Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zmiana strategii rozwoju
Columbus Energy S.A. wynika przede wszystkim z wejścia przez Spółkę w decydujący etap negocjacji z instytucjami finansowymi oraz pozytywnej weryfikacji wskaźników sprzedażowych nowego produktu. W grudniu 2016 r. podpisano list intencyjny z Nest Bank S.A. oraz ze spółką zależną Columbus Energy Finanse Sp. z o.o., który stanowi rozpoczęcie prac zmierzających do zawarcia umowy o współpracy w zakresie zarówno odkupu wierzytelności Klientów z tytułu sprzedanych
„Abonamentów na Słońce", jak i ich bezpośredniego finansowania.
Spółka przesunęła realizację masowego montażu instalacji fotowoltaicznych w ramach programu abonamentowego na 2017 r. oraz wprowadzi do swojej oferty dla klientów indywidualnych nowy produkt -
„Termomodernizacja wraz z finansowaniem”. Zarząd Columbus Energy S.A. zamierza zbudować potencjał sprzedażowy oraz zasobów niezbędnych do realizacji 10 tys. instalacji fotowoltaicznych rocznie i osiągnięcia ponad 55 mln zł zysku netto w 2019 r. oraz 70 mln zł zysku netto w 2020 r.
- Rynek konsumencki odpowiedział bardzo pozytywnie na propozycję montażu instalacji fotowoltaicznych w abonamencie, szczególnie po modyfikacji oferty produktowej z października ub. roku. Aktualnie Spółka będzie mocno inwestować w poszerzanie zasobów sprzedażowych oraz pracować nad wizerunkiem i rozpoznawalnością marki Columbus Energy. Dzięki podpisaniu listu intencyjnego z Nest Bank S.A. wierzymy, że jest bardzo blisko, aby rozpocząć masowy montaż instalacji i pracować już tylko nad skalą biznesu. Założenia strategii są realne, a wszystko będzie zależeć od determinacji zespołu, efektywności skalowania biznesu, skutecznej sekurytyzacji należności oraz wdrażania nowych i coraz lepszych instrumentów finansowych.
- mówi Dawid Zieliński, Prezes Zarządu Spółki Columbus Energy S.A.
Columbus Energy S.A. intensywnie pracuje nad rozwojem swojego nowego produktu o nazwie
„Abonament na Słońce”, którego największą przewagą konkurencyjną jest niezależność od regulacji prawnych w zakresie prawa energetycznego, a także niezależność od dotacji dla właścicieli domów jednorodzinnych.
Spółka planuje sprzedać i zamontować w latach 2016-2020 ponad 34 tys., a do 2022 r. ponad 60 tys. instalacji fotowoltaicznych. Powinno to pozwolić tej firmie generować od 2020 r. zysk netto w wysokości 70 mln zł rocznie. Wizja rozwoju Columbus Energy S.A. przewiduje stanie się podmiotem świadczącym kompleksowe usługi energetyczne w zakresie energii elektrycznej, ciepła oraz chłodu z wykorzystaniem nowych technologii m.in. fotowoltaiki, pomp ciepła, a także termomodernizacji, czyli wizja dla tzw. Ery Energetyki Rozproszonej. Spółka chce łączyć te usługi z ich długoterminowym finansowaniem i zamierza stale rozbudowywać swoją ofertę o nowe produkty oraz nowe segmenty odbiorców.
- Rynek Odnawialnych Źródeł Energii w Polsce będzie przechodził intensywną transformację do tzw. Ery Energetyki Rozproszonej. Dzisiaj sprzedajemy instalacje fotowoltaiczne w abonamencie. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie usługi termomodernizacji domów z atrakcyjnym i długoterminowym finansowaniem. Energooszczędność tanieje, koszty technologii mocno spadają, a co za tym idzie, coraz więcej rozwiązań będzie się opłacać - podsumowuje Prezes Zieliński.
Głównym celem dla Columbus Energy S.A. jest ugruntowanie pozycji lidera na rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych w Polsce. Spółka chce również przenieść notowania akcji na rynek regulowany GPW w Warszawie, co ma nastąpić już w 2017 r. Emitent począwszy od 2018 r. zamierza przeznaczać do 50% wypracowywanego zysku netto na wypłatę dywidendy dla Akcjonariuszy.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.