reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

3,1 mln widzów LM w TVP1. Ile w Europie?

dodano: 2016-05-31 21:38 | aktualizacja: 2016-06-01 10:57
autor: Janusz Sulisz | źródło: Centrum Informacji TVP/satkurier.pl

115px-Champions_League_sk.jpg TVP1 była liderem w sobotni wieczór 28 maja br., a wszystko przez piłkarski finał Ligi Mistrzów na San Siro w Mediolanie. Według Nielsen Audience Measurement średnio 3,1 mln widzów, przy udziale 26 proc., obejrzało w TVP1 tę transmisję finału Ligi Mistrzów Real Madryt - Atletico MadrytIlu widzów oglądało ten finał Ligi Mistrzów? W wielu krajach Europy nie było wcale tak rewelacyjnie z oglądalnością - nawet w Hiszpanii, nie mówiąc o Niemczech!



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Europa chce piłki nożnej i ją kocha, ale... no właśnie? Widzowie kochają futbol, ale przede wszystkim, gdy w spotkaniach biorą udział ich rodacy. Za dużo Hiszpanów w Lidze Mistrzów, Lidze Europy (Real, Atletico, Sevilla, Barcelona) i już jest mały problem, tu w Europie, bo niekoniecznie w Azji czy na innych kontynentach. Piłka jest piękna, ale jeśli tylko jedna nacja jest dominująca, to przyjemność się skończy i to szybko...

Zacznijmy od tego, co było w Telewizji Polskiej (TVP1). 3,1 mln to całkiem dobry wynik, bo transmisję pokazywał też kodowany CANAL+ Sport (brak danych - w redakcji na razie nie otrzymaliśmy informacji!).

Jeśli chodzi o 3,1 mln widzów w TVP to z  kolei w niedzielę, 29 maja TVP1 znalazła się na 2. miejscu nadając: serial „Bodo” (1,9 mln,  udz. 13,6 proc.), film dokumentalny „Eugeniusz Bodo – za winy niepopełnione” (1,5 mln, udz. 10,8 proc.) oraz film „Poznasz przystojnego bruneta” (508 tys., udz. 6,5 proc.). 

Dane oglądalności finału LM w Polsce od 2012 do 2016 roku:
W Polsce na spadek oglądalności miał wpływ długi weekend z dobrą pogodą (widzowie uciekli na łono przyrody). Gdyby w finale grali Polacy, to byłaby inna historia. Czas, by drużyny, chcące grać w takich rozgrywkach jak LN czy LE, były multi, a nie tylko hiszpańskie czy... baskijskie. Ciekawe wnioski dla drużyn z najlepszych lig... Kupujcie zawodników z wielu krajów - wtedy w Europie oglądalność wam wzrośnie. Oglądalność finału LM w Polsce spadła o jakieś 0,2 mln widzów! A rekord to 7,5 mln w 2013 roku.

2016: Real - Atletico: TVP1 - 3,1 mln (nie ma informacji ile w nc+, ale oceniamy na max. 0,4 mln) = 3,5 mln widzów
2015: Barcelona - Juventus: TVP1 - 3,3 mln + 0,4 mln. w nc+ = 3,7 mln widzów
2014: Real - Atletico: TVP1 - 3,2 mln + 0,3 mln w nc+ = 3,6 mln widzów
2013: Bayern - Borussia: TVP - 6,9 mln + 0,6 mln w nc+ = 7,5 mln widzów (grała trójka Polaków w Borussii)
2012: Chelsea - Bayern: Polsat - 3 mln

Wracając do oglądalności Ligi Mistrzów w Europie, to coraz gorzej jest w Niemczech, bo nie ma w finale... Bayernu? Niestety aż 1,5 mln mniej Niemców miało ochotę oglądać finał Ligi Mistrzów niż w 2015 roku. Faktem jest, że finał LM 2015 odbywał się w Berlinie. I wniosek najciekawszy: 3 razy więcej niemieckich widzów oglądało finał LM, gdy grały w nim dwie ekipy z Bundesligi. Mecz tych samych drużyn Real - Atletico i tak miał większą oglądalność niż 2 lata temu!

