reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

15,7 mln abonentów Grupy CANAL+

dodano: 2016-02-19 11:13 | aktualizacja: 2016-02-19 11:42
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Vivendi

Canal+ 18 lutego br. francuski koncern Vivendi ogłosił swoje wyniki finansowe za 2015 rok. Przychody Grupy CANAL+, której Vivendi jest właścicielem, wyniosły 5,515 mld euro - o 1,1 proc. więcej w porównaniu z 2014 rokiem. Grupa CANAL+ posiada 51 proc. udziałów w ITI Neovision, operatorze platformy nc+.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec 2015 roku Grupa CANAL+ miała łącznie 15,7 mln abonamentów, co stanowi wzrost rok do roku na poziomie 400 tys. abonentów, napędzany przez rynki międzynarodowe. Łączna liczba abonentów indywidualnych wzrosła do 11,2 mln w porównaniu z 11 mln abonentów na koniec 2014 roku, przede wszystkim przez dobre wyniki w Afryce, gdzie po raz pierwszy liczba abonentów indywidualnych przekroczyła 2 mln.

Przychody z działalności płatnej telewizji we Francji kontynentalnej spadły o 2,1 proc. rok do roku ze względu na mniejszą liczbę subskrypcji. Za to międzynarodowe przychody z płatnej telewizji wzrosły znacząco (+ 7,2 proc.) w porównaniu z 2014 rokiem, dzięki wzrostowi liczby abonentów, zwłaszcza w Afryce.

Przychody reklamowe z kanałów FTA wzrosły o 3,3 proc. w porównaniu z 2014 rokiem, dzięki stale rosnącej publiczności stacji D8, która po raz kolejny został liderem kanałów naziemnej telewizji cyfrowej we Francji oraz piątym najchętniej oglądanym francuskim kanałem z 3,4-proc. udziałem publiczności. Dla osób w wieku 25-49 lat, D8 jest czwartym najchętniej oglądanym kanałem francuskim z 4,3-proc. udziałem w widowni.

Przychody Studiocanal wzrosły znacząco z roku na rok (+ 5,7 proc.), dzięki sprzedaży praw do emisji filmów takich jak „Paddington”, „Gra tajemnic” i „Baranek Shaun”, jak również dzięki produkcji seriali.

Zysk operacyjny Grupy CANAL+ wyniósł 542 mln euro w porównaniu z 618 mln euro w 2014 roku, a EBITA - 501 mln euro (wyłączając koszty restrukturyzacji) w porównaniu z 583 mln euro w 2014 roku. Zmiana ta wynika głównie ze zwiększonych inwestycji w programy, a także z jednorazowych wydatków.

W raporcie finansowym potwierdzono również rozpoczęcie rozmów Grupy CANAL+ i beIN Sports. 18 lutego rada nadzorcza upoważniła zarząd do zawarcia umowy o wyłącznej dystrybucji z beIN Sports. - Umowa ta pozwoliłaby beIN Sports na korzystanie z siły dystrybucyjnej CANAL+ i pozwoliłaby klientom obu firm na korzystanie z kompleksowej oferty - czytamy w raporcie.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy na świecie


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...