reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Wirtualna Polska kupuje radia OpenFM i PolskaStacja

dodano: 2015-05-27 18:44 | aktualizacja: 2015-05-27 20:04
autor: Łukasz Knapik | źródło: Wirtualna Polska Holding/satkurier.pl

OpenFM i PolskaStacja.pl Wirtualna Polska wp.pl Grupa Wirtualna Polska Holding (WP) podpisała umowy zakupu dwóch niezależnych internetowych platform radiowych: OpenFM - od GG Network S.A. oraz PolskaStacja.pl - od Polska Stacja s.c. - Inwestując w nie stała się głównym graczem w segmencie radia internetowe, który charakteryzuje jeden z najwyższych czasów konsumpcji treści na użytkownika - czytamy w komunikacie.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
OpenFM i PolskaStacja.pl z łączną liczbą 755 tys. użytkowników, generujących blisko 90 mln odsłon krajowych miesięcznie, razem plasują się na pierwszym miejscu w świadczeniu tej usługi online. - To jednocześnie radia internetowe, które wspólnie w największym stopniu angażują internautów mobilnych - czytamy w komunikacie.

- Pozyskanie obu platform radiowych doskonale wpisuje się w strategię Grupy WP, która zakłada osiągnięcie pozycji naturalnego i głównego medium informacyjno-kulturalno-rozrywkowego w Polsce - informuje firma. Łączna cena za zakupione serwisy wyniosła 4 mln zł, a łączne przychody pro-forma za 2014 rok - 2,8 mln zł. Grupa WP spodziewa się istotnie zwiększyć przychody z tych serwisów zapewniając m.in. lepsze wypełnienie dostępnej powierzchni reklamowej monetyzowanej przede wszystkim reklamą wideo w postaci pre-roll, a także reklamą audio i bannerową.

- Chcemy dostarczać użytkownikom Internetu nie tylko atrakcyjne treści, ale również użyteczne usługi dostosowane do ich potrzeb i wpisujące się w ich codzienne zwyczaje. Konsolidacja rynku radia online i stworzenie nowego lidera w tym perspektywicznym obszarze jest więc naturalnym kierunkiem naszego rozwoju - mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Grupy Wirtualna Polska. - Łączymy konsumpcję radia, jako medium tła, z konsumpcją Internetu - dodaje.


Radio PolskaStacja.pl przejęte przez Wirtualną Polskę Holding, foto: Wirtualna Polska Holding


OpenFM i PolskaStacja.pl to jedne z najpopularniejszych internetowych stacji radiowych w Polsce. Z łączną liczbą 755 tys. użytkowników (real users) generują one blisko 90 mln odsłon krajowych miesięcznie, przez co razem plasują się na pozycji lidera w świadczeniu tej popularnej online. - Jednocześnie są to radia internetowe, które razem w największym stopniu angażują użytkowników mobilnych - czytamy w komunikacie. OpenFM i PolskaStacja.pl udostępniają w sumie ponad 200 kanałów muzycznych przygotowywanych przez redakcje radiowe z wieloletnim doświadczeniem.

- Podejmując decyzję o inwestycji wzięliśmy pod uwagę duży potencjał tych projektów w obszarze mobile. Ważne jest przy tym dla nas zaangażowanie internautów, którzy najwięcej czasu przeznaczanego na konsumpcję audio i wideo w sieci spędzają właśnie w serwisach i aplikacjach oferujących dostęp do streamingu stacji radiowych. Usługi tego typu wypierają tradycyjne technologie dostępu do radia

- wyjaśnia Grzegorz Czapski, VP Corporate Development w Grupie Wirtualna Polska.


Jak czytamy w komunikacie, w Polsce radio internetowe cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Coraz częściej korzystamy z niego też za pośrednictwem smartfonów. OpenFM jest obecnie numerem jeden kategorii „streamaudio” pod względem czasu krajowego i liczby odtworzeń - zarówno ogółem (czas krajowy ogółem: ponad 10 mln godzin, liczba odtworzeń ogółem: 30,4 mln), jak i wśród internautów mobilnych (czas krajowy mobilny: ponad 2,8 mln godzin, liczba odtworzeń mobilnych: 21,3 mln). Radio to jest również niekwestionowanym liderem kategorii, jeśli chodzi o średni czas na użytkownika - na przestrzeni roku wzrósł on o 112 proc., by w marcu br. wynieść 22 godziny i 46 minut. Co ważne, w ciągu roku liczba odtworzeń mobilnych OpenFM wzrosła o 116 proc., a czas krajowy mobilny o 56 proc. Zakup platform pozwala więc umocnić Grupę WP w segmencie mobile, który jest jednym z kluczowych obszarów rozwoju spółki.

Radio OpenFM przejęte przez Wirtualną Polskę Holding. Na zdjęciu Claudia Cislek „Lolita Jolie”, foto: Wirtualna Polska Holding

- Aplikacje mobilne oferujące streaming kanałów radiowych popularyzują się w szybkim tempie. Dla przykładu w USA radia internetowe należą do najpopularniejszych aplikacji, a najlepsze z nich uzyskują zasięg porównywalny z takimi jak mapy, serwisy społecznościowe czy usługi VOD. Podobne trendy są już zauważalne w Polsce. Słuchanie radia w pracy i w domu, a dzięki smartfonom również w ruchu, doskonale wpisuje się w strategię Grupy WP, która chce zachować kontakt z konsumentem 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu

- podkreśla Michał Brański, VP Strategia w Grupie WP.


Zakup OpenFM i PolskaStacja jest pierwszą akwizycją zrealizowaną przez Wirtualną Polskę ze środków pozyskanych z majowej oferty publicznej. - WP konsekwentnie wzmacnia swój wzrost organiczny m.in. przez inwestycje w spółki świadczące usługi komplementarne do usług Grupy oraz w produkty uzupełniające jej portfolio. W 2014 roku spółka zainwestowała łącznie ponad 66 mln zł w zakup takich podmiotów jak Grupa Money.pl, serwisy  e-commerce Domodi i Homebook oraz portal SportoweFakty.pl - czytamy w komunikacie.

Dodajmy, iż Wirtualna Polska Holding wyrażała także zainteresowanie tworzonym właśnie multipleksem ósmym (MUX 8) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) (więcej tutaj).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Radio


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...

Przepust dachowy średnicy 90mm

Przepust dachowy do kabli średnicy 90mm

279 zł Więcej...

Uchwyt do krokwi pod rynnę

Uchwyt do krokwi pod rynnę

189 zł Więcej...