reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Panel PIKE: Zmiany w regulacjach rynku medialnego

dodano: 2016-04-26 11:03 | aktualizacja: 2016-04-26 19:23
autor: Anita Kaźmierska | źródło: satkurier.pl

PIKE 26 kwietnia 2016 r. odbył się panel dyskusyjny podczas Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej pt. "Zmiany w regulacjach rynku medialnego". Moderatorem panelu był Andrzej Zarębski - ekspert rynku mediów. Udział w dyskusji wzięli m.in. Dariusz Dąbski - Telewizja Puls, Patrycja Gołos – UPC Polska, Lidia Kozłowska - UKE, Przemysław Kurczewski - EmiTel, Aleksander Kutela - Grupa Onet.pl, Maciej Maciejowski – TVN, Artur Przybysz - nc+ i Zygmunt Solorz-Żak z Telewizji Polsat.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kilka najciekawszych wypowiedzi z tej konferencji:

Przedstawiciel platformy nc+ Artur Przybysz zapowiedział powrót do produkcji większej ilości treści w Polsce. Miałoby to obejmować co najmniej 2 seriale rocznie oraz 5-6 filmów. Aktualnie operator wydaje 100 mln zł na treści rocznie, w tym na prawa sportowe. Zarządzanie nimi to duże wyzwanie i choć z uwagi na zwiększającą się konkurencję nie jest łatwo, to najważniejsze prawa udało się zatrzymać.



Przybysz mówił też o promowaniu usługi nc+ GO. Pochwalił się, że 200 tys. abonentów nc+ korzysta regularnie z tej usługi. Operator nc+ pracuje też nad możliwością udostępnienia nc+ GO niezależnym widzom - niekoniecznie abonentom. Poważnym problemem dla nc+ jest piractwo.

Nie zabrakło pytania o krążące w ostatnim czasie informacje związane z problemami jednego ze współwłaścicieli, grupy Vivendi. Czy jest to powód do niepokoju? Artur Przybysz odpowiedział, iż w Vivendi zaszło ostatnio wiele zmian w strukturze grupy i zarządzie oraz integracji. Wszystko to dotyczy jednak tylko rynku francuskiego, w Polsce rozwój CANAL+ przebiega bardzo dobrze. Świeżo uruchomiony CANAL+ Discovery cieszy się dużą popularnością, choć inwestycja w ten projekt jeszcze się nie zwróciła.

Platforma nc+ obserwuje rozwój Netflixa i jemu podobnych usług, ale operator jest zdania, że na tę chwilę nie ma masowej rezygnacji z TV linearnej na rzecz tego typu serwisów.

Nad piractwem ubolewa także Zygmunt Solorz-Żak z Cyfrowego Polsatu. Operator walczy o prawa do emisji na wszystkich polach - dla telewizji mobilnej, satelitarnej i do Internetu. Stawia także na produkcję treści, aby konkurować z takimi platformami jak Netflix, w tym celu budowane jest drugie studio produkcyjne Telewizji Polsat. Ważne, aby tworzyć kontent na różne platformy dystrybucji. Co ważne - zapowiedziano dalszy rozwój serwisu Ipla.

Przy okazji pojawiło się nawiązanie do kwestii praw do transmisji Euro 2016 - Zygmunt Solorz stwierdził, że prawa emisji dla TVP powinny być zapewnione.

Dariusz Dąbski z Telewizji Puls chwalił się dobrymi wynikami oglądalności swoich stacji, podkreślał rozwój polegający na znacznych inwestycjach w treść oraz w jakość.

Aleksander Kutela z Onetu zwrócił uwagę na to, iż jego zdaniem rynki telewizji linearnej i internetowej coraz mocniej oddalają się od siebie. Zarówno jeśli chodzi o treść, jak i dystrybucję. Narodził się nowy marketing bardziej spersonalizowany.

Zdaniem Kuteli ofiar transformacji internetowej będzie znacznie więcej niż mu się wydawało jeszcze kilka miesięcy temu. Pojawia się jednak w związku z tym pytanie o zaangażowanie portalu w projekt telewizji linearnej Zoom TV. Na to Aleksander Kutela odpowiada, iż im szersza dystrybucja, tym lepiej.

Stoisko Zoom TV na wystawie PIKE


W kwestii produkcji treści Aleksander Kutela poinformował, iż już w tej chwili Onet dysponuje dwoma studiami, a przy produkcji pracuje ponad 100 osób. Jak mówi: polscy widzowie oczekują polskich treści. Ważna jest jakość i lokalni producenci, by osiągnać globalny sukces.

Maciej Maciejowski z TVN nie zgodził się z tym, że rynki telewizji linearnej i internetowej oddalają się od siebie.

Patrycja Gołos z UPC zabrała głos w kwestii Netflixa oraz porównania do oferowanej przez UPC platformy My Prime. Widzowie potrzebują także kontentu lokalnego, bo to może odróżnić usługi lokalne od graczy takich jak Netflix. Można natomiast dużo nauczyć się od tego typu platform, choćby jeśli chodzi o funkcjonalność dla użytkownika. Zdaniem Gołos wszystko zmierza w kierunku Internetu i telewizja w przyszłości też będzie dostępna tylko tam. Sposobem na te tendencje jest konsolidacja, personalizacja i mobilność.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Konferencje - prezentacje


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Stojak alu ścienny AS Sat 60cm

Aluminiowy stojak ścienny 60cm niemieckiej firmy A.S. Sat z certyfikatem...

129 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

519 zł Więcej...

Kabelio: CAM CI+ 3 m gratis

Oryginalny, bezkartowy moduł (CAM) CI+ nowej szwajcarskiej platformy Kabelio z...

530 zł Więcej...