„NASA - Archiwum tajemnic” w lutym na Discovery Science

dodano: 2017-02-02 12:11
autor: Jakub Sulisz | źródło: Discovery Science

Discovery Science „Fabryki smaku USA”, „W sieci eksperymentów” i „NASA - Archiwum tajemnic” 3 w lutowych premierach w Discovery Science.

Discovery Science Fabryka smaku USA

Fabryka smaku USA
Paczka chipsów, puszka piwa czy słodki batonik – każdy od razu wymieni kilka znanych marek. Ale czy wiemy, jak produkowane są te produkty? Seria zatytułowana Fabryki smaku USA zabierze nas do miejsc, gdzie powstają produkty spożywcze słynne w całych Stanach Zjednoczonych i nie tylko. Każdy z kolejnych odcinków weźmie pod lupę trzy ulubione przysmaki Amerykanów, od śniadań w McDonald’s po przepyszne świeże ostrygi. Podczas tej niezwykłej podróży kulinarnej zajrzymy do kuchni słynnych mistrzów i prześledzimy procesy masowej produkcji. Zobaczymy, jak ogromne góry świeżych warzyw, owoców i mięsa zamieniają się w przysmaki, które kochają miliony. Przyjrzymy się nie tylko, jak działają maszyny, ale także poznamy ludzi, którzy czuwają na przebiegiem skomplikowanych procesów produkcyjnych. Jedyna okazja, aby z bliska zobaczyć, jak powstają przysmaki, bez których nie mogą żyć miliony Amerykanów.
Premiera: od poniedziałku, 13 lutego, godzina 22.00

W sieci eksperymentów
W sieci eksperymentów to popularna seria programów prezentująca ranking 20 wyczynów i eksperymentów przeprowadzonych w prywatnych domach i ogrodach. Te znalezione w sieci filmiki przedstawiają niezwykle odważne, niewiarygodne i czasami zabawne dokonania, które w przystępny sposób spróbują nam wytłumaczyć światowej sławy naukowcy. Eksperci, korzystając z nowatorskich technik grafiki, wyjaśnią, dlaczego dokonanie tych wyczynów było możliwe. Każdy z kolejnych odcinków będzie poświęcony jednemu zagadnieniu. Zobaczymy takie legendy internetu jak Rico, który bywa nazywany królem obrotów, a swoimi wyczynami przeczy prawom grawitacji. Poznamy Pavela z Pragi, który piłą łańcuchową potraktował swoją nogę i bramkarza, który nie pozwoli nawet najsprytniejszemu piłkarzowi strzelić gola. I jak się okaże, nauka jest w stanie wytłumaczyć wszystko. Uwaga! Nawet nie próbujcie kopiować tych wyczynów w swoich domach!
Premiera: od niedzieli, 19 lutego, godzina 21:00

NASA - Archiwum tajemnic
Ta fascynująca seria programów dokumentalnych zaprowadzi nas do archiwów największej na świecie agencji kosmicznej i pozwoli odkryć tajemnice wszechświata. W kolejnych odcinkach zobaczymy wywiady z astronautami i archiwalne relacje z misji NASA. Za sprawą nowatorskich technik grafiki komputerowej będziemy mieli okazję przyjrzeć się z bliska trudnym do wytłumaczenia zjawiskom, które pokrzyżowały plany niejednej ważnej wyprawie NASA. Poznamy niezwykłe technologie, którymi fascynowali się astronomowie i astronauci podczas podboju Księżyca. Dowiemy się, czy przedziwne zdjęcie zrobione przez sondę kosmiczną jest rzeczywiście jednym z dowodów na istnienie życia na Marsie.
Premiera: od niedzieli, 26 lutego, godzina 11.00