Inicjatywa TVP ma przybliżyć informacje o rynku chińskim, na którym już teraz zaznacza się obecność polskich firm. Przez Chengdu przepływa polska żywność eksportowana do Chin, zaś Uniwersytet Syczuański rozwija współpracę z uczelniami z naszego kraju, a jego studenci mogą uczyć się języka polskiego.– Coraz silniejsza współpraca Polski z Chinami powoduje rosnące zainteresowanie tym krajem wśród widzów Telewizji Polskiej. Naszym zamiarem, w związku z podpisaniem umowy o współpracy z telewizją Chengdu, jest pokazanie zachodnich Chin jako najlepszej drogi dla Polaków do Państwa Środka. Chcemy przez przybliżenie widzom chińskiej kultury i gospodarki pomoc w nawiązaniu współpracy z Chengdu – najszybciej rozwijającym się miastem na świecie. Dziś współczesna Polska znana jest w Chinach głównie z produktów spożywczych, czas dodać do tego polską kulturę – powiedział Maciej Stanecki.