4fun Media: Negocjacje zakupu akcji Screen Network
dodano: 2015-09-28 07:26 | aktualizacja:
2015-09-28 10:11
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Nova Group (Cyprus) Limited/satkurier.pl
Zarząd 4fun Media S.A. poinformował, iż 25 września br. przyjął uchwałę w sprawie rozpoczęcia negocjacji nabycia akcji spółki Screen Network S.A. Dodajmy, iż większościowym udziałowcem zarówno 4fun Media (54,42 proc.) jak i Screen Network (51 proc.) (więcej tutaj) jest Nova Group (Cyprus) Limited.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- W związku z faktem, iż strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju 4fun Media S.A. jest dywersyfikacja przychodów pozyskiwanych zarówno z rynku telewizyjnego jak i poza nim, zarząd podjął decyzję o rozpoczęciu negocjacji w sprawie nabycia akcji spółki Screen Network S.A. Spółka ta jest liderem rynku Digital Signage w Polsce, dynamicznie rozwijającej się gałęzi reklamy bezpośredniej, opartej o ekrany ulokowane w przestrzeni miejskiej, przystosowane do emitowania reklam cyfrowych (obraz ruchomy). Spółka obsługuje łącznie około 17 tysięcy nośników reklamowych o zróżnicowanej powierzchni reklamowej, począwszy od wielkoformatowych ekranów ledowych poprzez mniejsze ekrany ulokowane w sieciach sprzedaży, galeriach handlowych, lotniskach, na dworcach i stacjach paliw. W opinii zarządu 4fun Media S.A., rozpoczęcie negocjacji w sprawie zakupu akcji Screen Network S.A. jest uzasadnione zamiarem wyjściem 4fun Media S.A. poza rynek telewizyjny i dywersyfikacji przychodów w innych obszarach rynku reklamowego, opierającego się o innowacje technologiczne - czytamy w komentarzu zarządu 4fun Media do przyjętej uchwały.
W portfolio 4fun Media są obecnie takie kanały telewizyjne jak 4fun.tv, 4fun Fit & Dance, 4fun Hits i internetowy RBL.TV (wszystkie muzyczne) (więcej tutaj). Nadawca planuje start kolejnych stacji. Rafał Baran, prezes spółki, w lipcu br., w wywiadzie dla dziennika „Rzeczpospolita” powiedział, iż rozpatrywane są obecnie dwa pomysły na nowe kanały, ale nie ma jeszcze decyzji, który z projektów zostanie wdrożony. Wiadomo, iż nie są to już kanały muzyczne, a ich start nie jest planowany w tym roku (więcej tutaj). Przypomnijmy, iż w przeszłości nadawca chciał uruchomić stację o charakterze wyspecjalizowanym edukacyjno-poznawczym i poradnikowym pod nazwą 4fit.tv (więcej tutaj i tutaj). Kanał ten został zgłoszony w drugim konkursie na zagospodarowanie pierwszego multipleksu (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC), ale grupa nie uzyskała wtedy naziemnej koncesji a stacja nigdy nie została uruchomiona. Przed ogłoszeniem warunków drugiego konkursu nadawca planował natomiast startować z nowym kanałem rozrywkowym, stworzonym na bazie 4fun.tv, TV.Disco (dziś pod nazwą 4fun Fit & Dance) i RBL.TV (więcej tutaj). Taka stacja jednak nigdy nie ruszyła.
Do 4fun Media należy również firma Program, zajmująca się dystrybucją kanałów telewizyjnych (m.in. takich jak: 4fun.tv, 4fun Fit & Dance, 4fun Hits, Family Sport, English Club, Da Vinci Learning).
Nova Group jest funduszem inwestycyjnym capital venture z prywatną strukturą własnościową, założonym w 2002 roku przez wspólników Dariusza Stokowskiego i Rossa Newensa. - Celem wspólników jest inwestowanie w firmy wymagające „zastrzyku gotówki” oraz wsparcia doświadczonych przedsiębiorców i managerów, które pomoże im osiągnąć większy wzrost, zwiększy dochody oraz podwyższy wartość firmy. Wspólnicy Nova Group osobiście angażują się w przedsięwzięcia, tzn. pracują z właścicielami i managerami danej spółki oraz wspierają ich w tworzeniu prężnie działającej firmy - czytamy w opisie spółki. Dodajmy, iż Rafał Baran mówił „Rzeczpospolitej” w lipcu tego roku, iż grupa 4fun Media może znaleźć nowego inwestora lub partnera biznesowego. Mają być rozważane różne rozwiązania.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.