reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Smart TV czeka nowe życie?

dodano: 2016-10-04 23:52 | aktualizacja: 2016-10-05 10:33
autor: Daniel Gadomski | źródło: satkurier.pl

samsung krychowiak Najwyraźniej koncerny produkujące telewizory tracą powoli wiarę w platformy cyfrowe i operatorów kablowych, których oferta programowa nie napędza im sprzedaży (niektórzy próbują ratować się kozami, ale czy nie jest już za późno?). Samsung postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i przy pomocy piłkarza Grzegorza Krychowiaka promuje technologię Smart TV, czyli inteligentnego telewizora, łączącego sobie w zalety telewizji i Internetu. Czy odświeżony wizerunek Smart TV zagrozi platformom cyfrowym? Czy bezpłatna telewizja naziemna w połączeniu z aplikacjami Smart TV, takimi jak YouTube czy Netflix, zaspokaja potrzeby dzisiejszego widza?

Samsung Krychowiak


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ekskluzywna oferta – przy zakupie Samsung Smart TV z ekranem 55 cali lub większym zgarniasz wyjątkowe prezenty! Odbierz 3 vouchery na dostęp do aplikacji VOD: 6 miesięcy darmowego dostępu do Player, 6 miesięcy darmowego dostępu do FilmBox Live i 3 miesiące darmowego dostępu do HBO GO – reklamuje się na stronie internetowej Samsung. Promocja wystartowała już w połowie sierpnia. Ceny takich telewizorów zazwyczaj przekraczają 3000 zł, dlatego promocja niekoniecznie musi spotkać się z masowym zainteresowaniem. Cyfrowy Polsat i nc+ nie spieszą się jednak z wprowadzeniem oferty UHD 4K, więc przypomnienie o Smart TV może być jedynym sposobem na pozyskanie klientów dla producentów telewizorów. Zwłaszcza, że konkurencyjne Sony i Philips oferują podobne rozwiązanie - Android TV. Krychowiak na swoich kontach społecznościowych będzie tłumaczył Polakom, czym jest Smart TV i jakie funkcje zapewnia.

Czy taka kampania społecznościowa okaże się skuteczna? Mam pewne wątpliwości, bo sportu na żywo zbyt dużo nie zobaczymy w Smart TV. Chociażby aplikacja IPLA oferuje dostęp do kanałów Polsat Sport i Eurosportu. Być może sytuacja się zmieni, kiedy np. nc+ GO wejdzie z aplikacją na Smart TV (zapowiadano tylko internetową ofertę nc+). Wtedy będzie można korzystać dodatkowo z chociażby CANAL+ Sport. Na razie Smart TV może bardziej trafiać do fanów filmów i seriali, bo najatrakcyjniejszymi aplikacjami wydają się być Netflix i HBO GO. Być może platformy cyfrowe i nadawcy powinny pomyśleć o sprzedawaniu tutaj dostępu do swoich treści na jeden dzień. Wtedy nie traciliby pieniędzy na użytkownikach, którzy nie chcą płacić comiesięcznego abonamentu, a interesuje ich na przykład jeden mecz czy film. Nie ulega wątpliwości, że atrakcyjnych treści możliwych do odtwarzania na telewizorze wprost z Internetu będzie przybywać. Świadczy chociażby o tym nowa strategia portalu Onet.pl. Jeszcze parę lat temu typowy portal postawił na twarze telewizyjne typu Tomasz Lis, Łukasz Grass, Iwona Kutyna i Jarosław Kuźniar. Coś w rodzaju kanału informacyjnego o poranku nadają też Wirtualna Polska czy Rzeczpospolita. Nie wszyscy jednak mają swoje aplikacje w Smart TV. Aplikacje niektórych mediów nie są odświeżane od kilku lat.

Nie za bardzo wierzę w przenoszenie wszystkich funkcjonalności laptopa, tableta i smartfona na ekran telewizora. – Jeżeli lubisz być na bieżąco od samego rana, skorzystaj z funkcji Briefing On TV. Razem z budzikiem telewizor przywita Cię najważniejszymi wiadomościami ze świata, prognozą pogody, a nawet przypomni Twój grafik na dziś – czytamy na stronie Samsunga. Pytanie, tylko po co, skoro nasz smartfon. Oparty na przykład o system operacyjny Android zapamiętuje nasze przyzwyczajenia samodzielnie. Poinformuje nas o stłuczce na trasie, którą codziennie jeździmy do pracy. Po co plan naszego dnia ma widzieć cała rodzina korzystająca z telewizora? Jeśli go włączamy rano, to przede wszystkim po to, aby się zrelaksować i zobaczyć, co dzieje się na świecie. Szykujemy śniadanie, kąpiemy się, ubieramy. Nie mamy czasu na zabawę kolejnym urządzeniem. Poza tym nie zawsze sterowanie telewizorem za pomocą smartfona należy do wyjątkowo wygodnych. Kluczem do sukcesu Smart TV będzie więc maksymalnie szeroka oferta telewizji na żywo i telewizji na żądanie i maksymalna elastyczność w kupowaniu dostępu do tych treści. Wtedy platformy cyfrowe i sieci kablowe mogą się bać. Chyba, że same nauczą się zarabiać na Smart TV.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

349 zł Więcej...

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

119 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

849 zł Więcej...