– III kwartał jest kolejnym okresem potwierdzającym wysoką skuteczność obranej przez nas strategii – w ciągu roku zwiększyliśmy bazę usług kontraktowych o niemal 600 tysięcy – mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. – Systematycznie rosnące ARPU i dynamiczny wzrost liczby klientów multiplay przekładają się na bardzo dobre wskaźniki finansowe Grupy, które decydują o stabilności naszego biznesu i pozwalają na jego stały rozwój. Jesteśmy zadowoleni z rekordowo niskiego w naszej branży poziomu wskaźnika churn, na który wpływ miała zwiększająca się liczba klientów korzystających z usług kontraktowych i oferty multiplay. Oczekujemy, że zaprezentowane pozytywne trendy utrzymają się w najbliższych kwartałach.
– Duże wzrosty osiągnęliśmy we wszystkich głównych liniach produktowych. Najszybciej rosła liczba kontraktów telefonii komórkowej – wzrost bazy o 112 tys. rok do roku to zdecydowanie najlepszy wynik od lat, po części związany z obowiązkiem rejestracji kart prepaid, ale także efekt strategii multiplay, bo to już czwarty z kolei kwartał wzrostów w tym obszarze. Rośnie także sprzedaż usług płatnej telewizji i – jak na okres wakacyjny – bardzo dobrze oceniamy wyniki sprzedaży Internetu, pokrywające się z wynikami sprzed roku – podsumowuje Tobias Solorz.
|
III kwartał |
||
|
2016 |
2015 |
Zmiana % |
Łączna liczba RGU |
16.545.653 |
16.395.514 |
0,9% |
USŁUGI KONTRAKTOWE |
|
|
|
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
13.017.749 |
12.418.707 |
4,8% |
Płatna telewizja, w tym: |
4.679.114 |
4.396.361 |
6,4% |
Multiroom |
982.068 |
901.271 |
9,0% |
Telefonia komórkowa |
6.616.579 |
6.505.016 |
1,7% |
Internet |
1.722.056 |
1.517.330 |
13,5% |
Liczba klientów kontraktowych |
5.860.884 |
5.937.768 |
-1,3 % |
|
|
|
|
ARPU na klienta [PLN] |
88,6 |
88,1 |
0,6 % |
Churn na klienta |
8,5% |
10,2% |
-1,7 p.p. |
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta |
2,22 |
2,09 |
6,2% |
USŁUGI PRZEDPŁACONE |
|
|
|
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
3.527.904 |
3.976.807 |
-11,3% |
Płatna telewizja |
44.913 |
60.471 |
-25,7% |
Telefonia komórkowa |
3.223.224 |
3.685.092 |
-12,5% |
Internet |
259.767 |
231.244 |
12,3% |
ARPU na RGU prepaid [PLN] |
18,7 |
19,0 |
-1,6% |
– Dzięki skutecznie realizowanej strategii, wyrażającej się w rosnącej liczbie usług kontraktowych, i konsekwentnie rozwijanemu programowi smartDOM, a także efektywnemu reagowaniu na zmieniające się otoczenie biznesowe, udaje się nam zwiększać przychody przy jednoczesnej kontroli kosztów. Dzięki temu osiągnęliśmy wyższy wynik EBITDA Grupy – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.
mln PLN |
III kwartał 2016 |
zmiana r/r pro forma |
Przychody ze sprzedaży |
2 119 |
2% |
Koszty operacyjne* |
1 289 |
4% |
EBITDA |
829 |
-1% |
Marża EBITDA |
39,1% |
-1,6 p.p. |
– Zarówno w III kwartale, jak i całym 9-miesięcznym okresie Grupa Polsat i nasz kanał główny zajmowały pozycję lidera oglądalności w komercyjnej grupie widzów 16-49 – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o. – Nasze przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły w pierwszych 9 miesiącach tego roku znacznie szybciej niż rynek, w tempie 4,9%, na co pozytywny wpływ miała konsekwentnie prowadzona optymalna polityka programowa oraz sukces sprzedażowy i dobre wyniki oglądalności UEFA EURO 2016.
|
III kwartał |
|
||
|
2016 |
2015 |
Zmiana p.p./% |
|
Udział w oglądalności1, w tym: |
24,6% |
25,2% |
-0,6 p.p. |
|
POLSAT (kanał główny) |
13,0% |
12,8% |
0,2 p.p. |
|
Kanały tematyczne |
11,6% |
12,4% |
-0,8 p.p. |
|
Przychody z reklamy i sponsoringu2 (mln PLN) |
222 |
221 |
0,7% |
|
Udział w rynku reklamy3 |
27,4% |
27,2% |
0,2 p.p. |
|
|
|
|
|
|
Wydatki na reklamę telewizyjną4 (mln PLN) |
811 |
811 |
0,1% |
mln PLN |
III kwartał 2016 |
zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży |
321 |
13% |
Koszty operacyjne* |
195 |
-1% |
EBITDA |
128 |
49% |
Marża EBITDA |
39,9% |
9,5 p.p. |
– Sukces sprzedaży dostępu do meczów UEFA EURO 2016 pozytywnie wpłynął na wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej także w trzecim kwartale – m.in. jego zasługą jest dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży. Efektywne zarządzanie kosztami programowymi przyniosło efekt w postaci stabilnych kosztów tego segmentu. A wszystkie te elementy mają odzwierciedlenie w wysokiej EBITDA i marży EBITDA na poziomie 39,9% – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann.
mln PLN |
III kwartał 2016 |
zmiana r/r pro forma |
Przychody ze sprzedaży |
2 388 |
3% |
Koszty operacyjne* |
1 431 |
2% |
EBITDA |
957 |
3% |
Marża EBITDA |
40,1% |
-0,1 p.p. |
– To kolejny kwartał, kiedy osiągnęliśmy bardzo dobre, przewyższające konsensus rynkowy wyniki finansowe Grupy. Osiągnięcie tak dobrych wskaźników finansowych wspierały również wypracowane synergie. Cały czas silną pozycję w naszej Grupie stanowią stabilne i wysokie wolne przepływy pieniężne, które nie tylko pozwalają nam realizować cele biznesowe i planowo zmniejszać zadłużenie, co jest naszym priorytetem finansowym, ale także powrócić do regularnych wypłat dywidendy od 2017 roku, zgodnie z założeniami nowej polityki dywidendy – podsumowuje Katarzyna Ostap-Tomann.
SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023
12 zł Więcej...Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision
Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...
449 zł Więcej...SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023
12 zł Więcej...