reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Wzrost liczby klientów Orange TV w I kw. 2016

dodano: 2016-04-27 14:53 | aktualizacja: 2016-04-27 15:27
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Orange/satkurier.pl

Orange Grupa Orange Polska ogłosiła wyniki operacyjne i finansowe za pierwszy kwartał i cały rok 2016. Na koniec marca br. operator miał 797 tys. klientów usług telewizyjnych - o 10 tys. więcej niż na koniec grudnia 2015 roku. Natomiast liczba klientów triple play (Internet, telewizja i VoIP) wyniosła 531 tys. - o 24 tys. więcej niż trzy miesiące wcześniej.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W ciągu 12 miesięcy liczba klientów Orange TV wzrosła o 41 tys. Operator utrzymuje tendencję wzrostową jeśli chodzi o bazę abonentów już od dłuższego czasu.

W pierwszym kwartale 2016 roku liczba klientów IPTV Orange wzrosła o 16 tys. do 200 tys., a telewizji satelitarnej DTH Orange spadła o 6 tys. do 597 tys. klientów. Wzrosła za to liczba klientów Orange TV korzystająca z pakietów telewizyjnych nc+ ze 182 tys. do 190 tys. klientów.

Orange Polska - podsumowanie I kwartału 2016 roku:
  • spadek przychodów w I kw. o 4,2 proc. rok-do-roku wobec -5,1 proc. w IV kw. 2015
    - wzrost przychodów z usług mobilnych o 1,7 proc. rok-do-roku, dzięki przychodom ze sprzedaży sprzętu i rosnącej liczbie klientów
  • utrzymanie wysokiej dynamiki komercyjnej w większości obszarów:
    - przyrost o +11 proc. rok-do-roku liczby mobilnych klientów abonamentowych, +214 tys. przyłączeń netto w I kw.
    - przyrost o +40 proc. rok-do-roku liczby klientów mobilnego Internetu, +228 tys. przyłączeń netto w I kw.
    - przyrost o +77 proc. rok-do-roku liczby klientów VHBB, +50 tys. przyłączeń netto w I kw. (usługi ADSL pod presją, utrata 65 tys. klientów netto – częściowo w wyniku migracji do usług VHBB i LTE)
    - przyrost o +30 proc. rok-do-roku liczby klientów ofert konwergentnych, +38 tys. przyłączeń netto w I kw.
    - stabilna utrata liczby stacjonarnych łączy głosowych na poziomie 74 tys. (wobec -74 tys. w IV kw. 2015)
  • skorygowana marża EBITDA na poziomie 31 proc. (spadek o 1,8 pp rok-do-roku), odzwierciedlająca niższe rok-do-roku wydatki komercyjne i dalsze oszczędności kosztowe; cel całoroczny skorygowanej EBITDA w przedziale 3,15-3,30 mld zł potwierdzony
  • nakłady inwestycyjne w wysokości 377 mln zł (wzrost o 17 proc. rok-do-roku), z czego 66 mln zł na rozbudowę sieci światłowodowej
    - 818 tys. gospodarstw domowych w zasięgu sieci światłowodowej, z czego 102 tys. podłączono w I kw.
  • organiczne przepływy pieniężne w wysokości -58 mln zł, pod wpływem płatności za nakłady inwestycyjne zrealizowane w IV kw. 2015

Odnosząc się do wyników za I kw. 2016 roku, Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska, stwierdził:

Zgodnie z niedawno przedstawioną strategią, kontynuowaliśmy w I kw. intensywne działania komercyjne, osiągając duże sukcesy, zwłaszcza w usługach komórkowych. Całkowita liczba klientów mobilnych wzrosła w pierwszym kwartale o ponad 2 proc. Był to kolejny z rzędu okres bardzo dużego wzrostu w segmencie abonamentowym, a jednocześnie ten kwartał przyniósł również dobre wyniki w segmencie usług przedpłaconych. Wynikało to z wprowadzenia nowych, atrakcyjnych dla klientów ofert, wspartych skuteczną komunikacją. Na rynku stacjonarnym, cieszy nas wzrost w usługach szybkiego dostępu do Internetu. W I kw. osiągnęliśmy najwyższą w historii liczbę przyłączeń netto w tym obszarze, do czego przyczynił się w szczególności stopniowy przyrost liczby klientów usług światłowodowych. W pierwszym kwartale objęliśmy zasięgiem sieci FTTH ponad 100 tys. nowych gospodarstw domowych. Potwierdzamy cel całoroczny w tym zakresie na poziomie około 800 tys. gospodarstw domowych.

Mobilna transmisja danych w przeliczeniu na klienta nadal rośnie dwukrotnie (w ujęciu rocznym). Ponadto, liczba smartfonów w dalszym ciągu zwiększa się o około 20 proc. rocznie. Aby obsłużyć gwałtownie rosnący ruch, zwiększamy zasięg i pojemność sieci LTE w oparciu o nowo nabyte częstotliwości: pokrycie siecią LTE w procentach ludności Polski osiągnęło poziom blisko 90 proc. na zewnątrz i 70 proc. wewnątrz budynków.

Co do perspektyw drugiego kwartału, sądzimy, że nasze oferty mobilne będą się nadal cieszyć dużą popularnością. Musimy jeszcze bardziej poprawić wyniki w segmencie stacjonarnym, czemu powinny sprzyjać atrakcyjniejsze oferty wsparte działaniami marketingowymi, lokalne podejście oraz rosnące doświadczenie naszych sprzedawców.

To był mój ostatni kwartał w Orange Polska. Z końcem bieżącego miesiąca przekażę obowiązki prezesa zarządu panu Jean-François Fallacher. Pragnę podziękować pracownikom Orange Polska za ich oddanie dla klientów, a akcjonariuszom za ich zaufanie i wsparcie.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Linbox WS-6934 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem SNR,...

299 zł Więcej...

Odbiornik AX 4KBOX HD60 S2X

AX 4K HD60 - najnowszy odbiornik Ultra HD marki AX....

429 zł Więcej...

Moduł DeltaCam Pro Twin REV 2.0 Deltacrypt CI

Uniwersalny moduł dostępu DeltaCAM Twin REV 2.0 Deltacrypt CI z...

520 zł Więcej...
reklama