reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Polacy poznają języki dzięki telewizji

dodano: 2015-08-06 11:56 | aktualizacja: 2015-08-07 09:21
autor: Janusz Sulisz | źródło: SES

SES_Logo-150x69.jpg Ponad 86 proc. Polaków uważa, że obcojęzyczne programy telewizyjne zdecydowanie ułatwiają naukę języków obcych - takie wnioski płyną z najnowszego badania wykonanego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) zrealizowanego na zlecenie SES Astra. To o ponad 7 proc. więcej niż w analogicznym badaniu przeprowadzonym w 2013 roku. Wtedy podobną opinię podzielało 79,1 proc. ankietowanych.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
O tym, że Polacy coraz bardziej cenią sobie naukę poprzez oglądanie programów telewizyjnych, może świadczyć malejący odsetek respondentów, którzy uważają, że telewizja w niewielkim stopniu lub wcale wpływa na naukę języków. W 2013 roku takich odpowiedzi było 16,2 proc. a w tegorocznym badaniu odsetek ten spadł do niespełna 11 proc. Można się zatem spodziewać, że w najbliższych latach zainteresowanie programami w innych wersjach językowych będzie systematycznie rosnąć.

Obecnie Polacy mają do wyboru kilkaset bezpłatnych kanałów w języku angielskim o najróżniejszej tematyce: muzyczne (Viva), sportowe (Eurosport), informacyjne (Bloomberg, CNBC Europe) lub rozrywkowe. Dzieci mają możliwość obejrzeć programy w języku niemieckim (Disney Channel, Kika, Nickelodeon). Programy te są dostępne w odbiorze kablowym i satelitarnym, m.in. dzięki satelitom Astra.

Eksperci podkreślają, że oglądanie obcojęzycznych programów jest skuteczną metodą poznawania języków obcych. Pozwala przyswoić słownictwo, nauczyć się poprawnej wymowy, a także zapamiętać struktury gramatyczne i właściwą konstrukcję zdań.

O badaniu

O opinie polskich widzów pytano w dniach od 17 do 18 lipca 2015 roku w ramach badania omnibusowego realizowanego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych. Badanie przeprowadzono metodą opartą o bezpośrednie wywiady wspomagane komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej, ogólnopolskiej grupie losowej w wieku 18 i więcej lat. Zrealizowano 1067 wywiadów.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Satlink ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

690 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

429 zł Więcej...

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...