reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVP1 i TVP2 jesienią bardziej sprofilowane

dodano: 2016-08-24 11:39
autor: Łukasz Knapik | źródło: TVP

TVP1 TVP 1 Jedynka TVP2 TVP 2 Dwójka TVP przedstawiła ofertę swoich poszczególnych kanałów na jesień br. - Nowa koncepcja programowa Telewizji Polskiej zakłada przede wszystkim konsekwentne sprofilowanie głównych anten oraz odmiennie niż dotychczas określanie i pozycjonowanie zadań na rzecz społeczeństwa, które TVP jako telewizja publiczna zamierza realizować od jesieni 2016 roku - informuje Joanna Klimek, dyrektor Biura Programowego TVP S.A.

TVP TVP1 TVP 1 Jedynka TVP2 TVP 2 Dwójka Cezary Żak (serial „Ranczo”), Joanna Kulig (serial „O mnie się nie martw”), Katarzyna Glinka (serial „Barwy szczęscia”), Emilia Komarnicka (serial „Na dobre i na złe”) i Artur Żmijewski (serial „Ojciec Mateusz


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jesienna oferta TVP1 (TVP1 HD) i TVP2 (TVP2 HD) według Joanny Klimek:

W ramówce na jesień 2016 roku Biuro Programowe TVP rekomendowało honorowanie wszystkich zasad wynikających z misyjnego charakteru Telewizji Polskiej. Wymieńmy niektóre z nich: powszechność dostępu i treści, zachowanie równowagi miedzy rodzajami i gatunkami audycji, wyważenie treści w procesie kształtowania opinii, wysoka jakość, innowacyjność, nowoczesność, integralność przekazów, wiarygodność, bezstronność i odpowiedzialność. Biuro Programowe zabiegało też o wzmocnienie społecznego zaufania wobec TVP oraz o wzmocnienie roli telewizji publicznej jako ośrodka wspierającego rozwój myśli twórczej. Warto przypomnieć choćby organizowane przez TVP konkursy na różne formy wypowiedzi artystycznej związane z mediami elektronicznymi, jak np. scenariusze seriali telewizyjnych i nowoczesny system NOS, powstały niedawno pod auspicjami Agencji Produkcji Telewizyjnej i Filmowej (więcej tutaj).

Aby spełnić podstawowe wymogi misji nadawcy publicznego i dotrzeć do polskiego widza z ofertą zróżnicowaną i komplementarną, zdecydowaliśmy się na wyraźne sprofilowanie głównych anten i uwydatnienie ich specyfiki i odrębności. Wieloletnie zacieranie tej odrębności prowadziło dotychczas do tak zwanego „kanibalizmu anten”, podejmujących bratobójczą rywalizację o widza za pomocą oferty identycznej gatunkowo i porównywalnej pod względem atrakcyjności. Na takie praktyki w Telewizji Polskiej nie będzie już miejsca. W ramach profilowania anten Jedynka będzie budowana jako telewizja wartości. Hasło spinające na dziś: Jedynka w chwilach najważniejszych dla Polaków. Charakter Dwójki określa natomiast motto: „dwa razy więcej dobrej rozrywki, i jeszcze więcej radości”.

Potrafimy robić świetne produkcje w bardzo wielu gatunkach. Mamy też kilka sztandarowych projektów związanych ze sportem. Musimy jednak pamiętać, że jeśli nie spełnimy obietnicy naszej marki to odbiorcy będą rozczarowani. Jak widzą państwo po jesiennych nowościach poprzeczkę stawiamy sobie bardzo wysoko.

Misja, nasze ambicje i niemała konkurencja mobilizują. Cały czas musimy być kreatywni i innowacyjni. Dzięki temu tworzymy najlepsze produkcje i osiągamy rekordy oglądalności - wyniki sierpnia br. (TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Sport) (więcej tutaj).

