reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wirtualna Polska Holding uruchomi kanał dla MUX 8

dodano: 2015-11-06 02:05 | aktualizacja: 2015-11-06 02:37
autor: Łukasz Knapik | źródło: Wirtualna Polska Holding/satkurier.pl

Wirtualna Polska Holding Należąca do Grupy Wirtualna Polska (Wirtualna Polska Holding) firma WP1 Sp. z o.o. otrzymała koncesję na program WP1 w ramach rozstrzygniętego 5 listopada br. przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji (KRRiT) konkursu na zagospodarowanie multipleksu ósmego (MUX 8) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) (więcej tutaj). Wirtualna Polska wygrała w konkursie na rozpowszechnianie programu o charakterze uniwersalnym, poświęconego rozwojowi społeczeństwa, gospodarki, kultury i przemianom obyczajowym we współczesnych warunkach szybkiego rozwoju technicznego i technologicznego, emitującego audycje poświęcone edukacji medialnej oraz treści pochodzące z nowych mediów, interaktywnego i przyjaznego dla odbiorców.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

- Przyznanie koncesji otwiera nowy etap w Wirtualnej Polsce, oznacza szybką budowę kompetencji w już wcześniej strategicznie ważnym obszarze produkcji i dystrybucji treści telewizyjnych. Zrobiliśmy wiele przez ostatnie dwa lata w tej dziedzinie, a teraz przejdziemy jeszcze przyspieszony kurs zakupu i dystrybucji do 18 mln Polaków długich form wideo, których do tej pory brakowało w naszym portfolio - podkreśla Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding. - Stajemy się crossmediowi, pozycjonując się na dwóch lukratywnych rynkach, internetowym i telewizyjnym. Te już dziś stanowią 70 proc. reklamowego tortu - dodaje.


Uniwersum programowe kanału WP1 obejmować ma różnorodne gatunki i formy telewizyjne: od rozrywki, przez filmy fabularne, dokumenty, programy publicystyczne, po sport i formaty reality tv. WP1 chce zaproponować widzom m.in. emitowany na żywo ze studia telewizyjnego Grupy Wirtualna Polska codzienny magazyn publicystyczny „Dzieje się w Polsce”, codzienny magazyn reportażowo-interwencyjny „Interakcja”, pasma dokumentalno-lifestalowe oraz filmowo-serialowe. Oferta programowa WP1 ma być skierowana do możliwie szerokiego spektrum widowni telewizyjnej, a także, w myśl przyjętej przez WP1 koncepcji „Program 360°”, do użytkowników internetu, którzy znajdą się w sferze oddziaływania programu WP1 przez ścisłą współpracę kanału TV z Grupą Wirtualna Polska.

- Sukces tradycyjnie rozumianego programu w telewizji to dziś nie tylko ratingi, ale też interakcja i zaangażowanie widza - podkreśla Grzegorz Czapski, VP Corporate Development w Grupie Wirtualna Polska. - Wkroczyliśmy w nową erę zintegrowanej komunikacji medialnej, która nie była możliwa bez internetu. Internet w tym procesie odgrywa ogromną rolę, także jako źródło spersonalizowanych danych demograficznych i behawioralnych na temat odbiorców danego programu, dzięki którym można lepiej dostosowywać przekaz do ich potrzeb i oczekiwań - dodaje.


Jak czytamy w komunikacie, koncepcja kanału WP1, prowadzonego przez WP1 Sp. z o.o., zakłada ścisłą współpracę oraz wykorzystanie potencjału Grupy Wirtualna Polska przy tworzeniu, dystrybucji oraz promocji programu WP1 w celu zapewnienia mu jak największej atrakcyjności oraz dotarcia do widzów. Grupa Wirtualna Polska w ostatnim czasie rozwinęła szereg kompetencji o charakterze technologicznym, organizacyjnym oraz programowym, które z powodzeniem mogą zostać wykorzystane przy tworzeniu kanału telewizyjnego nadawanego drogą naziemną (DVB-T).

Do Grupy Wirtualna Polska należy m.in. internetowa telewizja wp.tv. Na zdjęciu aktorka Katarzyna Cichopek w wywiadzie dla tej stacji, foto: Wirtualna Polska Holding


Do Grupy Wirtualna Polska należy m.in. popularna w Polsce telewizja internetowa wp.tv, odbierana przez blisko 5 mln użytkowników miesięcznie (więcej tutaj i tutaj). Oferuje ona na ośmiu kanałach tysiące materiałów filmowych, w tym programów autorskich oraz najnowszych newsów z Polski i ze świata, przeznaczonych dla użytkowników Internetu. Miesięczna liczba odtworzeń tych materiałów (streamów) przekracza 100 milionów i dynamicznie rośnie. Obecna skala produkcji materiałów wideo to około 500 materiałów wideo miesięcznie. W ofercie jest też m.in. kanał Pudelek.tv. Grupa Wirtualna Polska dysponuje poza tym własnym zespołem produkcyjnym, nowoczesnym studio TV, wraz infrastrukturą postprodukcyjną, w którym realizowane są programy (także na żywo) przeznaczone dla użytkowników Internetu. Ogromnym atutem Grupy Wirtualna Polska w kontekście tworzenia stacji telewizyjnej jest też profesjonalna redakcja z bogatym doświadczeniem.

- Jesteśmy gotowi do realizacji nowego projektu, który zakłada wykorzystanie potencjału Grupy WP przy tworzeniu, dystrybucji i promocji programu WP1

- podsumowuje Grzegorz Czapski.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV naziemna na świecie


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...