dodano: 2016-03-24 23:54 | aktualizacja:
2016-03-25 06:50
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kraśko nie jest jedyną znaną twarzą "do wzięcia" przez nowe telewizje. Nowe, bo będziemy mieli przecież także debiuty związanej z Agorą stacji
Metro, należącej do Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych stacji
Nowa TV i kanału
ZOOM TV, który ma powstać we współpracy operatorów kablowych,
Kino Polska i portalu
Onet. Od paru tygodni na łamach tego ostatniego można oglądać internetowy program Tomasza Lisa. W sieci ten człowiek zdecydowanie się marnuje. To osobowość telewizyjna, a nie internetowa i właśnie w telewizji powinien poprowadzić program. Być może
ZOOM TV będzie doskonałą okazją. Niewykluczone, że prędzej czy później dojdzie do zmian kapitałowych w tym kanale i właściciel portalu
Axel Ringier Springer kupi w nim udziały. Do zagospodarowania przez nowe telewizje są też byłe dziennikarki
TVP Małgorzata Serafin, Karolina Lewicka, Kamila Biedrzycka-Osica i Justyna Dobrosz-Oracz. Coraz bardziej aktywny w internecie jest także były naczelny "Faktów"
TVN Kamil Durczok. Mimo okoliczności, w których rozstawał się z
TVN nowa stacja byłaby dla niego nowym otwarciem.
Pytanie tylko, czy właściciele nowych kanałów będą chcieli w nie dużo inwestować i czy wszyscy mają na to pieniądze. Chodzi przecież nie tylko o ściągnięcie gwiazd albo chociaż byłych gwiazd telewizji, ale również odpowiednią ramówkę. Ramówkę, która będzie zawierała wiele premierowych programów rozrywkowych, seriali, czy filmów. Licencje do tych najbardziej atrakcyjnych posiadają obecni telewizyjni giganci, czyli
TVP,
TVN i
Polsat. Nie można jednak wykluczyć, że pojawiają się inwestorzy zagraniczni. Znacznie taniej można kupić stację startującą niż stację z ugruntowaną pozycją rynkową. Dla takiego
Discovery Communications byłoby to idealne "okno" na naziemne nadajniki. Atutem kanału
Metro może być z kolei opozycyjność na tle sympatyzującej z rządem
TVP.
Jedno jest pewne. Choć MUX 8 będzie korzystać z pasma VHF (może wymagać w niektórych przypadkach dodatkowej anteny), to jeszcze mocniej podszczypie udziały w rynku największych stacji. Te już wyglądają blado na tle poprzednich lat. Na przykład w minionym tygodniu liderem był
Polsat z udziałem 11,60 proc. Następne miejsca zajęły:
TVP1 (11,54 proc.),
TVN (11,12 proc.) i
TVP2 (8,70 proc.). Dekadę temu, w całym 2006 roku liderem był
TVP1 z udziałem (24,69 proc. ), a dalej uplasowały się:
TVP2 (20,28 proc.),
Polsat (16,13 proc.),
TVN (15,39 proc. - wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnych Mediów). Te liczby najlepiej pokazują jak bardzo namieszała na rynku cyfryzacja, a za sprawą MUX 8 namiesza jeszcze bardziej.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.