rok-do-roku, z wyłączeniem wpływu regulacji**, wobec -5,0% w pierwszym kwartale
- przychody z usług mobilnych, z wyłączeniem wpływu regulacji**, +1,7% rok-do-roku wobec -0,3% w pierwszym kwartale, odzwierciedlają głównie przyrost bazy klientów i wyższe przychody ze sprzedaży sprzętu
- wpływ regulacji w wysokości -107 mln zł wynika głównie z obniżek stawek MTR
-
utrzymanie solidnych trendów komercyjnych:
- wzrost liczby klientów Orange Open o 66 tys. do 418 tys., 3,3x liczby klientów w poprzednim roku
- utrzymanie dobrej dynamiki w telefonii komórkowej: przyrost liczby klientów +3,4% rok-do-roku
- +99 tys. przyłączeń post-paid netto w drugim kwartale, ok. 500 tys. w ostatnich 12 miesiącach
- zbilansowana statystyka przenoszenia numerów w drugim kwartale (z wyłączeniem klientów kluczowych: +11 tys. względem pierwszego kwartału)
- spadek netto stacjonarnych łączy głosowych ograniczony do 52 tys. w drugim kwartale (1,1% wszystkich łączy) wobec -95 tys. w drugim kwartale 2013 (1,9% wszystkich łączy)
-
skorygowana*** EBITDA +5,1% rok-do-roku, marża EBITDA na poziomie 33,7% (+3,3 pp. rok-do-roku), dzięki poprawie dynamiki przychodów oraz ścisłej kontroli kosztów
-
78 mln zł oszczędności kosztowych osiągniętych w drugim kwartale, o 19 mln zł więcej niż w pierwszym kwartale
-
organiczne przepływy pieniężne w pierwszym półroczu w wysokości 482 mln zł, +83 mln zł rok-do-roku; potwierdzony cel całoroczny w zakresie organicznych przepływów pieniężnych
Odnosząc się do wyników Grupy w drugim kwartale 2014 roku, Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska, stwierdził:
- W 2 kw. utrzymaliśmy w większości obszarów dobre wyniki komercyjne, osiągając jednocześnie solidne wyniki w zakresie przychodów, rentowności i przepływów pieniężnych. Oferta konwergentna Open nadal dobrze się sprzedaje, liczba klientów komórkowych w segmencie post-paid w dalszym ciągu rosła, a przy tym ograniczyliśmy utratę stacjonarnych łączy głosowych do zaledwie 1,1%. Aby zwiększyć dostępność smartfonów wprowadziliśmy możliwość ich zakupu na raty, co znacząco polepszyło dynamikę przychodów i rentowność. Jednak presja cenowa, zwłaszcza na rynku biznesowym, wpłynęła negatywnie na ARPU z usług mobilnych. Wyniki segmentu szerokopasmowego również pozostają niezadowalające. Program ścisłej optymalizacji kosztów ponownie przyniósł dobre wyniki, przyczyniając się pozytywnie do osiągniętych w tym kwartale wyników finansowych. W maju, krajowy regulator wystąpił z propozycją deregulacji rynku szerokopasmowego, która – jeżeli przebiegnie pomyślnie – może otworzyć przed nami nowe możliwości. W 2 kw. przyspieszyliśmy działania operacyjne: pokrycie siecią 3G zwiększyło się do 97% mieszkańców Polski, a pokrycie siecią 4G przekroczyło 50%. Nie przewidujemy, żeby konkurencja na rynku miała osłabnąć, lecz uważamy, że dysponujemy właściwymi narzędziami, by skutecznie jej sprostać. Spodziewamy się także, że oferty wprowadzone w 2 kw. zyskają na dynamice.
*Wg wyników finansowych pro forma
**Wpływ regulacyjny – wpływ decyzji regulacyjnych Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej odnośnie cen za połączenia (w tym: stawki MTR za zakańczanie połączeń głosowych w sieciach ruchomych, stawki SMS, stawki FTR za zakańczanie połączeń głosowych w sieciach stacjonarnych, stawki detaliczne F2M za połączenia głosowe do sieci ruchomych wykonywane przez klientów sieci stacjonarnej, opłaty hurtowe w usługach szerokopasmowych, stawki za korzystanie z usług mobilnych w roamingu) na przychody i EBITDA; metoda kalkulacji oparta jest na ruchu z roku poprzedniego i różnicy na stawkach przed i po wdrożeniu decyzji regulacyjnej.
***Wg wyników finansowych pro forma, skorygowanych o zysk ze sprzedaży Wirtualnej Polski (191 mln zł) w 1 kw. 2014, wpływ niektórych roszczeń i sporów sądowych (-44 mln zł) w 2 kw. 2013 oraz koszty restrukturyzacji (-18 mln zł) w 1 kw. 2013
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.