reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Mamy zbyt dużo programów informacyjnych?

dodano: 2016-11-14 16:18
autor: Daniel Gadomski | źródło: satkurier.pl

Metro (logo od połowy września 2016 roku) Już 2 grudnia start kolejnego kanału ogólnotematycznego na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Nadawanie rozpocznie związany z Agorą kanał Metro. Wbrew pierwotnym zapowiedziom, na antenie zabraknie codziennych programów informacyjnych. Agora tłumaczy to „konkurencyjnością rynku”, wynika z informacji „Wirtualnych Mediów”. Taki ruch w świetle spadającej sprzedaży „Gazety Wyborczej” może zaskakiwać. Zwłaszcza, że Agorze udało się pozyskać w ostatnim czasie np. Justynę Dobrosz-Oracz, związaną z poprzednią ekipą „Wiadomości” TVP1. Reporterzy Gazeta.pl pojawiają się też na mieście i w Sejmie. Czy koncern dobrze wyczuł nastroje na rynku?

Metro


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
„Gazeta Wyborcza” słynie z krytycznego podejścia do rządów Prawa i Sprawiedliwości. Najbardziej antyrządowa telewizja byłaby alternatywą dla TV Trwam czy TVP w naziemnej telewizji. W koncernie Agory jest też informacyjna rozgłośnia TOK FM czy portale Gazeta.pl i Wyborcza.pl, które nagrywają materiały wideo. Wydawało mi się, że Metro będzie korzystać z tych treści. Brak codziennego serwisu informacyjnego to trochę poddanie się walkowerem. Trudno jednak nie dostrzec logiki w tej decyzji. Dopiero co wystartowała Nowa TV, która nie zdobyła zbyt dobrych recenzji. Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe zatrudniły wielu znanych i cenionych dziennikarzy, ale ich talent nie jest do końca widoczny we wciąż niszowej stacji. Kluczem do sukcesu newsów Nowej będzie realny zasięg tej stacji. Na razie nie widać masowej kampanii reklamowej, która zachęca widzów do modyfikacji swojej instalacji antenowej. W wielu miejscach w Polsce w przypadku nadawanego w zakresie VHF MUX 8 będzie to konieczne. Metro i Telewizja WP staną przed analogicznymi dylematami.

WP jest w lepszej sytuacji, bo już od wielu miesięcy inwestuje w telewizję internetową. Nawet, jeśli w DVB-T te treści będą mało popularne, to spółka zarobi na nich na portalu. Od osób, które współpracowały z Gazeta.pl, słyszałem zazwyczaj: „chaos”, „brak znajomości telewizji”, „telewizja internetowa robiona przez stażystów biegających ze smartfonami na mieście”. To trochę zaskakujące jak na spółkę, która już w czasach przed aferą Rywina interesowała się wejściem na rynek telewizyjny. Wówczas spekulowano, że chce kupić Polsat. Niewykluczone jednak, że Agora po jakimś czasie nadawania zmieni zdanie i uruchomi newsy. Serwis „24 godziny Nowej TV może być trochę przedwczesny. Być może lepiej rzeczywiście poczekać, aż Polacy rozbudują swoje instalacje antenowe i będą mieć dostęp do kanałów nadawanych w VHF. Oby właściciel Nowej był cierpliwy i inwestował w ten serwis przez lata. Oby nie skończyło się jak z TVN Warszawa albo „Puls Raportem”, który zniknął z anteny TV Puls, bo News Corporation zabrakło cierpliwości. Zawsze istnieje ryzyko, że po np. roku od rozpoczęcia nadawania zastąpi program informacyjny innymi, fleszowym na bazie treści kupionych od innej stacji. Tym samym wypełniłby warunki koncesji o programach informacyjnych.

Inna sprawa, że na naszym rynku mamy naprawdę mnóstwo treści informacyjnych i to w czasie, kiedy coraz więcej ludzi czerpie wiedzę z internetu. Poza „Wiadomościami TVP1, „Telexpressem TVP1, „Panoramą TVP2, „Faktami TVN, „Wydarzeniami Polsatu, mamy kanały informacyjne TVP Info, TVN24, TVN24 BiS, Polsat News, Polsat News 2, Superstacja, TV Republika. Są też „Informacje dnia TV Trwam czy programy informacyjne na kanałach TVP Regionalnej. Ten rynek jest naprawdę tłoczny. Wydaje się, że jest wciąż miejsce, ale przede wszystkim dla treści regionalnych czy lokalnych. Tych mimo startu Zoom TV wciąż brakuje. Przeglądając ramówki nowych stacji, które powstały na potrzeby MUX 8, coraz bardziej widać, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji popełniła błąd, organizując konkurs dla nadawców ogólnotematycznych. Silne kanały dokumentalne, sportowe czy filmowe byłyby chyba lepszym rozwiązaniem, no i oczywiście typowe kanały regionalne.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

489 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...