reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Postępowanie ws. cofnięcia koncesji stacji Edusat

dodano: 2016-11-13 14:57 | aktualizacja: 2016-11-13 17:48
autor: Łukasz Knapik | źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji/satkurier.pl

Edusat 11 października br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) przyjęła uchwałę w sprawie wszczęcia postępowania o cofnięcie koncesji satelitarnej udzielonej 26 lipca 2012 roku Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej z siedzibą w Warszawie na rozpowszechnianie programu telewizyjnego pod nazwą Edusat. W dokumencie nie podano powodów tej decyzji.

Edusat


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kanał Edusat, w SD i HD, był do lutego br. dostępny w sieciach kablowych i IPTV, a wcześniej także w przekazie satelitarnym (w SD). 7 lutego br., dosyć niespodziewanie, stacja ta została zastąpiona u operatorów przez kanał pod nazwą ETV (w SD i HD) (więcej tutaj). Nowa stacja nadaje dokładnie to samo co Edusat, ale działa na podstawie osobnej koncesji, udzielonej 3 listopada 2015 roku przez KRRiT spółce Edusat Chanel Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Koncesja dla ETV wydana została na rozpowszechnianie stacji w sieciach telekomunikacyjnych.
 
W ofercie kanału Edusat (SD/HD) widzowie mogli znaleźć m.in. reportaże. Na zdjęciu relacja z konkursu Dziewczyna Trylogii Polskiej 2012, foto: Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna
W ofercie kanału Edusat (SD/HD) widzowie mogli znaleźć m.in. reportaże. Na zdjęciu relacja z konkursu Dziewczyna Trylogii Polskiej 2012, foto: Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna


Kanał Edusat rozpoczął nadawanie w 2002 roku. W 2012 roku uruchomiono jego wersję w wysokiej rozdzielczości - Edusat HD (więcej tutaj i tutaj). Wersje SD i HD stacji miały identyczne ramówki (więcej tutaj). W ofercie kanału początkowo mogliśmy znaleźć wykłady i programy edukacyjne, zastąpione później przez klasyczne filmy fabularne, magazyny muzyczne, programy rozrywkowe, o modzie, urodzie, podróżach, motoryzacji i gwiazdach show-biznesu, magazyny popularnonaukowe, reportaże i polskie filmy dokumentalne, a także relacje sportowe. W 2012 roku zakończono satelitarny przekaz kanału Edusat (więcej tutaj). Stacja dostępna była jednak wciąż w sieciach kablowych i w Internecie. Dodajmy, iż nadawca chciał umieścić swój kanał w pierwszym multipleksie (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) (więcej tutaj), ale ostatecznie naziemnej koncesji nie uzyskał (więcej tutaj).

W 2013 roku firma Edusat Sp. z o.o. rozpoczęła wydawanie „Dziennika Trybuny” (więcej tutaj). Obecnie za gazetę odpowiada Polish Media Group Sp. z o.o.. Za internetowy serwis trybuna.eu odpowiada natomiast Trybuna Online sp. z o.o. Wszystkie wymienione spółki - Edusat Chanel Sp. z o.o., Edusat Sp. z o.o., Polish Media Group Sp. z o.o. i Trybuna Online sp. z o.o., mieszczą się pod tym samym adresem, przy ulicy Ludwika Rydygiera 8 w Warszawie.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Obejma kominowa mocna pojedyncza E863A - 5m

mocny uchwyt - obejma 5m na komin z pojedynczą opaską...

119 zł Więcej...

Konwerter Quad Opticum Robust 0.1dB

Bardzo tani, poczwórny konwerter Universal Quad produkcji Opticum do anten...

55 zł Więcej...

Usługa CANAL+ BOX 4K Ultra HD

Najnowszy dekoder CANAL+ BOX 4K (model HY4001) w nowej cenie...

199 zł Więcej...