15 stycznia br. podczas konferencji HbbTV Summit Poland 2015, która odbyła się w Warszawie, jednym z poruszanych tematów była reklama w HbbTV. Przypomnijmy, że jedną z pierwszych reklam, jakie pojawiły się w usłudze Platforma Hybrydowa TVP, była reklama hybrydowa Ford Mustang, promująca rozpoczęcie sprzedaży tego modelu samochodu w Polsce.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Charakterystycznym elementem kampanii reklamowej był czerwony Ford wyświetlany w prawym dolnym rogu ekranu telewizora. Oprócz galerii zdjęć i spotów wideo zamieniających się co kilka dni, kluczowym elementem aplikacji był zegar stylizowany na licznik przebiegu w samochodzie. Odliczał on czas do rozpoczęcia przyjmowania zapisów na zakup samochodu. W aplikacji zastosowano kod QR z przekierowaniem do mobilnego serwisu www. Premiera reklamy hybrydowej Ford Mustang odbyła się w maju ub.r.
W październiku ub.r. w Platformie Hybrydowej TVP pojawiła się reklama hybrydowa Allegro, zawierająca w teaserze hasło wprowadzające „Sprawdź jesienne trendy”, które po paru sekundach zamieniało się w logo Allegro uzupełnione o informację na temat aktywnych przycisków. W trybie pełnoekranowym prezentowana była interaktywna karuzela produktów nawiązująca do spotów reklamowych emitowanych w tym okresie w TV. Po wybranie produktu następowało jego powiększenie oraz pojawił się kod QR przekierowujący do mobilnej strony serwisu Allegro z wyszukanym produktem. Kolekcje wyświetlanych produktów były zmieniane co tydzień.
W kolejnych miesiącach załączono reklamy Saturna i AXA. Pierwsza z nich to była reklama hybrydowa wspierająca kampanię wizerunkową przez promowanie hasła: „Saturn rządzi - Myśl logicznie!”. Dodatkowo aplikacja zawierała klasyczny 30-sekundowy spot reklamowy. Druga to była aplikacja reklamowa AXA umożliwiająca porównanie oferty ubezpieczeń na życie oraz pozostawienie numeru telefonu dla konsultanta call center. Numer telefonu zebrany przez aplikację był bezpośrednio przekazywany do systemu informatycznego firmy oferującej ubezpieczenia.
Wszystkie wymienione powyżej wykonane aplikacje były wykonane przez hybra.tv.
W prezentacji pt. „Reklama w HbbTV na kanałach TVP” Tomasz Choroszewski i Eliza Slicner z Biura Reklamy TVP przedstawili dość ciekawy wykres obrazujący wzrost przychodów z reklamy w HbbTV i konsumpcji HbbTV w latach 2013-2016.
Według przedstawicieli z Biura Reklamowa TVP, kluczowym produktem reklamowym na chwilę obecną jest tak zwana reklama symultaniczna, będąca połączeniem reklam w telewizji (spoty reklamowe, branded content i treści danego nadawcy) z reklamami w HbbTV.
Punktem kulminacyjnym konferencji była dyskusja panelowa „Reklama hybrydowa w HbbTV”, podczas której dokonano między innymi podsumowania dotychczasowego rozwoju reklamy hybrydowej w Polsce, a także omówiono perspektywy rozwoju reklamy hybrydowej.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.