Przechodząc do anten, tych sztandarowych, bo o nich dziś na konferencji mówimy, w naszym zamierzeniu Jedynka ma być programem ogólnym i wszechstronnym, adresowanym do szerokiej polskiej widowni. Jedynka poprzez swe programy ma łączyć, służyć spójności społecznej i narodowej, kreować dobre emocje wokół wspólnych przeżyć związanych z wydarzeniami, które pokazuje, objaśnia a czasem i kreuje. Dlatego tak doniosłą rolę nadajemy w Jedynce segmentowi informacyjnemu, przede wszystkim „Wiadomościom” i „Teleekspressowi”, dzięki któremu - jak pokazują najnowsze badania CBOS - Telewizja Polska jest dziś najważniejszym źródłem wiedzy i codziennej informacji o wydarzeniach krajowych i międzynarodowych aż dla 24 procent Polaków!

W nowej ramówce Jedynkę będzie cechować różnorodność gatunków i form telewizyjnych, wśród których czołową rolę odgrywają: informacja, publicystyka, fabuła i dokument.

Jesienią 2016 roku gatunki te - szczególnie szeroko pojmowana publicystyka - są w Jedynce silnie reprezentowane i to w dużej mierze przez nowości programowe. Myślę tu np. o nowych audycjach interwencyjnych w rodzaju reporterskiego „Obserwatora”, o powracającym po latach magazynie „Zaginieni. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...”, o premierowym programie powracającej do TVP1 Anity Gargas. Nowości a także audycje kontynuowane, np. popularna „Sprawa dla reportera” Elżbiety Jaworowicz, mają wspólne, wysoko cenione przez nas cechy: empatię, życzliwość wobec tzw. zwykłych ludzi i ich problemów, dziennikarskie zaangażowanie w walce z krzywdą najsłabszych i społecznym wykluczeniem. Bardzo zależy nam na tym, by Jedynka była postrzegana jako program łączący Polaków nie tylko w chwilach wielkich sukcesów, lecz także porażek i trudności. Walory edukacyjne i prospołeczne wyróżniają również inne premierowe propozycje Jedynki, w tym niedzielny program „Weterynarze z sercem”, adresowany do widzów poszukujących przystępnej wiedzy o zwierzętach żyjących w środowisku ludzkim. To program dla całej rodziny.

Wymiar publicystyczny - historiozoficzny, kulturowy - posiada też inna premierowa pozycja Jedynki - autorski program Witolda Gadowskiego „Łowca smoków”, utrzymany w konwencji reporterskiego zapisu podróży, przygód i spotkań dziennikarza z największymi „złymi” tego świata.

Jako telewizja wartości Jedynka będzie opierała swój przekaz antenowy m.in. na takich pryncypiach, jak przywiązanie do polskiej tradycji, kultury i obyczajów narodowych. Wiele z nich znajdziemy w takich programach Jedynki, jak np. niedzielny „Zakochaj się w Polsce”.

Za jedno z najważniejszych zadań TVP1 uważamy przywrócenie Polakom dumy i pamięci historycznej, m.in. poprzez prezentację i wnikliwą analizę przeszłości. Służyć temu będzie wyjątkowo bogata w tym roku oferta dokumentalna Jedynki, w tym filmy o pilotach legendarnego Dywizjonu 303, historia Witolda Pileckiego („Powstrzymać Holocaust”), dokumentalna opowieść o wędrówce polskich dzieci - ofiar zsyłek syberyjskich („Wygrać z przeznaczeniem”), film o Radiu Solidarność („Hakerzy Solidarności”) itp. W misję przywracania Polakom pamięci historycznej wpisują się również zaplanowane w Jedynce filmy fabularne, np. apokaliptyczne „Miasto 44” Jana Komasy czy „80 milionów” Waldemara Krzystka.
 
Tamara Arciuch w serialu „Ojciec Mateusz”, foto: ATM Grupa
Tamara Arciuch w serialu „Ojciec Mateusz”, foto: ATM Grupa
Tomasz Kammel, Tomasz Lach „Tomson”, Aleksander Milwiw-Baron „Baron”, Natalia Kukulska, Andrzej Piaseczny „Piasek”, Barbara Kurdej-Szatan i Maciej Musiał w programie „The Voice of Poland”, foto: Ireneusz Sobieszczuk/TVP
Tomasz Kammel, Tomasz Lach „Tomson”, Aleksander Milwiw-Baron „Baron”, Natalia Kukulska, Andrzej Piaseczny „Piasek”, Barbara Kurdej-Szatan i Maciej Musiał w programie „The Voice of Poland”, foto: Ireneusz Sobieszczuk/TVP


