reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Krakowska firma z 60 tys. instalacji fotowoltaicznych do 2022

dodano: 2017-01-06 14:06
autor: Janusz Sulisz | źródło: Columbus Energy SA

Columbus_Energy_inst_360px.jpg Columbus Energy S.A., - krakowska spółka notowana na rynku NewConnect, dokonała aktualizacji strategii rozwoju na lata 2016-2020, przedstawiając nowe prognozy finansowe. Do końca 2020 r. w planach jest łącznie 34 tys. instalacji fotowoltaicznych z zyskiem 70 mln zł netto w 2020 r.

Columbus Energy SA
anteny-i-solary_columbus_760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
 
Zmiana strategii rozwoju Columbus Energy S.A. wynika przede wszystkim z wejścia przez Spółkę w decydujący etap negocjacji z instytucjami finansowymi oraz pozytywnej weryfikacji wskaźników sprzedażowych nowego produktu. W grudniu 2016 r. podpisano list intencyjny z Nest Bank S.A. oraz ze spółką zależną Columbus Energy Finanse Sp. z o.o., który stanowi rozpoczęcie prac zmierzających do zawarcia umowy o współpracy w zakresie zarówno odkupu wierzytelności Klientów z tytułu sprzedanych „Abonamentów na Słońce", jak i ich bezpośredniego finansowania.

Spółka przesunęła realizację masowego montażu instalacji fotowoltaicznych w ramach programu abonamentowego na 2017 r. oraz wprowadzi do swojej oferty dla klientów indywidualnych nowy produkt - „Termomodernizacja wraz z finansowaniem”. Zarząd Columbus Energy S.A. zamierza zbudować potencjał sprzedażowy oraz zasobów niezbędnych do realizacji 10 tys. instalacji fotowoltaicznych rocznie i osiągnięcia ponad 55 mln zł zysku netto w 2019 r. oraz 70 mln zł zysku netto w 2020 r.
 

- Rynek konsumencki odpowiedział bardzo pozytywnie na propozycję montażu instalacji fotowoltaicznych w abonamencie, szczególnie po modyfikacji oferty produktowej z października ub. roku. Aktualnie Spółka będzie mocno inwestować w poszerzanie zasobów sprzedażowych oraz pracować nad wizerunkiem i rozpoznawalnością marki Columbus Energy. Dzięki podpisaniu listu intencyjnego z Nest Bank S.A. wierzymy, że jest bardzo blisko, aby rozpocząć masowy montaż instalacji i pracować już tylko nad skalą biznesu. Założenia strategii są realne, a wszystko będzie zależeć od determinacji zespołu, efektywności skalowania biznesu, skutecznej sekurytyzacji należności oraz wdrażania nowych i coraz lepszych instrumentów finansowych.
 - mówi Dawid Zieliński, Prezes Zarządu Spółki Columbus Energy S.A.

 
Columbus Energy S.A. intensywnie pracuje nad rozwojem swojego nowego produktu o nazwie „Abonament na Słońce”, którego największą przewagą konkurencyjną jest niezależność od regulacji prawnych w zakresie prawa energetycznego, a także niezależność od dotacji dla właścicieli domów jednorodzinnych.

Spółka planuje sprzedać i zamontować w latach 2016-2020 ponad 34 tys., a do 2022 r. ponad 60 tys. instalacji fotowoltaicznych. Powinno to pozwolić tej firmie generować od 2020 r. zysk netto w wysokości 70 mln zł rocznie. Wizja rozwoju Columbus Energy S.A. przewiduje stanie się podmiotem świadczącym kompleksowe usługi energetyczne w zakresie energii elektrycznej, ciepła oraz chłodu z wykorzystaniem nowych technologii m.in. fotowoltaiki, pomp ciepła, a także termomodernizacji, czyli wizja dla tzw. Ery Energetyki Rozproszonej. Spółka chce łączyć te usługi z ich długoterminowym finansowaniem i zamierza stale rozbudowywać swoją ofertę o nowe produkty oraz nowe segmenty odbiorców.
 

- Rynek Odnawialnych Źródeł Energii w Polsce będzie przechodził intensywną transformację do tzw. Ery Energetyki Rozproszonej. Dzisiaj sprzedajemy instalacje fotowoltaiczne w abonamencie. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie usługi termomodernizacji domów z atrakcyjnym i długoterminowym finansowaniem. Energooszczędność tanieje, koszty technologii mocno spadają, a co za tym idzie, coraz więcej rozwiązań będzie się opłacać - podsumowuje Prezes Zieliński.

 
Głównym celem dla Columbus Energy S.A. jest ugruntowanie pozycji lidera na rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych w Polsce. Spółka chce również przenieść notowania akcji na rynek regulowany GPW w Warszawie, co ma nastąpić już w 2017 r. Emitent począwszy od 2018 r. zamierza przeznaczać do 50% wypracowywanego zysku netto na wypłatę dywidendy dla Akcjonariuszy.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polski rynek


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

569 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

409 zł Więcej...