Oto dane oglądalności finału LM w Niemczech od 2013 do 2016 roku:

2016: Real - Atletico: 8,2 mln widzów w ZDF
2015: Barcelona - Juventus: 9,7 mln widzów w ZDF + 0,4 mln w Sky DE = 10,1 mln widzów
2014: Real - Atletico: 7,4 mln widzów w ZDF
2013: Bayern - Borussia: 22,5 mln widzów w ZDF i Sky DE

Dane oglądalności finału LM w Hiszpanii od 2011 do 2016 roku:
Hiszpanie kochają piłkę nożną, ale tylko tę własną - lokalną - to widać w oglądalności. Transmisje meczów bez hiszpańskich drużyn to 3. razy gorsza oglądalność. Gra Bayern w latach 2012 i 2013 i oglądalność spada! Za to mecz Real - Atletico i tak oglądało w Hiszpanii o 1,5 mln widzów mniej niż rok temu, a to już jest dziwne...

2016: Real - Atletico: 9,5 mln widzów
2015: Barcelona - Juventus: 8,5 mln (z kanałem płatnym i katalońskim)
2014: Real - Atletico: 11 mln widzów
2013: Bayern - Borussia: tylko 4,1 mln widzów (wzrost mimo braku drużyny w Hiszpanii)
2012: Chelsea - Bayern: 3,7 mln widzów (brak drużyny z Hiszpanii)
2011: FC Barcelona - Manchester United: 10 mln widzów

Dane oglądalności finału LM we Francji od 2013 do 2016 roku:
Niestety także z roku na rok we Francji finał piłkarskiej Ligi Mistrzów ogląda coraz mniej widzów. Trzeba jednak zaznaczyć, że to dane tylko z francuskiej telewizji publicznej, bo w pay-tv finał LM ogląda około 1-1,5 mln widzów. Jednak finał Real - Atletico też oglądało około 7000 tys. francuskich widzów mniej niż 2 lata temu!

2016: Real - Atletico: 4,2 mln (+1 mln pay-tv)
2015: Barcelona - Juventus: 4,7 mln (+1 mln)
2014: Real - Atletico: 4,92 mln (+ 1 mln)
2013: Bayern - Borussia: tylko 4,5 mln (+ 1 mln)

Dane oglądalności finału LM w Wielkiej Brytanii od 2013 do 2016 roku:
Teoretyczne spadki oglądalności finału Ligi Mistrzów odnotowano w Wielkiej Brytanii, bo część widzów przesunęła się do Internetu. Jakże oczywisty jest powód: brak angielskich lub brytyjskich drużyn w finale Champions League. Ostatni raz z finale z angielskich drużyn grała FC Chelsea w 2012, a rok wcześniej Manchester United. Angielska liga traci ostatnio dystans do LM i LE!

2016: Real - Atletico: 4,3 mln w BT + 1,8 mln na YouTube (transmisja FTA dla Brytyjczyków) = 6,1 mln widzów
2015: Barcelona - Juventus: 4,2 mln w ITV + 0,5 mln w Sky Sports = 4,7 mln widzów
2014: Real - Atletico: 4,9 mln w ITV + 1,2 mln w Sky Sports = 6,1 mln widzów
2013: Bayern - Borussia: 3,5 mln w ITV + 1 mln w Sky Sports = 4,5 mln widzów

Dane oglądalności finału LM we Włoszech od 2013 do 2016 roku:
Włosi kochają własne podwórko - to absolutny wyjątek, jeśli chodzi o oglądanie finału Ligi Mistrzów. W innych krajach różnice między meczami z udziałem Włochów jest znacznie głębszy. Gra Juventus i wszystko się zmienia. Ale oglądalność meczów Real - Atletico i tak jest wyższa niż 2 lata temu!

2016: Real - Atletico: 7,55 mln
2015: Barcelona - Juventus: 11,5 mln
2014: Real - Atletico: 5,8 mln
2013: Bayern - Borussia: 5,7 mln

I na koniec tego tematu warto podkreślić, że oglądalność finału LM w poszczególnych krajach Europy to i tak nic w porównaniu z tym, ilu widzów było w Chinach, Indiach i całej Azji, bo 3,5 mln widzów finału LM w Polsce można co najwyżej „czapką przykryć”...



 


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...