Jak poinformował nadawca, grupa TVP jako jedyna spośród głównych polskich nadawców zanotowała we wrześniu br. wzrost udziałów w rynku. Pierwszy miesiąc jesiennej ramówki w porównaniu z ubiegłym rokiem zakończył się wyraźnym wzrostem udziałów TVP1, TVP Info, TVP Sport, TVP Historia, TVP ABC i TVP Rozrywka. - Na bardzo dobre wyniki złożyły się wysokie udziały programów informacyjnych i oczekiwanych przez widzów kontynuacji oraz dobry start jesiennych premier - czytamy w komunikacie (więcej tutaj). Również TVP2 przyciągnęła przed telewizory dużą widownię.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wrzesień br. zakończył się bardzo dobrymi wynikami oglądalności grupy TVP. W porównaniu z wrześniem 2014 roku, jak i z sierpniem bieżącego roku, wszystkie stacje Telewizji Polskiej łącznie zanotowały wzrost udziałów, które wyniosły 30,6 proc. To więcej o 2,1 punktu procentowego w porównaniu z ubiegłym rokiem i wzrost o 1,2 punktu procentowego w porównaniu sierpniem br. - Grupa TVP jako jedyna spośród głównych polskich nadawców zwiększyła swoje udziały w rynku w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku - zapewnia nadawca.
Najwyższy wzrost udziałów zanotowała Jedynka, która poprawiła wynik o 1,4 punktu procentowego w porównaniu z wrześniem 2014 roku. Udziały anteny wyniosły 11,8 proc. Jak zapewnia nadawca, na taki sukces miały wpływ m.in. znakomita oglądalność hitu jesiennej ramówki TVP1 - programu „Rolnik szuka żony” (sezon 2., 26,4 proc. udziałów we wrześniu br.; 4,2 mln widzów), kontynuacja serialu „Ojciec Mateusz” (sezon 14., 28,8 proc.; 4,4 mln), wyniki serialu „Wspaniałe stulecie” (28,1 proc.; 2,3 mln) oraz programu „Jaka to melodia” (27,9 proc.; 2,6 mln).
Znakomicie przyjęta została nowa produkcja TVP1 - „Dziewczyny ze Lwowa” (21 proc. udziałów), którą każdego niedzielnego wieczoru ogląda ponad 3,5 mln widzów. Jak zapewnia nadawca, bardzo dobrze zostały przyjęte zmiany w formule „Wiadomości” (więcej tutaj). Główny program informacyjny TVP1 we wrześniu br. oglądało średnio niemal 4,3 mln widzów (27 proc. udziałów).
Również Dwójka przyciągnęła przed telewizory dużą widownię. W porównaniu z sierpniem br. udziały tej stacji wzrosły o 1,9 punktu procentowego i wyniosły 9,1 proc. Jak zawsze świetne wyniki osiągają lubiane przez widzów seriale: „M jak miłość” we wrześniu br. oglądało niemal 6,7 mln widzów (udziały we wrześniu br. 40,8 proc.), „Na dobre i na złe” 4,8 mln (30,5 proc.), a „Barwy szczęścia” - prawie 3,9 mln (24,6 proc.). Jak czytamy w komunikacie, oczekiwany przez widzów powrót „The Voice of Poland” (sezon 6.) przyniósł w wrześniu br. udziały na poziomie 18 proc. i niemal 2,8 mln widowni (więcej tutaj) (dane za TVP).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.