reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Będą muzyczne kanały od TVN i RMF FM?

dodano: 2015-02-21 20:52 | aktualizacja: 2015-02-21 23:01
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl, Inf. własna

Bauer Media Group Grupa Bauer Media Nie cichną spekulacje wokół sprzedaży TVN-u. Według „Gazety Wyborczej” Amerykanie z Discovery Communications i Time Warner jeszcze liczą się w grze o zakup spółki, ale na prowadzenie wychodzi zaskakujący gracz. To Bauer, znany w Polsce przede wszystkim z RMF FM i tytułów prasowych „Tele Tydzień”, „To&Owo”, „Życie na gorąco”. Jak mógłby wyglądać TVN po przejęciu przez niemiecką firmę? Czy potencjalny inwestor ma doświadczenie telewizyjne? 



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Bauer na rodzimym niemieckim rynku nie jest znany z przedsięwzięć telewizyjnych. Kanały tematyczne posiada jednak na rynku brytyjskim. To na przykład muzyczny kanał, który gra przeboje 4Music, Heat (muzyka i newsy ze świata showbiznesu), Kerrang! (kanał z muzyką rockową), Kiss TV (RNB, hip hop, beat, dance), Magic TV (romantyczne piosenki) i Box Television (najnowsze popowe hity). Większość tych stacji odnosi się do brytyjskich rozgłośni radiowych pod tymi samymi nazwami.
 
To stosunkowo niewielkie doświadczenie telewizyjne koncernu, ale w 2006 roku kupił w Polsce RMF FM. Zakup TVN-u otwiera nowe możliwości synergii między tymi uczestnikami rynku medialnego. Przypomnijmy, że już ponad dekadę temu RMF FM miał ambicje telewizyjne. RMF TV ostatecznie nie powstał, ale biorąc pod uwagę brytyjskie kanały muzyczne Bauera tego typu projekt może wrócić. Wyobrażam sobie kanał RMF Maxxx TV z najnowszymi hitami produkowany przez TVN. Wyobrażam sobie też kanały muzyczne z konkretnymi gatunkami. W ramach radia internetowego RMF On jest wielu kandydatów do tej roli. Na przykład RMF Dance, popowy RMF 2, czy rockowy RMF 3.
 
Nowe kanały muzyczne wyrastają niczym grzyby po deszczu, ale nie wszystkie się przyjmują. Uruchomiony przez Polsat we wrześniu Muzo TV miał w styczniu br. tylko 0,01 proc. (dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnych Mediów). To oznacza, że wciąż jest miejsce dla nowych stacji. Dobrych, pokazujących teledyski zamiast rozrywkowych programów wątpliwej jakości, z których słynie ostatnio MTV, czy Viva


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...