dodano: 2016-08-28 05:55
autor: Jacek Grzeszczak |
źródło: Vivendi/satkurier.pl
Grupa Vivendi podzieliła się szczegółami dotyczącymi tego, jak w Polsce radzi sobie platforma nc+. I choć na rynku francuskim tamtejszy CANAL+ boryka się z problemami - okazuje się, że Polsce ta sytuacja nie ma bezpośredniego przełożenia. Ilość abonentów pomiędzy 30 czerwca 2015 a 2016 roku wprawdzie spadła, ale jedynie o ok. 14 tys. klientów i mimo tego operator, według swoich przeliczeń, odnotował wzrost przychodów o 2,7 proc.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak informuje Vivendi, łączna liczba klientów CANAL+ poza Francją przebiła ilość abonentów w samej Francji. Łącznie to 5,7 mln abonentów wszystkich platform poza Francją i to wzrost o 749 tys. w stosunku do stanu z 30 czerwca 2015 roku.
W Polsce nc+ jest dla Vivendi najbardziej dochodowym zagranicznym biznesem płatnej telewizji i zarazem drugą siłą jeśli chodzi o ilość abonentów (więcej ich ma CANAL+ w Afryce).
Mapa wskazująca ilość abonentów i przychody z pay-tv dla Vivendi poza Francją
nc+ ma (stan na 30 czerwca 2016) ok. 2,101 mln abonentów i generuje przychody na poziomie 246 mln euro (CANAL+ w Afryce ma wprawdzie 2,2 mln klientów, ale generuje 215 mln euro przychodów).
Analizując precyzyjnie udostępnione dane - na zagranicznym biznesie płatnej telewizji Vivendi uzyskało zysk na poziomie 709 mln euro w stosunku do 680 mln euro w czerwcu 2015, co oznacza wzrost o 5,8 proc. Samo nc+ wygenerowało sporą część tego - 246 mln euro (uwzględnieni są abonenci, klienci prepaid i subskrybenci usług online). Do 30 czerwca 2015 wynik wynosił 250 mln euro, ale mimo tego stosując sztywny przelicznik kursowy Vivendi zalicza to jako wzrost na poziomie 2,7 proc.
Przychody Vivendi z płatnej telewizji cyfrowej we Francji i poza nią
Liczba abonentów nc+ spadła o ok. 14 tys. z 2,115 mln klientów w czerwcu 2015 do 2,101 na dzień 30 czerwca 2016. Trend ten może się jednak utrzymywać, gdyż dopiero w sierpniu 2015 roku CANAL+ w Polsce stracił część praw do transmisji piłkarskich na rzecz nowych kanałów uruchamianych przez Eleven Sports Network i klientom z umowami terminowymi porozumienia będą się jeszcze kończyć. Operator zareagował dość szybko dołączając kanały Eleven i Eleven Sports do swojej oferty jako jeden z pierwszych, ale są dodatkowo płatne.
Warto też zwrócić uwagę na to, że na koniec marca br. platforma nc+ miała 2,116 mln abonentów (więcej informacji), a po zaledwie trzech miesiącach ma ich 2,101 mln, czyli straciła 15 tys. abonentów w ciągu jednego kwartału. To stosunkowo spora strata, biorąc pod uwagę straty w poprzednich okresach rozliczeniowych. Na koniec 2015 roku Vivendi deklarowało, że liczba abonentów nc+ wynosiła 2,119 mln (więcej informacji), co tylko potwierdza, że bezpośredni spadek nastąpił w pierwszym półroczu 2016 roku.
Ilość abonentów grupy CANAL+ z podziałem na obszary działalności
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.