W sobotę, 28 marca br. z „Gazetą Wyborczą” i „Wysokimi Obcasami” (dodatkiem do „Gazety Wyborczej”) ukaże się płyta DVD z filmem „Ida” Pawła Pawlikowskiego. Produkcja zdobyła wiele międzynarodowych nagród, w tym najważniejszą - Oscara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny (więcej tutaj). Produkcję filmu dofinansował Polski Instytut Sztuki Filmowej (PISF), a koproducentem był CANAL+(więcej tutaj).
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kameralny, czarno-biały film w reżyserii Pawła Pawlikowskiego porusza trudne wątki z powojennych dziejów Polski. To historia młodej zakonnicy Idy, która, odnajdując swoją ciotkę Wandę, dowiaduje się o swoim pochodzeniu.
„Ida” jest pierwszym polskim filmem, który zdobył Oscara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny (więcej tutaj). Obraz otrzymał także nominację do tej nagrody za najlepsze zdjęcia.
Twórcy filmu oraz odtwórczynie głównych ról - Agata Kulesza i Agata Trzebuchowska zostali także docenieni na wielu międzynarodowych festiwalach. W 2014 roku „Ida" zdobyła m.in. 5 Europejskich Nagród Filmowych (w tym dla najlepszego filmu) (więcej tutaj), Nagrodę Parlamentu Europejskiego Lux (więcej tutaj), nagrody amerykańskich krytyków filmowych, ASC Spotlight Award, Nagrodę Jury FIPRESCI w sekcji Special Presentations na 38. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Toronto czy Festiwalu Filmowym w Montrealu. Film wygrał festiwale filmowe w Londynie, Wiesbaden, Gijon, Mińsku. Zdobył również nagrody BAFTA (więcej tutaj) i Goya.
„Ida", do której zdjęcia kręcono m.in. w Łodzi, jest wspólną produkcją Polski i Danii, zrealizowaną przez studia Opus Film oraz Phoenix Film we współpracy z Portobello Pictures, Phoenix Film Polska i CANAL+ Polska. Produkcję dofinansowały m.in. Polski Instytut Sztuki Filmowej i Duński Instytut Filmowy.
- Cichy film wielkich pytań nurtujących nas wszystkich - o zło, wiarę, naszą tożsamość i kraj
- powiedział o filmie krytyk Tadeusz Sobolewski.
Wydanie „Gazety Wyborczej” z książką i płytą jest promowane: w stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat oraz stacje tematyczne), w dzienniku „Metro” oraz poprzez autopromocję. Kreację kampanii przygotowała agencja Bardzo, za zakup mediów odpowiadał Starlink.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.