Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
65 operatorów pay-tv w regionie Azji i Pacyfiku, oferujących 87 usług, będzie obejmować w 2021 roku 83 proc. abonentów pay-tv w regionie Azj i Pacyfiku, w porównaniu z 81 proc. w 2015 roku. 10 największych operatorów nadal będzie obejmowało 2/3 abonentów w ciągu najbliższych 5 lat. Siedmiu operatorów płatnej telewizji w Azji miało na koniec 2015 roku ponad 10 mln abonentów. Liczba ta wzrośnie do 12 operatorów z ponad 10 mln abonentów do 2021 roku.
Chiny i Indie, jako najbardziej ludne kraje, zdominują rankingi operatorów pay-tv, nie tylko w regionie Azji i Pacyfiku, ale i na świecie.
Równocześnie na drugim końcu skali, 10 operatorów płatnej telewizji Azji i Pacyfiku doświadczy spadku liczby abonentów między 2015 a 2021 rokiem.
Przychody z abonamentu i PPV tych 65 operatorów wzrosną o prawie 6 mld dol. w latach 2015-2021 do 31 mld dol. Ci operatorzy będą utrzymywać 75 proc. udziału z przychodów płatnej telewizji Azji i Pacyfiku w ciągu najbliższych 5 lat. Jednak odsetek dla 10 najlepszych operatorów spadnie z 54 proc. w 2015 roku do 49 proc. w 2021 roku.
Dominacja Chin i Indii jest mniej widoczna, gdyby uszeregować operatorów pod względem przychodów. Dwaj operatorzy pay-tv (obaj z Chin) zwiększą przychody o ponad 500 mln dol. Jednak aż 16 azjatyckich operatorów znacząco utraci przychody - najbardziej ucierpi Foxtel (spadek o 147 mln dol.).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.