Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
„Gazeta Wyborcza” słynie z krytycznego podejścia do rządów Prawa i Sprawiedliwości. Najbardziej antyrządowa telewizja byłaby alternatywą dla
TV Trwam czy
TVP w naziemnej telewizji. W koncernie
Agory jest też informacyjna rozgłośnia
TOK FM czy portale
Gazeta.pl i
Wyborcza.pl, które nagrywają materiały wideo.
Wydawało mi się, że Metro będzie korzystać z tych treści. Brak codziennego serwisu informacyjnego to trochę poddanie się walkowerem. Trudno jednak nie dostrzec logiki w tej decyzji. Dopiero co wystartowała
Nowa TV, która nie zdobyła zbyt dobrych recenzji.
Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe zatrudniły wielu znanych i cenionych dziennikarzy, ale ich talent nie jest do końca widoczny we wciąż niszowej stacji. Kluczem do sukcesu newsów Nowej będzie realny zasięg tej stacji. Na razie nie widać masowej kampanii reklamowej, która zachęca widzów do modyfikacji swojej instalacji antenowej. W wielu miejscach w Polsce w przypadku nadawanego w zakresie VHF MUX 8 będzie to konieczne.
Metro i
Telewizja WP staną przed analogicznymi dylematami.
WP jest w lepszej sytuacji, bo już od wielu miesięcy inwestuje w telewizję internetową. Nawet, jeśli w DVB-T te treści będą mało popularne, to spółka zarobi na nich na portalu. Od osób, które współpracowały z
Gazeta.pl, słyszałem zazwyczaj: „chaos”, „brak znajomości telewizji”, „telewizja internetowa robiona przez stażystów biegających ze smartfonami na mieście”. To trochę zaskakujące jak na spółkę, która już w czasach przed aferą Rywina interesowała się wejściem na rynek telewizyjny. Wówczas spekulowano, że chce kupić
Polsat. Niewykluczone jednak, że
Agora po jakimś czasie nadawania zmieni zdanie i uruchomi newsy. Serwis „
24 godziny”
Nowej TV może być trochę przedwczesny. Być może lepiej rzeczywiście poczekać, aż Polacy rozbudują swoje instalacje antenowe i będą mieć dostęp do kanałów nadawanych w VHF. Oby właściciel Nowej był cierpliwy i inwestował w ten serwis przez lata. Oby nie skończyło się jak z
TVN Warszawa albo „
Puls Raportem”, który zniknął z anteny
TV Puls, bo
News Corporation zabrakło cierpliwości. Zawsze istnieje ryzyko, że po np. roku od rozpoczęcia nadawania zastąpi program informacyjny innymi, fleszowym na bazie treści kupionych od innej stacji. Tym samym wypełniłby warunki koncesji o programach informacyjnych.
Inna sprawa, że na naszym rynku mamy naprawdę mnóstwo treści informacyjnych i to w czasie, kiedy coraz więcej ludzi czerpie wiedzę z internetu. Poza „
Wiadomościami”
TVP1, „
Telexpressem”
TVP1, „
Panoramą”
TVP2, „
Faktami”
TVN, „
Wydarzeniami”
Polsatu, mamy kanały informacyjne
TVP Info,
TVN24,
TVN24 BiS,
Polsat News,
Polsat News 2,
Superstacja,
TV Republika. Są też „
Informacje dnia”
TV Trwam czy programy informacyjne na kanałach
TVP Regionalnej. Ten rynek jest naprawdę tłoczny. Wydaje się, że jest wciąż miejsce, ale przede wszystkim dla treści regionalnych czy lokalnych. Tych mimo startu
Zoom TV wciąż brakuje. Przeglądając ramówki nowych stacji, które powstały na potrzeby MUX 8, coraz bardziej widać, że
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji popełniła błąd, organizując konkurs dla nadawców ogólnotematycznych.
Silne kanały dokumentalne, sportowe czy filmowe byłyby chyba lepszym rozwiązaniem, no i oczywiście typowe kanały regionalne.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.