dodano: 2016-02-19 11:13 | aktualizacja:
2016-02-19 11:42
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Vivendi
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec 2015 roku
Grupa CANAL+ miała łącznie
15,7 mln abonamentów, co stanowi wzrost rok do roku na poziomie 400 tys. abonentów, napędzany przez rynki międzynarodowe. Łączna liczba abonentów indywidualnych wzrosła do 11,2 mln w porównaniu z 11 mln abonentów na koniec 2014 roku, przede wszystkim przez dobre wyniki w Afryce, gdzie po raz pierwszy liczba abonentów indywidualnych przekroczyła 2 mln.
Przychody z działalności płatnej telewizji we Francji kontynentalnej spadły o 2,1 proc. rok do roku ze względu na mniejszą liczbę subskrypcji. Za to międzynarodowe przychody z płatnej telewizji wzrosły znacząco (+ 7,2 proc.) w porównaniu z 2014 rokiem, dzięki wzrostowi liczby abonentów, zwłaszcza w Afryce.
Przychody reklamowe z kanałów FTA wzrosły o 3,3 proc. w porównaniu z 2014 rokiem, dzięki stale rosnącej publiczności stacji
D8, która po raz kolejny został liderem kanałów naziemnej telewizji cyfrowej we Francji oraz piątym najchętniej oglądanym francuskim kanałem z 3,4-proc. udziałem publiczności. Dla osób w wieku 25-49 lat, D8 jest czwartym najchętniej oglądanym kanałem francuskim z 4,3-proc. udziałem w widowni.
Przychody
Studiocanal wzrosły znacząco z roku na rok (+ 5,7 proc.), dzięki sprzedaży praw do emisji filmów takich jak „Paddington”, „Gra tajemnic” i „Baranek Shaun”, jak również dzięki produkcji seriali.
Zysk operacyjny Grupy CANAL+ wyniósł 542 mln euro w porównaniu z 618 mln euro w 2014 roku, a EBITA - 501 mln euro (wyłączając koszty restrukturyzacji) w porównaniu z 583 mln euro w 2014 roku. Zmiana ta wynika głównie ze zwiększonych inwestycji w programy, a także z jednorazowych wydatków.
W raporcie finansowym potwierdzono również rozpoczęcie
rozmów Grupy CANAL+ i beIN Sports. 18 lutego rada nadzorcza upoważniła zarząd do zawarcia umowy o wyłącznej dystrybucji z
beIN Sports. -
Umowa ta pozwoliłaby beIN Sports na korzystanie z siły dystrybucyjnej CANAL+ i pozwoliłaby klientom obu firm na korzystanie z kompleksowej oferty - czytamy w raporcie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.