Spółka Astro S.A. ogłosiła uruchomienie w Polsce kanału telewizyjnego E-Sport TV, który będzie transmitować rozgrywki e-sportowe oraz materiały pochodzące z gier wideo, przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Stacjapowstanie we współpracy z Grupą Gamerock S.A. - organizatorem turniejów oraz agencją e-sportową. E-Sport TV będzie nadawać na podstawie zmienionej w lipcu br. przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji (KRRiT), na wniosek nadawcy, koncesji kanału Next Sport 3D (więcej tutaj).
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Głównym punktem ramówki E-Sport TV będą rozgrywki e-sportowe oraz relacje z najbardziej prestiżowych turniejów na świecie. Pozostały czas antenowy mają wypełniać programy rozrywkowe, dokumentalne czy talk-show. Jak informują twórcy stacji, w ten sposób telewizja chce dotrzeć do jeszcze szerszej grupy odbiorców niż ta, która aktualnie ogląda takie rozgrywki w Internecie. Szacuje się, że w samej Polsce e-sport ogląda ponad milion osób, natomiast na świecie oglądalność niektórych turniejów e-sportowych już dawno przekroczyła popularność takich transmisji jak finały NBA (National Basketball Association) [dane za Astro].
Rywalizacja w grach komputerowych, czyli e-sport, to fenomen na skalę światową. Niedawno Legia Warszawa ogłosiła utworzenie dywizji e-sportowej w barwach swojego klubu, podążając tym samym za ruchem takich zagranicznych drużyn jak Schalke 04, Philadelphia 76ers czy Paris Saint-Germain. W Polsce organizowana jest również impreza Intel Extreme Masters, która co roku przyciąga na zmagania e-sportowe do katowickiego Spodka ponad 100 tysięcy fanów.
- W najbliższym czasie określone zostaną szczegółowe warunki współpracy pomiędzy Astro i Gamerock, takie jak forma realizacji przedstawionego projektu oraz zakres prac poszczególnych stron. W ocenie zarządu spółki Astro rozpoczęta współpraca może doprowadzić do zwiększenia przychodów Astro S.A. dzięki zaoferowaniu nowego kanału sieciom kablowym, a w efekcie mieć pozytywny wpływ na sytuację majątkową spółki Astro - czytamy w komunikacie firmy Astro.
Pełny start kanału przewidywany jest na pierwszy kwartał 2017 roku, natomiast audycje testowe rozpoczną się jeszcze w tym roku.
Przypomnijmy, iż firma Astro miała w swojej ofercie kanały telewizyjne z rodziny Next TV, które 31 stycznia 2015 roku - decyzją nadawcy - zakończyły nadawanie (więcej tutaj). W skład pakietu wchodziły takie stacje jak: Next TV HD, Next TV 3D, Next Music, Next Music +HD, Next Man HD, Next Man 3D, Next Lejdis HD, Next Lejdis 3D, Next Young HD i Next Young 3D. Obok wymienionych stacji, nadawca posiada także koncesje satelitarne na kolejne: Next Sacrum HD (obecnie Klasyka), Next 24/7 HD, Next Sport 3D (obecnie E-Sport TV), Next Dokument HD i Next Sklep HD, ale żadna z nich nie rozpoczęła nadawania. Dodajmy, iż w 2006 roku spółki Astro i K&R Enterprises uruchomiły natomiast kanał Superstacja, który w latach 2007-2009 został sprzedany firmie Ster, należącej do grupy kapitałowej Zygmunta Solorza-Żaka (więcej tutaj).
W połowie 2015 roku firma Astro uruchomiła kanał 13 HD (13 3D), który ruszył na podstawie zmodyfikowanej koncesji stacji Next TV. Wraz z początkiem 2016 roku KRRiT wyraziła ponadto zgodę na zmianę nazw kanałów - Next Young w stację pod nazwą Bajka i Next Sacrum HD w telewizję Klasyka (w przeszłości planowano zmianę Next Sacrum HD w Next Film HD) (więcej tutaj). Obie te stacje nadal jednak nie rozpoczęły nadawania.
Astro to także producent programu „Familiada” dla TVP (emisja w TVP2 i TVP Rozrywka).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.