dodano: 2014-10-29 12:00 | aktualizacja:
2014-10-29 13:00
autor: Janusz Sulisz |
źródło: nasaspaceflight.com
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Pierwotnie do wyniesienia rakiety
Antares miało dojść w poniedziałek, 27 października 2014 roku. Jednak w strefie bezpieczeństwa zauważono łódź, która nie oddaliła się w ciągu przewidzianego 10-minutowego okna. Przez to start rakiety musiał być przełożony na następny dzień. Niestety druga próba (godz. 18:22 czasu lokalnego) zakończyła się niepowodzeniem po kilku sekundach od startu.
Lot ten miał być pierwszym lotem zmodernizowanej rakiety Antares 130 z ulepszonym drugim członem. Rakieta Antares po raz pierwszy poleciała w kwietniu 2013 roku. Teraz miał odbyć się jej piąty lot. Wcześniej nie było żadnych problemów z tą rakietą. Pierwszy człon tej rakiety, który jest uznawany za przyczynę niepowodzenia, został zaprojektowany przez ukraińskie Biuro Konstrukcyjne Jużnoje w oparciu o pierwszy człon rakiety Zenit.
Antares jest zasilany przez parę silników AJ26-58, które są regenerowanymi silnikami NK-33 z radzieckiej rakiety N-1F. Związek Radziecki rezygnował z N-1F na początku lat 70. ubiegłego wieku, po tym jak wszystkie cztery loty testowe prototypu N-1 zakończyły się niepowodzeniem.
Wszczęto już dochodzenie mające na celu znalezienie przyczyny awarii. Okoliczni mieszkańcy są proszeni o nie dotykanie a przede wszystkim o nie zbieranie szczątek, które mogły znaleźć się poza strefą startową.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.