Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Telewizja hybrydowa w standardzie HbbTV mocno rozwija się także na takich rynkach, jak Hiszpania czy kraje skandynawskie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii i we Włoszech nie jest zbyt popularna.
Ignacio Gómez, dyrektor ds. innowacji w telewizji publicznej RTVE, przedstawił, jak sprawa ma się w Hiszpanii. Sprzedano tam około
4,5 mln urządzeń HbbTV, z czego 80% to telewizory. W 2015 roku spośród 3,2 mln sprzedanych telewizorów, 1,4 mln oferowało funkcje internetowe, a większość z nich obsługiwała HbbTV. W dodatku, z własnych danych RTVE wynika, że regularnie w celu dostępu do różnych aplikacji internetowych używane jest 2 mln urządzeń HbbTV.
-
Dzięki HbbTV jesteśmy w stanie wygenerować różne sygnały i przesłać je na ekran telewizora w celu relacjonowania odbywających się w tym samym czasie wydarzeń z różnych miejsc - powiedział Ignacio Gómez, który za przykład dał 19 symultanicznych kanałów RTVE, by pokazać Igrzyska Olimpijskie Rio 2016.
-
Konsument chce tylko uzyskać dostęp do treści - zauważył Jürgen Boyny, globalny dyrektor ds. elektroniki użytkowej w GfK. Dane GfK pokazują, że większość widzów używa HbbTV w celu uzyskania dostępu do treści swoich ulubionych nadawców poprzez catch-up (58% użytkowników HbbTV to robi), oglądania filmów na YouTube (57%) i oglądania innych platform VOD (48%).
HbbTV Symposium odbyło się w dniach 18-19 października w Madrycie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.