reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Gruziński sąd przejmuje majątek kanału Rustavi 2

dodano: 2015-08-08 13:37 | aktualizacja: 2015-08-08 14:04
autor: Rafał Olchowik | źródło: apsny.ge

Rustavi 2 Sąd w Tbilisi (Gruzja) zarekwirował mienie największej telewizji komercyjnej w tym kraju - Rustavi 2. Organ sądowy podjął decyzję po wniesieniu sprawy przez byłego właściciela Kibara Chałwaszi, który twierdzi, że kilka lat temu został bezprawnie pozbawiony udziałów w kanale telewizyjnym.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wśród zablokowanych przez sąd aktywów znalazła się działka, na której mieści się siedziba Rustavi 2. Wydarzenie nie wpłynęło na nadawanie kanału – emisja wciąż jest prowadzona w sieciach naziemnych i kablowych na terenie Gruzji, a także drogą satelitarną na Europę.

Obecnie udziałami w Rustavi 2 dysponują Giorgi Gegeszidze – 10%, Lewan Karamaniszwili – 50% i Giorgi Karamaniszwili – 40%.

Chałwaszi posiadał 100% własności w kanale Rustavi 2 w 2005 roku. 26 grudnia 2005r. sprzedał 22% udziałów spółce o obecnej nazwie HeidelbergCement Georgia, właścicielem której był ojciec byłego ministra spraw zagranicznych Gruzji Geli Beżuaszwilego, Robert Beżuaszwili. W 2006 roku Chałwaszi sprzedał pozostałe 78% firmie Geo-Trans, należącej do biznesmena Bidziny Niżaradze. Sam Chałwaszi opuścił Gruzję w 2007 roku. Obecnie mieszka w Niemczech.
 


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kamera SJCAM SJ8 PRO

980 zł Więcej...

Moduł HD+ z kartą 6m

Moduł HD+ z kartą HD+ (gotowy na odbiór w Ultra...

349 zł Więcej...

Antena Inverto 90 grafit

Antena stalowa, 90cm z zawieszeniem sztywnym w kolorze grafitowym. Produkt...

169 zł Więcej...
reklama