dodano: 2015-10-14 17:02 | aktualizacja:
2015-10-14 17:37
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: wyborcza.biz/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dom i Styl nowym kanałem na polskim rynku
Joseph G. NeCastro, dyrektor ds. rozwoju Scripps Networks Interactive, powiedział w rozmowie z serwisem „wyborcza.biz”, że to najpopularniejszy kanał tego nadawcy w Stanach Zjednoczonych, krajach Ameryki Południowej czy Azji. W
Domu i Stylu poruszana ma być tematyka zdrowego trybu życia, urządzania domu czy mody. Co istotne, Joseph G. NeCastro poinformował, że jeżeli nadawcy nie uda się zdobyć miejsca w MUX 8, kanał może zostać uruchomiony u operatorów kablowych i satelitarnych. Druga ważna informacja jest taka, że przynajmniej 60 proc. czasu antenowego
Domu i Stylu stanowić mają polskie produkcje.
Kanał Dom i Styl ma być pierwszym kanałem Scripps Networks Interactive w Polsce, który nie będzie miał logo TVN. Poza tym Scripps jest właścicielem Travel Channel oraz we współpracy z Polsatem kanału Polsat Food Network.
Jak wygląda konkurencja Scripps w walce o miejsce w MUX 8?
Przypomnijmy, że spółka Scripps Networks Polska złożyła w konkursie na
MUX 8 wniosek o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu o charakterze uniwersalnym, promującego aktywny rozwój człowieka, zawierającego audycje poświęcone zdrowemu stylowi życia, rozwojowi zawodowemu i społecznemu człowieka, a także popularyzującego aktywność fizyczną. Konkurentami w walce o to miejsce w MUX 8 są:
Cyfrowe Repozytorium Filmowe, TV Spectrum, Telewizja Polsat, Discovery Polska, Telewizja Puls i Green Content (
więcej tutaj).
Będą jeszcze dwa inne kanały Scripps
Scripps Networks Interactive planuje uruchomić w Polsce jeszcze dwa inne kanały - jeden o gotowaniu (zapewne wzorowany na amerykańskim
Cooking Channel), a drugi o podróżach. Na razie nie jest znana data ich startu na polskim rynku.
Scripps gotowy na ewentualne wejście Netfliksa na polski rynek
Z informacji uzyskanych przez serwis „wyborcza.biz” wynika, że Scripps planuje także dalszy rozwój usługi
Player.pl. Nadawca twierdzi, że jest gotowy na ewentualne wejście Netfliksa do Polski. Stawia na własne produkcje oferowane na wyłączność, co ma być wyróżnikiem na tle konkurencji. NeCastro dodał, że myśli też o ewentualnym zamknięciu części serwisu za dodatkową opłatą, ale że do tego konieczne są inwestycje w dodatkowe filmy czy seriale.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.