19 dobrych praktyk Grupy Agora (m.in. „Gazeta Wyborcza”, gazeta.pl, Radio Tok FM, kina Helios) zostało zakwalifikowanych do jubileuszowej, 15. edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, przygotowywanego przez zespół Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Wśród działań Agory opisanych w publikacji znalazły się projekty społeczne, edukacyjne, kulturalne i charytatywne, inicjatywy skierowane do czytelników, słuchaczy, widzów, użytkowników i klientów, działania na rzecz pracowników, a także rozwiązania środowiskowe.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Odpowiedzialny biznes jest wpisany w DNA spółki od początków jej istnienia. Media i spółki Grupy Agora inicjują akcje i kampanie społeczne, podejmują ważne tematy i realnie wpływają na zmiany w Polsce. Pracownicy Agory angażują się zarówno w działania ogólnokrajowe, jak i lokalne - czytamy w komunikacie.
Dobre praktyki Grupy Agora zostały opisane w trzech kategoriach raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki”. Najwięcej, 17 - znalazło się w rozdziale poświęconym zaangażowaniu społecznemu i rozwojowi społeczności lokalnej, w którym Grupa Agora ma najwięcej opisanych działań spośród 180 firm występujących w raporcie.
Wśród nich są: kampania społeczna „Gazety Wyborczej” - „DługoWIECZNI”; cykl spotkań „Wyborcza na żywo” organizowanych przez „Gazetę Wyborczą”; „#Bohaterowie” - kampania gazeta.pl i Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego; konkurs „Galeria plakatu AMS”; zaangażowanie portalu w akcję Greenpeace „Adoptuj pszczołę”; projekt wideo portalu gazeta.pl „Łączy nas Polska”; program sieci kin Helios „Kino na temat”; współpraca „Gazety Wyborczej” z Centrum Edukacji Obywatelskiej w projekcie „Szkoła z klasą 2.0”; wsparcie mediów Grupy Agory na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (WOŚP); akcja charytatywna wrocławskiego oddziału „Gazety Wyborczej” - „Fabryka świętego Mikołaja”; działania Fundacji Akademia Integracji - Praca, Edukacja, Sport działającej przy AMS S.A.; „Gazeta Wyborcza” jako współorganizator Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki; Nagroda Radia Tok FM im. Anny Laszuk (więcej tutaj); Wspólny z Polską Akcją Humanitarną (PAH) serwis pomagamy.pl/Syria (więcej tutaj).
Praktyki Agory to również działania skierowane do konsumentów: program „Kultura dostępna” realizowany w sieci kin Helios oraz akcja „Gazety Wyborczej” - „Po stronie klienta”. Przykładem rozwoju przedsiębiorczości jest konkurs „Gazety Wyborczej” - „Polska firma przyszłości”.
Raport wskazuje również na wewnętrzne działania Grupy Agora. W obszarze prawa człowieka opisana została „Polityka różnorodności Grupy Agora”. Grupa Agora została w dniu 8 marca br. pierwszym, w branży mediowej, sygnatariuszem „Karty różnorodności w Polsce”. Natomiast w obszarze środowisko - w kategorii ekoefektywności - znalazła się praktyka dotycząca norm i rozwiązań środowiskowych w drukarniach Grupy Agora.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to przegląd aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie odpowiedzialnego biznesu. Od 15 lat przygotowywany jest przez zespół Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Do najnowszej publikacji obejmującej 2016 rok, 180 firm zgłosiło 880 praktyk. W tym roku po raz pierwszy raport łączy działania firm z 17 globalnymi „Celami zrównoważonego rozwoju” (SDGs).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.