dodano: 2016-03-03 23:41 | aktualizacja:
2019-02-25 12:50
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
-
Widzowie już wiedzą, jaki charakter ma kanał i postanowiliśmy zacząć korzystać ze skrótu, który jest wpisany do koncesji - zdradziła portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Górska, szefowa dział PR Grupy
TVN. Dlatego od kilku dni wszystkie programy poświęconemu gospodarce i wydarzeniom na świecie są opatrzone logo
TVN24 BiS. Taką nazwą posługują się też reporterzy na koniec swoich materiałów. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że udział stacji w rynku w styczniu br. wyniósł 0,28 proc. Dla porównania udział związanego z grupą
Polsatu kanału
Superstacja 0,24 proc.
Nadawca liczył chyba na lepsze rezultaty, bo od wielu miesięcy inwestuje w program
TVN24 BiS. Sztandarowym magazynem informacyjnym kanału są „
Fakty z zagranicy”, gdzie nadawane są materiały, które nie zmieściły się w głównym wydaniu „
Faktów” TVN. Kiedyś
TVN24 udało się przenieść w ten sposób na swoją antenę popularność „
Faktów” dzięki „
Faktom po Faktach” i „
Faktom po południu”. Tym razem to najwyraźniej za mało, bo według Wirtualnych Mediów nadawca chce jeszcze zwiększyć liczbę programów o świecie kosztem biznesu.
A może winne są zbyt częste zmiany nazwy? Kanał rozpoczął nadawanie we wrześniu 2007 roku jako
TVN CNBC Biznes (we współpracy z
CNBC Europe). Trzy lata później zmienił nazwę na
TVN CNBC, aby po kolejnych trzech latach przekształcić się w
TVN24 Biznes i Świat z szerszą formułą.
TVN24 BiS to zatem czwarta nazwa. Czy dobra? Mam wątpliwości, bo BiS może kojarzyć się z powtórkami. Biznes i Świat lepiej odzwierciedlała ofertę.
Równie często nazwy zmienia obecna radiowa
Czwórka. Rozgłośnia zadebiutowała w 1976 roku jako
Polskie Radio Program IV. W 1994 została przekształcona w
Radio Bis. W 2008 roku zmieniła nazwę na
Radio Euro, aby dwa lata później wrócić do nazwy
Polskie Radio Program IV. Z informacji „Gazety Wyborczej” wynika jednak, że nie na długo. Prezes publicznego radia Barbara Stanisławczyk chce, żeby jesienią rozgłośnia przekształciła się w informacyjną konkurencję dla
TOK FM. Nie chodzi jednak o przeniesienie
Polskiego Radia 24 na fale obecnej
Czwórki (choć parę miesięcy temu wydano duże pieniądze na kampanię reklamową
Polskiego Radia 24, stacji dostępnej w cyfrowym radiu DAB oraz Internecie). Ma powstać całkiem nowa antena i zapewne nowa nazwa.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.