reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Zapotrzebowanie na treści lokalne będzie rosło

dodano: 2017-06-02 11:57 | aktualizacja: 2017-06-02 12:28
autor: Wiesław Łodzikowski | źródło: Inf. wł.

telewizja pay-tv trendy Żyjemy w świecie informacji, co sprawia, że wszyscy jesteśmy uczestnikami zmiany w myśleniu i postrzeganiu mediów lokalnych. W dniach 22-24 maja 2017 roku w Sopocie odbyło się VI Forum Telewizji Lokalnych organizowane w ramach Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej, podczas którego spółki Jupiter-Integration i lokalneTV zaprezentowały projekt multiekranowej, internetowej platformy dystrybucyjnej.

lokalneTV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Platforma, wykorzystując zaawansowane technologie opisywania i wyszukiwania audycji, obsługę profili i rozbudowanych, spersonalizowanych rekomendacji, będzie dostarczała najlepszej jakości treści wideo o charakterze lokalnym.

Dystrybucja treści audiowizualnych to również jeden z najważniejszych tematów poruszanych przez uczestników wielu paneli dyskusyjnych konferencji, z których wynika, że czeka nas konieczność zmian w myśleniu i postrzeganiu mediów lokalnych.

Jedno jest pewne - wszyscy nadawcy mediów tradycyjnych, w tym lokalnych, którzy chcą osiągnąć sukces, muszą już dzisiaj korzystać z coraz bardziej zaawansowanych technologii dystrybucji treści, które otwierają zupełnie nowe możliwości rozwoju mediów lokalnych.

Jak wiadomo, aktualnie dystrybutorem treści w Internecie może stać się każdy użytkownik. Nie musi on mieć doświadczenia czy wiedzy. Wystarczy, że jest medialny - przyciąga uwagę odbiorcy i podnosi słupki ruchu internetowego. Brak kontroli w Internecie i dowolność w lokowaniu produktu z jednej strony umożliwia wygenerowanie realnych przychodów, ale z drugiej prowadzi do zaniku odpowiedzialności redakcyjnej. Taka sytuacja sprawia, że przeciętnemu odbiorcy trudno zweryfikować, czy prezentowana treść stanowi wartość społeczną, czy po prostu, jest to kryptoreklama.

Jak się okazuje, na nowych polach dystrybucji pojawia się problem z monetyzacją treści. Wynika to m.in. z ograniczeń prawnych, jakie są nałożone na redakcje (również internetowe) oraz konkurencji w postaci dużych graczy internetowych, takich jak Facebook czy Google. Nadawcy lokalni, chcąc utrzymać się na rynku, muszą mimo woli być tymi, którzy realizują w dużym stopniu, jeśli chodzi o rynek komercyjny, zlecenia lokowane.

Mimo trudności, portale z treściami lokalnymi mają przed sobą dużą przyszłość. Dostarczają treści, na podstawie których codziennie dokonujemy wyborów nie tylko konsumenckich, ale i społecznych. Kierują się poczuciem misji lokalnej, stając często po stronie odbiorców, mieszkańców nie tylko wbrew ekonomii czy pozycji, jaką zajmują, ale również wbrew władzy samorządowej.

Ze zderzenia wiedzy, opinii i pomysłów uczestników konferencji płynie jedna konkluzja: zapotrzebowanie na treści lokalne będzie rosło. Coraz więcej osób zaczyna dostrzegać różnice w jakości dostarczanych treści i - co za tym idzie - jedną z najważniejszych wartości staje się wiarygodność. To od niej będzie zależało, czy odbiorcy będą odwiedzać dane media, czy nie, czy reklamodawcę będą kojarzyć z wiarygodnym źródłem przekazu, czy nie.

Rozwój nowoczesnych technologii cyfrowych umożliwia stworzenie nowoczesnego kanału dystrybucji, takiego jak multiekranowa platforma lokalneTV, która może z powodzeniem zostać wykorzystana do publikacji rzetelnych, wiarygodnych treści wideo o charakterze lokalnym.

W czasie konferencji poruszano jeszcze jeden ważny temat, tj. konieczność dokonania zmian w sposobie finansowania mediów lokalnych. Zdaniem nadawców lokalnych, wysoką jakość prezentowanych treści będzie można utrzymać jedynie dzięki zaangażowaniu środków publicznych w wspieranie mediów komercyjnych poprzez przyjazny dla nich system koncesyjny, a także dzięki stworzeniu całkiem nowego modelu biznesowego opartego na zmianie opisanych powyżej wartości.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Wiesław Łodzikowski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

499 zł Więcej...