reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Największe sukcesy i porażki 2016 roku

dodano: 2016-12-28 12:34
autor: Daniel Gadomski | źródło: SAT Kurier 12/2016

porażki sukcesy 2016 Przedstawiamy subiektywny ranking największych sukcesów i porażek w branży płatnej telewizji z ostatnich dwunastu miesięcy. Wzięliśmy pod uwagę zarówno powodzenia lub niepowodzenia poszczególnych przedsięwzięć, jak i pozytywne oraz negatywne zjawiska występujące na rynku.

porażki sukcesy 2016


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
PORAŻKI

Formuła TVN Meteo Active nie wypaliła – będzie HGTV

Kanał TVN Meteo rozpoczął nadawanie w 2003 roku, jeszcze przed erą smartfonów i wszechobecnego internetu. Miał wówczas odciążyć TVN24 od informacji pogodowych. Wraz z upływem czasu i upowszechnieniem się smartfonów formuła kanału jednak wyczerpywała się. Wystarczy bowiem zainstalować aplikację, aby mieć dostęp do najświeższych danych z całego kraju i świata. W 2015 roku TVN podjął próbę odświeżenia wizerunku stacji. Zmieniono wówczas nazwę na TVN Meteo Active. Nowa formuła nie pomogła. Na początku stycznia 2017 roku stacja zostanie zastąpiona przez kanał o nieruchomościach, wystroju domu i ogrodu – HGTV, należący do amerykańskiego właściciela TVN, czyli Scripps Network International.
 

Smutny koniec Orange Sport

Rozpoczął nadawanie w 2008 roku, a zakończy pod koniec 2016. To dziecko niegdyś ambitnych planów Telekomunikacji Polskiej (później Orange) na podbicie polskiego rynku telewizyjnego. Początkowo pokazywał mecze pierwszej ligi piłkarskiej. Było to możliwe dzięki sublicencji, którą CANAL+ podpisał z TP. Później jednak transmitował albo powtarzał relacje z coraz mniej popularnych lig i sportów. W 2014 roku Orange zrezygnował z produkcji własnych programów telewizyjnych. Kanał nadawał dalej, bo właściciele chcieli go sprzedać. Nie doszło jednak do finalizacji transakcji ze spółką należącą do dziennikarza Romana Młodkowskiego. Wbrew spekulacjom, kanału nie kupił też beIN Sports, należący do katarskiej telewizji Al Jazeera. Orange Sport nie utrzymał się na bardzo konkurencyjnym rynku kanałów sportowych.
 

Piractwo wpływa na transmisje Premier League w Polsce

W taki sposób, jak platforma nc+, nie został jeszcze potraktowany żaden polski operator. CANAL+ Sport zaprzestał pokazywania meczów ligi angielskiej rozgrywanych w soboty o godz. 16:00, co tłumaczył pojawiającymi się w ostatnim czasie w pubach w Wielkiej Brytanii przypadkami nielegalnych transmisji spotkań Premier League. Nadawca tłumaczy się regulacjami z lat 60. XX wieku, które zakładają, że meczów o godz. 16:00 nie można transmitować w telewizji w Wielkiej Brytanii. Sęk w tym, że CANAL+ Sport to stacja oficjalnie niedostępna poza Polską. Część abonentów nc+ oczywiście nielegalnie wywozi dekodery, ale nie powinno się karać za to operatora, a tym bardziej legalnych abonentów. CANAL+ zamierza rozwiązać sytuację do 17 grudnia. Przy okazji powraca pytanie o możliwość stworzenia polskiej wiązki na Hot Birdzie 13°E, która utrudniłaby odbiór polskich platform poza granicami kraju.
 

Spadek oglądalności kanałów TVP

Po tym jak przeszło rok temu nastąpiła zmiana władzy, było niemal pewne, że zmiany w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu są jedynie kwestią czasu. Ich skala zaskoczyła jednak wszystkich. Nowym prezesem został Jacek Kurski, a z telewizją „narodową” pożegnało się w ciągu ostatniego roku bardzo wielu znanych dziennikarzy. To na przykład Beata Tadla, Jarosław Kret, Tomasz Lis czy Maciej Orłoś. Odeszli niemal wszyscy reporterzy „Wiadomości” TVP1. Ich miejsce zajęły przede wszystkim młode osoby związane z TV Trwam czy TV Republika. Początkowo wyniki oglądalności TVP mocno spadały. Prezesowi Kurskiemu udało się jednak dojść do porozumienia z firmą badającą oglądalność. Wydłużono „Wiadomości” o rozmowę z gośćmi, kontynuowaną potem w TVP Info, co zaowocowało wzrostem oglądalności. Sztandarowy program informacyjny TVP jest jednak nadal krytykowany przez opozycję za stronniczość i manipulacje.

KRRiT zbyt łatwo pozwala na zmiany profili stacji w DVB-T

Choć mogłoby się wydawać, że nadawcy, którzy zobowiązali się wobec Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do określonych treści, będą ich przestrzegać wiecznie, to tak nie jest. To może boleć szczególnie widzów korzystających tylko z naziemnej telewizji cyfrowej. KRRiT godzi się jednak na tego rodzaju zmiany nazwy i profili kanałów. Tak było z Polsat Sport News, którego zastąpi na na początku stycznia Super Polsat. Pierwszy kanał był adresowany do fanów sportu, drugi będzie pokazywał treści rozrywkowe znane z innych kanałów Polsatu i programy z myślą o niepełnosprawnych. Emitująca wideoklipy dla młodych Eska TV już zniknęła z DVB-T. Zastąpiła ją 8TV, gdzie przez większą część dnia też są emitowane teledyski, ale dla nieco starszej widowni. Poza tym w ramówce można znaleźć seriale i programy rozrywkowe. Właściciel kanału, czyli ZPR emituje tu o 18:30 magazyn informacyjny „24 godziny”. Mamy do czynienia z dublem, bo program pokazuje również Nowa TV. Na szczęście emisja Eska TV jest kontynuowana drogą satelitarną. Podobny los czeka Polsat Sport News.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Multiswitch TechniSat CE 9/8 HD

Markowy (niemiecki) multiswitch TechniSat CE 9/8 HD rozdziela sygnał niezależnie...

290 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 Signal T2-Mini HEVC

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki Signal dla Naziemnej Telewizji...

149 zł Więcej...