Prawdopodobnie już wkrótce na polskim rynku zadebiutuje kolejna stacja sygnowana marką Canal+. Spółka ITI Neovision wystąpiła bowiem do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) o zmianę przyznanej nadawcy w 2014 roku koncesji satelitarnej dla kanału Liga+, który dotąd nie rozpoczął nadawania (więcej tutaj). Nowa stacja ma nosić nazwę Canal+ Now. Będzie to kolejny kanał pod marką Canal+ w Polsce, obok takich stacji jak obecnie Canal+, Canal+ 1, Canal+ Family, Canal+ Film, Canal+ Seriale, Canal+ Discovery, Canal+ Sport i Canal+ Sport 2 (więcej tutaj).
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według zapisów koncesji, program Liga+ miał mieć charakter wyspecjalizowany sportowy. Audycje realizujące specjalizację miały stanowić nie mniej niż 70 proc. miesięcznego czasu nadawania w godz. 6:00-23:00. Program Liga+ miał być nadawany przez minimum 2,5 godziny na dobę, cztery razy w tygodniu i miał być adresowany do osób w przedziale wieku 25-49 lat, żyjących w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców, o dochodach na poziomie średniej krajowej i wyższych. W programie emitowane miały być głównie transmisje z rozgrywek polskiej Ekstraklasy piłkarskiej, uzupełnione magazynami o tematyce piłkarskiej. Audycje powtórkowe miały zająć około 50 proc. w tygodniowym czasie nadawania programu. Według deklaracji wnioskodawcy audycje wytworzone pierwotnie w języku polskim miały stanowić 33 proc., a audycje europejskie 51 proc. w kwartalnym czasie nadawania programu.
Jak informuje serwis wirtualnemedia.pl, nadawca czeka obecnie na zakończenie działań formalno-prawnych związanych ze zmianą koncesji. Canal+ Now ma nadawać nie tylko transmisje z piłkarskich rozgrywek, ale także z innych wydarzeń sportowych.
Gdzie Canal+ Now będzie dostępny? Stacja pojawi się w pakietach sieci kablowych i IPTV oraz w należącej do nadawcy platformie nc+. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy stacja w ogóle ruszy.
ITI Neovision to spółka, w której obecnie 51 proc. udziałów należy do Grupy Canal+, 32 proc. do Grupy TVN/Scripps Networks Interactive, a 17 proc. do Liberty Global, operatora UPC Polska. ITI Neovision jest nadawcą na polskim rynku takich kanałów jak: Canal+ (SD/HD), Canal+ 1 (SD/HD) Canal+ Film (SD/HD), Canal+ Seriale (SD/HD), Canal+ Family (SD/HD), Canal+ Discovery (SD/HD), Canal+ Sport (SD/HD), Canal+ Sport 2 (SD/HD), nSport+ (SD/HD), Ale Kino+ (SD/HD), Planete+ (SD/HD), Kuchnia+ (SD/HD), Domo+ (SD/HD), MiniMini+ (SD/HD), teleTOON+ (SD/HD) i Strefa Abonenta. Spółki powiązane z ITI Neovision mają natomiast w swoim portfolio takie stacje jak: TVN (SD/HD), TVN7 (SD/HD), TVN Fabuła (SD/HD), ITVN (TVN International), ITVN Extra (TVN International Extra), TVN24 (SD/HD), TVN24 BIS, TVN Meteo Active (w planach zmiana w HGTV - Home & Garden TV - więcej tutaj), TVN Turbo (SD/HD), TVN Style (SD/HD), NTL Radomsko, TTV (SD/HD), Telezakupy Mango 24, Travel Channel (SD/HD) i Polsat Food Network (SD/HD). W planach, obok Canal+ Now i HGTV - Home & Garden TV, mają być natomiast: Fine Living Network (więcej tutaj) oraz Dom i Styl (więcej tutaj) od Scripps Networks Interactive, a także Zoom TV, który to kanał Grupa Onet (której jednym z udziałowców jest Grupa TVN/Scripps Networks Interactive) ma wspierać programowo (więcej tutaj).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.