dodano: 2015-03-16 13:05 | aktualizacja:
2015-03-16 15:06
autor: Łukasz Knapik |
źródło: TVN/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Grupa ITI i Grupa CANAL+ zawarły umowę sprzedaży większościowego pakietu udziałów w spółce TVN. Nabywcą jest Southbank Media Ltd., brytyjska spółka należąca do amerykańskiej firmy Scripps Networks Interactive.
Markus Tellenbach,podkreślił, że ta transakcja to fantastyczne wydarzenie.
- TVN otrzymało najlepszego możliwego akcjonariusza. Dla nas to rozpoczęcie nowego rozdziału, bardzo się cieszę, że będziemy współpracowali - powiedział.
Jak mówił, Scripps i TVN to firmy, które mają bardzo wiele wspólnego i będą jednocześnie się wzajemnie uzupełniały. Podkreślił, że przed TVN otwierają się nowe perspektywy.
Tellenbach zaznaczył, że TVN dzięki tej transakcji zyska przede wszystkim na stronie technologicznej.
- Doświadczenie Scripps to coś, co możemy wykorzystać, bo firma bardzo nas wyprzedza w tym względzie. Pracujemy w tej chwili nad dwoma nowymi serwisami. To będzie świetna możliwość, by pokazać innowacyjność naszej firmy, co Scripps świetnie realizuje - wskazał.
„Nie rewolucja, a ewolucja”
Prezes zarządu i dyrektor generalny TVN S.A. podkreślał, że transakcja wzmacnia TVN.
- Dla Polaków jest to też wyraźny sygnał, że wiemy, w jaką stronę zmierzamy i jaka będzie nasza przyszłość. Mamy akcjonariusza, który planuje długoterminowo i to nie jest spółka, która nas sprzeda za kilka lat, a to są wszystko bardzo poważne korzyści - mówił.
Zapowiedział, że TVN zyska m.in. dostęp do najlepszych programów amerykańskich. Zaznaczył, że firma będzie się rozwijała, ale nie będzie to rewolucja, ale ewolucja.
- Nie będzie likwidowania miejsc pracy. Wręcz przeciwnie, chcemy rozszerzać swój zakres działania, wzmacniać firmę - zapewnił.
„Kupujący i kupowany wygrywają na tej transakcji”
Joe NeCastro wyjaśnił, że Scripps Networks Interactive (SNI) to firma rodzinna z wieloletnią tradycją, która istnieje od 140 lat. Zatrudnia 2 tys. osób, głównie w Stanach Zjednoczonych, a także w Europie, Ameryce Południowej i w Azji. Jej wartość to 10,5 mld dolarów, a jej przychody to 2,7 mld dolarów.
- Cała firma i rodzina, która jest jej właścicielem, jest bardzo szczęśliwa z tej transakcji
- powiedział Joe NeCastro.
Wyjaśnił, że SNI już kilka lat temu podjęła decyzję o ekspansji poza amerykański rynek i o globalnym rozwoju. Zwrócił uwagę, że zarówno Scripps, jak i TVN, to twórcy wartościowych programów.
- Obie firmy wierzą w to, dlatego szukaliśmy podobnych spółek na innych rynkach. Dla nas TVN to wyjątkowa okazja, jest bardzo niewiele dochodowych firm na rynkach, które prowadzone są w dobry sposób, ze świetnym zarządem, więc to jest sytuacja, gdzie i kupujący, i kupowany wygrywają na tej transakcji
- zaznaczył NeCastro.
„Wymarzony deal”
Podkreślał, że Scripps to firma innowacyjna, głównie dzięki innowacyjnym pracownikom.
- Dlatego tak cieszymy się, że Markus i jego zespół do nas dołączyli, bo wielokrotnie udowodnili swoją innowacyjność, a to jest bardzo ważne w tej branży, m.in. ze względu na zmiany technologiczne, które zachodzą - mówił.
Zaznaczył, że SNI popiera zarząd TVN i jego strategię.
- To jest wręcz wymarzony deal. Mówimy tym samym językiem, świetnie się dogadujemy. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem tego, jak dobry zespół ma TVN, i bardzo się cieszymy z tej współpracy - dodał.
W portfolio Grupy TVN są obecnie takie kanały jak: TVN (TVN HD), TVN7 (TVN7 HD), ITVN (TVN International), ITVN Extra (TVN International Extra), TVN24 (TVN24 HD), TVN24 Biznes i Świat, TVN Meteo (16 kwietnia br. zmieni się w TVN Meteo Active -
więcej tutaj), TVN Turbo (TVN Turbo HD), TVN Style (TVN Style HD), NTL Radomsko, TTV (TTV HD) i Telezakupy Mango 24. 16 kwietnia br. ruszy natomiast TVN Fabuła
(więcej tutaj).
TVN jest także w 32 proc. właścicielem spółki ITI Neovision (Grupa CANAL+ ma 51 proc. udziałów a Liberty Global, który jest także właścicielem sieci kablowej UPC Polska - 17 proc.), która jest operatorem platformy nc+ i nadawcą w Polsce kanałów telewizyjnych, takich jak: CANAL+ (CANAL+ HD), CANAL+ Film (CANAL+ Film HD), CANAL+ Film 2 (CANAL+ Film 2 HD), CANAL+ Family (CANAL+ Family HD), CANAL+ Family 2 (CANAL+ Family 2 HD), CANAL+ Sport (CANAL+ Sport HD), nSport+ (nSport+ HD), Ale Kino+ (Ale Kino+ HD), Planete+ (Planete+ HD), Kuchnia+ (Kuchnia+ HD), Domo+ (Domo+ HD), MiniMini+ (MiniMini+ HD), teleTOON+ (teleTOON+ HD) i Strefa Abonenta. Spółka posiada też koncesje na stacje Sport 2, Sport 3 i Liga+, które do dziś nie zostały jeszcze uruchomione
(więcej tutaj).
Scripps Networks Interactive ma obecnie w Polsce takie kanały jak Travel Channel (Travel Channel HD) i Polsat Food Network (jest tworzony wspólnie z Cyfrowym Polsatem), a według pojawiających się doniesień, w tym roku chce uruchomić ponadto Polsat Food Network HD
(więcej tutaj) i Fine Living Network
(więcej tutaj).
Całą rozmowę Marcina Prokopa z Joe NeCastro i Markusem Tellenbachem można zobaczyć na stronie internetowej TVN24
(zobacz wideo).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.