reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Liczba abonentów pay-tv w USA ma spaść o 5 mln

dodano: 2017-03-27 11:45
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Digital TV Research

USA pay-tv Stany Zjednoczone Liczba abonentów płatnej telewizji w Ameryce Północnej (Kanadzie i Stanach Zjednoczonych) ma spaść o 10 mln ze 112 mln w szczytowym 2012 roku do 102 mln w roku 2022 (spadek o 9 proc.). Za to liczba gospodarstw domowych niepłacących za telewizję ma wzrosnąć z 20,69 mln do 41,56 mln w tym samym okresie (liczba gospodarstw ogółem wzrośnie o 11 mln; obejmuje to gospodarstwa domowe niebędące odbiorcami telewizyjnymi). Wskaźnik penetracji pay-tv ma spaść ze szczytowego poziomu 87,4 proc. w 2013 roku do 75,2 proc. w roku 2022.

DirecTV dekoder


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba abonentów płatnej telewizji w Ameryce Północnej zmniejszyła się o 2 mln zarówno w 2015, jak i w 2016 roku. Niemniej jednak, tempo spadku ma być powolne. Całkowita liczba abonentów pay-tv w Ameryce Północnej w 2022 roku będzie o 5 mln niższa niż na koniec 2016 roku, wynika z raportu Digital TV Research.
 

Simon Murray, główny analityk Digital TV Research, wyjaśnił to w sposób następujący:

Gdzie przejdą abonenci pay-tv utraceni przed 2022 rokiem? Niektórzy klienci analogowej telewizji kablowej będą woleli wcale nie płacić za usługi telewizyjne, niż przechodzić na często droższą platformę cyfrową.

Telewizja kablowa traci klientów od 2011 roku. Jest to częściowo spowodowane faktem, że nie wszystkie 18 mln abonentów telewizji analogowej na koniec 2010 roku decyduje się przejść na płatną telewizję cyfrową. Całkowita liczba gospodarstw domowych z bezpłatną ofertą naziemnej telewizji cyfrowej ma wzrosnąć o 10 mln w okresie od 2016 do 2022 roku do 31 mln.

Liczba abonentów telewizji kablowej ma pozostać bez zmian na poziomie około 57 mln abonentów w 2015 roku, natomiast telewizji satelitarnej na poziomie około 36 mln abonentów w 2015 roku. Jednak abonentów stracić ma IPTV. Ma być to spowodowane przede wszystkim zachęcaniem klientów U-Verse do przejścia na platformę satelitarną DirecTV - obie od AT&T. Co ciekawe, w Kanadzie Bell robi coś zupełnie przeciwnego: zachęca klientów telewizji satelitarnej do przejścia na IPTV.
 
źródło: Digital TV Research

Przychody z pay-tv (subskrypcje i PPV) w Ameryce Północnej osiągnęły w 2015 roku poziom 108,58 mld dol. Mają spaść o 12,7 proc., czyli o 13,76 mld dol., do poziomu 94,82 mld dol. w 2022 roku. Przychody z telewizji kablowej mają spaść o 12,13 mld dol. - o 2,19 mld dol. mniej z telewizji analogowej i o 9,94 mld dol. mniej z telewizji cyfrowej. Przychody z telewizji satelitarnej mają wzrosnąć o 1,93 mld dol., a z IPTV spaść o 3,55 mld dol. (o 32,5 proc.).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...

SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...