dodano: 2015-07-02 10:46 | aktualizacja:
2015-07-02 10:56
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: TVN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Markus Tellenbach, prezes zarządu i dyrektor generalny TVN S.A., powiedział:
Zamknięcie umowy przez Scripps Networks Interactive jest kluczowym krokiem w kierunku dalszego rozwoju TVN w Polsce i w regionie. Dzięki strategicznemu wsparciu nowego właściciela jesteśmy w idealnej sytuacji, żeby rozszerzyć nasze wyjątkowe portfolio programów, jak również zwiększyć zakres ich wykorzystania na różnorodnych cyfrowych platformach medialnych w kraju i za granicą. Cieszy nas perspektywa osiągania wspólnych korzyści ze współpracy z naszym nowym akcjonariuszem większościowym.
Kenneth W. Lowe, przewodniczący rady nadzorczej, prezes zarządu i dyrektor generalny Scripps Networks Interactive, stwierdził:
Pozyskanie TVN jest niezwykle ważnym krokiem w realizacji strategii międzynarodowej ekspansji Scripps Networks Interactive, dzięki któremu zajęliśmy wiodącą pozycję na jednym z najważniejszych rynków mediów w Europie Środkowej. TVN jest silną i rentowną spółką, zarządzaną przez świetną kadrę menedżerów pod kierownictwem Markusa Tellenbacha. Wierzymy, że nasze zaangażowanie zapewni dalszy długoterminowy rozwój firmy.
Zgodnie z polskim prawem, Scripps Networks Interactive jest zobowiązany, w okresie trzech miesięcy od realizacji nabycia pakietu 52,7 proc. akcji TVN, do ogłoszenia obowiązkowego wezwania na sprzedaż akcji TVN, aby zwiększyć swój udział w spółce do 66 proc. Scripps ogłosił zamiar przeprowadzenia wezwania do sprzedaży 100 proc. akcji TVN oraz doprowadzenia do ich wycofania z obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (
więcej tutaj). Cena w wezwaniu nie została jeszcze ustalona.
Scripps Networks Interactive jest jednym z wiodących producentów treści lifestylowych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform. Jest właścicielem takich marek telewizyjnych i internetowych, jak
HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz
Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 mln odbiorców miesięcznie. Dopełnieniem treści telewizyjnych są materiały wideo i media społecznościowe. W ujęciu globalnym kanały Scripps Networks Interactive docierają do milionów odbiorców w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce.
Nomura International Plc pełni rolę wyłącznego doradcy finansowego TVN. J.P. Morgan Limited oraz Bank of America Merrill Lynch są doradcami finansowymi Grupy ITI i Grupy Canal+.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.