Wartością niezwykle cenną jest dla Jedynki wielopokoleniowa rodzina, do której jesienią 2016 roku kierujemy m.in. rozśpiewany talent show „Hit Hit Hurra!”. Jego cechą charakterystyczną jest brak negatywnej, w istocie - komercyjnej rywalizacji pomiędzy młodymi uczestnikami, którzy nie odpadają w kolejnych odcinkach, a wygłaszane przez dorosłych profesjonalistów oceny ich występów skupiają się na elementach pozytywnych (więcej tutaj). W rodzinnym kręgu uznanie powinny zyskać także niekomercyjne w przesłaniu i wymiarze warsztatowym seriale, mające w sezonie jesiennym swoje kontynuacje: „Ojciec Mateusz” (więcej tutaj) i 10. część „Rancza” (więcej tutaj). Komercyjny wymiar, ale nie bez wysokich ambicji i aktorskich kreacji ma za to oczekiwana z niecierpliwością „Komisja morderstw” - premierowy serial wprowadzający widzów Jedynki w świat kryminalnych zagadek i tajemniczych zdarzeń łączących mroczną przeszłość z teraźniejszością (więcej tutaj).

TVP2 rozpoczynająca jesień 2016 roku z mottem „dwa razy więcej dobrej rozrywki, i jeszcze więcej radości” ma być w naszym zamierzeniu programem skierowanym do bardziej wymagających grup odbiorców, promującym aspiracje i udział w wysokiej kulturze i ambitniejszej rozrywce. W jej strukturze gatunkowej podstawową rolę będą odgrywać: kultura - w tym twórczość literacka, filmowa, teatralna i muzyczna - oraz profesjonalna rozrywka. Z Jedynką ma łączyć ją głównie bliski, przyjazny stosunek do widza, akcentowanie atmosfery i serdecznych relacji rodzinnych.

Jesienią 2016 roku do Dwójki znakomitym, miejmy nadzieję, stylu powróci wielka literatura, m.in. w premierowym, cyklicznym programie „Myślnik, program z książką w roli głównej”, w którym prezentacja nowej książki ma być punktem wyjścia do dyskusji o wartościach, ideach, światopoglądach, obyczajach i trendach artystycznych. Dyskusje będą obejmować różne pokolenia polskich czytelników, różne wrażliwości i upodobania. O literaturze będzie traktować także inna cykliczna nowość Dwójki - pod tytułem „Dachy Krakowa, czyli literatura jest rozmową”, prezentujący nie tyle samą książkę, co przede wszystkim osobę jej twórcy. Bohaterami pierwszych odcinków będą wybitne, barwne osobowości: krakowski poeta Jan Polkowski oraz dziennikarka, pisarka i blogerka Marta Kwaśnicka.

Jesienią 2016 roku Dwójka przepełniona będzie też poezją, a to za sprawą premierowego cyklu „Wiersz codzienny”, zrealizowany przez słynnych polskich aktorów i studentów Szkoły Filmowej w Łodzi.

Wysoka kultura w TVP2 to także „Studio teatralne Dwójki”, prezentujące jesienią 2016 roku dzieła najbardziej interesujących twórców młodego pokolenia oraz specjalne relacje z Festiwalu Filmowego w Gdyni, w którego programie znalazły się liczne filmy koprodukowane przez Telewizję Polską, w tym najnowszy obraz Wojciecha Smarzowskiego „Wołyń”. Za kulisy fascynującego, teatralnego świata zagląda oczekiwany z wielkim zaciekawieniem, premierowy serial Dwójki pod tytułem „Artyści” z całą plejadą wybitnych polskich aktorów różnych pokoleń w mniejszych i większych rolach - Ewą Dałkowską, Dorotą Segdą, Jerzym Trelą, Markiem Frąckowiakiem, Tomaszem Karolakiem. W roli głównej - dyrektora fikcyjnego teatru - wystąpi Marcin Czarnik. Warto zaznaczyć, że „Artyści” to oryginalna produkcja własna TVP, zrealizowana z okazji 250-lecia teatru publicznego w Polsce (więcej tutaj).

