dodano: 2015-06-16 17:25 | aktualizacja:
2015-06-16 17:32
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: UOKiK
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Analiza UOKiK wykazała, że koncentracja wywiera wpływ na rynek reklamy telewizyjnej (sprzedaży telewizyjnego czasu reklamowego). Nie dojdzie na nim jednak do ograniczenia konkurencji, ponieważ pozycja uczestników koncentracji wynika przede wszystkim z dotychczasowej siły N-Vision, natomiast udział przejmującej grupy kapitałowej jest niewielki. Po dokonaniu koncentracji, Southbank Media będzie konkurował na rynku medialnym przede wszystkim z Telewizją Polską i Cyfrowym Polsatem.
Southbank Media należy do grupy kapitałowej
Scripps Networks Interactive. Jest to dostawca kanałów telewizyjnych i treści internetowych, głównie w Stanach Zjednoczonych.
N-Vision stoi na czele grupy kapitałowej w skład której wchodzą m.in. spółka
TVN - nadawca programów telewizyjnych oraz TVN Media (m.in. działalność brokerska w zakresie sprzedaży reklamy telewizyjnej i internetowej).
W trakcie postępowania UOKiK zapytał nadawców telewizyjnych oraz największych reklamodawców o ocenę planowanej koncentracji oraz jej wpływ na krajowy rynek reklamy telewizyjnej. Stanowiska w tej sprawie przedstawili również prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Więcej na temat transakcji przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive można przeczytać
TUTAJ.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.