reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVN szykuje TVN Fabuła i TVN Active/Sportive [wideo]

dodano: 2015-02-12 10:23 | aktualizacja: 2015-02-12 11:28
autor: Łukasz Knapik | źródło: Newseria

tvn TVN po dobrych wynikach za ubiegły rok zapowiada wiosenną ofensywę. Stacja pracuje nad uruchomieniem co najmniej dwóch nowych kanałów skierowanych do konkretnych i znaczących grup widzów: wykształconych kobiet oraz aktywnej młodzieży (więcej tutaj i tutaj).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na przełomie stycznia i lutego br. programy TVN oglądało niemal 11,9 proc. widzów w najatrakcyjniejszym dla reklamodawców przedziale wiekowym 16-49 lat. Stacja ustępowała pod tym względem jedynie Polsatowi, którego widownia była o ponad 1 pkt proc. większa. Według domu mediowego Starlink Grupa TVN miała jednak w 2014 roku 44,5 proc. udziału w całym polskim rynku telewizyjnym, wyprzedzając Polsat o niemal 15 pkt. proc. Nowa oferta ma jeszcze bardziej poprawić te proporcje.

- Przygotowujemy dwa nowe kanały: TVN Fabuła i TVN Active albo Sportive. Zobaczymy jeszcze, jak będzie brzmiała ostateczna nazwa - mówi agencji informacyjnej Newseria Markus Tellenbach, prezes TVN S.A. - Chcemy zaprezentować te kanały wiosną i pokazać rynkowi i widowni nasze nowe pomysły. Kanały zostaną uruchomione niedługo po prezentacji - dodaje.


Nowe kanały mają być dopasowane do najsilniej reprezentowanej grupy widzów stacji.

- Na podstawie badań ankietowych wiemy, że TVN oglądają głównie kobiety, mieszkańcy miast, osoby wykształcone, zatem kanał TVN Fabuła również będzie raczej skierowany do żeńskiej części widowni - przyznaje Markus Tellenbach. - TVN Fabuła w dużym stopniu oparta będzie na programie TVN - dodaje.


Kolejny program poświęcony będzie aktywnemu stylowi życia, tematyce fitness i zdrowiu. Skierowany będzie do młodszej, bardziej aktywnej widowni.

- W przypadku TVN Active widownia będzie młodsza - zakłada prezes TVN S.A. - Nie dokonujemy tu zbytniego rozróżnienia na widownię męską i żeńską, ale będzie to kanał bardziej „energiczny”, będzie więcej akcji, więcej o stylu życia, zdrowiu, fitnessie, czyli tematy, które podobają się odrobinę młodszej widowni - dodaje.


Nowe kanały są ofertą skierowaną nie tylko do widzów, lecz także do reklamodawców. Ponieważ profil stacji jest określony bardzo precyzyjnie, równie precyzyjnie można zakładać, jakie produkty czy firmy zechcą się tam promować.

- Jeśli chodzi o Active, to typowałbym takie marki, jak Nike czy Red Bull, czyli marki skierowane do młodszej, aktywnej widowni - uważa prezes Markus Tellenbach. - Na TVN Fabuła reklamowane będą produkty przydatne w gospodarstwie domowym, związane z dbaniem o urodę, zdrowym odżywianiem. Wszystko będzie nastawione na żeńską widownię - dodaje.


W 2014 roku przychody TVN wyniosły 1,6 mld zł i były wyższe od tych z poprzedniego roku o 3,6 proc. Zysk EBITDA wyniósł 530 mln zł i był wyższy od zakładanego o 2 proc. oraz o 5 proc. lepszy od tego z 2013 roku. Netto grupa zarobiła 195 mln zł (zysk przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej) wobec straty 198 mln zł rok wcześniej.



W portfolio Grupy TVN są obecnie takie kanały jak: TVN (TVN HD), TVN7 (TVN7 HD), ITVN (TVN International), ITVN Extra (TVN International Extra), TVN24 (TVN24 HD), TVN24 Biznes i Świat, TVN Meteo, TVN Turbo (TVN Turbo HD), TVN Style (TVN Style HD), NTL Radomsko, TTV (TTV HD) i Telezakupy Mango 24.

TVN jest także w 32 proc. właścicielem spółki ITI Neovision (Grupa CANAL+ ma 51 proc. udziałów a Liberty Global, który jest także właścicielem sieci kablowej UPC Polska - 17 proc.), która jest operatorem platformy nc+ i nadawcą w Polsce kanałów telewizyjnych, takich jak: CANAL+ (CANAL+ HD), CANAL+ Film (CANAL+ Film HD), CANAL+ Film 2 (CANAL+ Film 2 HD), CANAL+ Family (CANAL+ Family HD), CANAL+ Family 2 (CANAL+ Family 2 HD), CANAL+ Sport (CANAL+ Sport HD), nSport+ (nSport+ HD), Ale Kino+ (Ale Kino+ HD), Planete+ (Planete+ HD), Kuchnia+ (Kuchnia+ HD), Domo+ (Domo+ HD), MiniMini+ (MiniMini+ HD), teleTOON+ (teleTOON+ HD) i Strefa Abonenta. Spółka posiada też koncesje na stacje Sport 2, Sport 3 i Liga+, które do dziś nie zostały jeszcze uruchomione (więcej tutaj).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

569 zł Więcej...