reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Na rynku pozostaną tylko kanały z disco polo?

dodano: 2017-04-12 00:07
autor: Daniel Gadomski | źródło: satkurier.pl

Muzo.tv Muzo TV Jak poinformował „Press”, Telewizja Polsat szykuje się do zmian w swoim kanale muzycznym Muzo.tv, prezentującym rock. Wystąpiła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z wnioskiem o zmianę nazwy na Polsat Music. Po metamorfozie stacja będzie prezentowała teledyski z muzyką pop

Muzo.tv Muzo TV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Niewykluczone, że Telewizja Polsat zdecyduje się też na emisję w Polsat Music takich programów, jak „Must be the music”, „Taniec z gwiazdami” czy „Twoja twarz brzmi znajomo”. Zmiana gatunku muzyki może bowiem nie wystarczyć, bo młodzi ludzie prawie już nie oglądają telewizyjnych kanałów muzycznych, a przeboje czerpią z Internetu.

Jakie udziały w rynku mają poszczególne kanały?
W lutym 2017 roku 0,72 proc. udziału w rynku miał discopolowy i dostępny naziemnie Polo TV, drugie miejsce zajął 4fun.tv (0,17 proc.), a trzecie również discopolowy Disco Polo Music (0,12 proc.). Kolejne pozycje to Stars.tv (0,09 proc.), 4fun Dance (0,08 proc.), TO!TV (0,06 proc.), Viva Polska (0,06 proc.), Power TV (0,05 proc.), Eska TV (0,05 proc.), Kino Polska Muzyka (0,05 proc.), 4fun Gold Hits (0,04 proc.), Vox Music TV (0,04 proc.), VH1 (0,02 proc.), Muzo.tv (0,01 proc.), Hip Hop TV (0,01 proc.) i Nuta.tv (0,01 proc.) - wszystkie dane Nielsen Audience Measurement za Wirtualnymi Mediami.

Czy wszystkie kanały utrzymają się na rynku?
Koncepcja darmowych muzycznych kanałów tematycznych w ogóle nie sprawdziła się na naszym rynku. Wydaje się, że wiele z powyższych stacji może z niego wkrótce zniknąć. Przy takich udziałach w rynku przychody reklamowe mogą być zbyt małe na pokrycie kosztów nadawania. Niewykluczone, że więcej można byłoby zarobić na stworzeniu płatnego pakietu dla melomanów wśród abonentów platform cyfrowych nc+, Cyfrowy Polsat czy sieci kablowych. Oczywiście w doskonałej jakości obrazu i dźwięku, bez jakichkolwiek reklam. Na takiej zasadzie od lat funkcjonuje Trace Urban w nc+, ale nie jako opcja dodatkowo płatna. Dzisiaj można odnieść wrażenie, że wiele pozostałych stacji to szafy grające naszpikowane ciągle tymi samymi spotami reklamowymi. Przewidywalne do bólu.

Muzo.tv od początku wydawał się skazany na porażkę
W Niemczech, na bardziej rozwiniętym rynku kanałów niekodowanych już w 2005 roku amerykański Viacom zamknął kanał MTV 2 Pop, a dwa lata później Vivę Plus, którą z kolei zastąpił Comedy Central Deutschland. Jakoś trzyma się jeszcze Deluxe Music, ale ciężko znieść każdej nocy te same panoramy Nowego Jorku z lotu ptaka i te same podkłady jazzowe. Kiedy polska Viva puszcza nocą teledyski, niemiecka i austriacka emitują kreskówki dla dorosłych pod szyldem Comedy Central. We Francji, która słynęła kiedyś z licznych kanałów muzycznych na platformie Canal+ znajdziemy już tylko MTV Hits, Trace Urban, Mezzo, NRJ Hits i MCM Top. Tematycznych muzycznych dla fanów rocka, popu czy rapu nie ma.

Era kanałów muzycznych w formie, którą znaliśmy przez lata, dobiega chyba końca
Niewykluczone, że za parę lat będziemy mogli znaleźć w ofercie tylko takie z disco polo. W naziemnej telewizji cyfrowej po wycofaniu Eska TV i zastąpieniu 8TV już mamy. Cięcia dotyczą nawet płatnych kanałów. Od lutego większość ramówki polskiej VH1 jest identyczna z europejską.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...