Wysoka kultura reprezentowana będzie w Dwójce przez znakomite tytuły z repertuaru światowego i polskiego kina, ujęte w tematyczne cykle filmowe, takie jak „Czwartkowy cykl filmowy”, „Niedzielne pasmo filmowe” czy „Kino relaks”. Do kręgu wysokiej kultury należą również premiery wybitnych filmów dokumentalnych, które Dwójka pokaże np. w cyklach „Czy świat oszalał?” i „Świat bez fikcji”. Filmy te - np. „Uchodźcy, dochodowy biznes”, „Obama w Białym Domu”, „Niewolnicy ISIS” czy „Solidarność według kobiet” - poruszają najważniejsze, najbardziej bolesne z punktu widzenia Europejczyka problemy współczesnego świata.

Jesienią 2016 roku nowy wymiar w Dwójce zyska także rozrywka. Ma być radosna, pełna dowcipu, mądra a przynajmniej - niebanalna. Bez rechotu, za to z refleksją, ujęta w zróżnicowane formy telewizyjne. Będzie to, z jednej strony, satyryczne podsumowanie tygodnia czyli „Best of the Best” Marcina Wolskiego, z drugiej zaś - nowy, rozrywkowy format konkursowy „Bake off - Ale ciacho!”, powstały w ramach prestiżowego porozumienia programowego zawartego z BBC Worldwide. Do rywalizacji o tytuł najlepszego cukiernika amatora stanie w nim 12 uczestników, wspomaganych przez gwiazdę polskiej sceny kulinarnej - Roberta Makłowicza (więcej tutaj).

Szeroką paletę rozrywki w Dwójce tworzą liczne teleturnieje z ambicjami edukacyjnymi, nowa edycja słynnego talent show „The Voice of Poland” (więcej tutaj), popularne polskie i zagraniczne seriale, w tym dalszy ciąg „O mnie się nie martw” z Joanną Kulig i Stefanem Pawłowskim (więcej tutaj) oraz kontynuacja brawurowej „Rodzinki.pl” z Małgorzatą Kożuchowską w roli głównej (więcej tutaj).

Kulturalno-rozrywkowy charakter Dwójki nie oznacza całkowitej rezygnacji z publicystyki. Reprezentować ją ma np. nowy, sobotni program „Południk Wildsteina”, którego osią będzie dyskusja wybitnego dziennikarza z zaproszonymi do studia gośćmi. Analityczne, kameralne rozmowy nie tylko o polityce, lecz także o zjawiskach społecznych, cywilizacyjnych czy kulturalnych z pewnością wzbogacą program TVP2.

Chcemy, by ważną częścią przesłania Dwójki stała się obecnie rodzina i jej dobro. Jesienią 2016 roku wprowadzamy do oferty TVP2 programy edukacyjne, kształtujące postawy tak społeczne, jak i prozdrowotne. Przykładem tego będzie nowa, misyjna produkcja, oparta na cenionym formacie brytyjskim „Honey, We are killing the Kids” - w polskiej wersji mająca tytuł „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”. Jej zadaniem będzie promowanie właściwych nawyków żywieniowych wśród dzieci i młodzieży oraz zdrowego, aktywnego trybu życia (więcej tutaj).

Bliska relacja z widzem, zrozumienie, rezygnacja z napuszonego stylu, kameralność a nawet intymność rozmów i dyskusji to charakterystyczne i pożądane przez nas cechy Dwójki. Swój najpełniejszy wyraz znajdą one w premierowym programie pod tytułem „Szeptem”. Będzie to program nocny, emitowany na żywo, w którym antena TVP2 „zostanie oddana w ręce widzów”. Każdy z nich będzie mógł zadzwonić do studia, by podzielić się swoimi przeżyciami, refleksją. Rozmowom będzie towarzyszyć para prowadzących: Ewa Błaszczyk i Dariusz Kowalski, których własne doświadczenia i empatia na pewno staną się dodatkową wartością audycji.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Propozycje stacji TV i VOD


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...