reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

MEC: Rynek pay-tv straci 1,5 mln klientów?

dodano: 2017-06-08 10:20
autor: Anita Kaźmierska | źródło: MEC

MEC Nowe regulacje dotyczące sposobu egzekwowania abonamentu budzą duży sprzeciw klientów płatnej telewizji – szczególnie Cyfrowego Polsatu i nc+. Jak pokazuje badanie MEC, 72 proc. odbiorców kablówek i 75 proc. odbiorców platform jest przeciwnych temu, by ich operator przekazywał Poczcie Polskiej dane osobowe. Duża część wolałaby zrezygnować z kanałów TVP, by uniknąć tego scenariusza, a kilkanaście proc. badanych abonentów pay-tv twierdzi, że po wprowadzeniu przepisów wypowie umowę operatorowi. Gdyby rzeczywiście tak zrobili, rynek płatnej telewizji straciłby blisko 1,5 mln klientów.

MEC badanie abonament RTV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dyskutowane ostatnio przepisy dotyczące egzekwowania abonamentu RTV budzą duży sprzeciw wśród klientów płatnej telewizji – pokazuje badanie MEC zrealizowane na próbie ponad 1 tysiąca korzystających z sieci polskich telewidzów.

Wśród abonentów platform cyfrowych i telewizji kablowych blisko trzech na czterech jest przeciwnych temu, by ich operator przekazywał Poczcie Polskiej dane osobowe umożliwiające ściąganie abonamentu radiowo-telewizyjnego.

Proponowane rozwiązanie budzi największy sprzeciw wśród klientów platform cyfrowych - Cyfrowego Polsatu i nc+.

Patrząc zaś z perspektywy wielkości opłacanego pakietu – najbardziej przeciwni są nabywcy najtańszych abonamentów płatnej TV.
 

Blisko 40 proc. klientów kablówek i platform twierdzi, że rozważy rezygnację z usług operatora w sytuacji, gdy będzie on zobowiązany przekazać ich dane osobowe Poczcie Polskiej. Odsetek pewnych, że tak postąpią sięga kilkunastu procent i osiąga zbliżone wartości wśród klientów poszczególnych operatorów. Najwięcej – 18 proc. – wynosi wśród klientów nc+ i Multimediów. Gdyby spełniły się deklaracje badanych, rynek płatnej telewizji musiałby się liczyć z odejściem 1,5 mln klientów (gospodarstw domowych)*.
 

Gdyby możliwe było usunięcie kanałów Telewizji Polskiej z pakietów telewizyjnych, by uniknąć konieczności przekazywania danych osobowych Poczcie Polskiej i opłacania abonamentu RTV, 67 proc. odbiorców płatnej telewizji zdecydowałoby się na takie rozwiązanie. Najwięcej, bo ponad 70 proc. takich klientów, mają UPC i Vectra.

Te odpowiedzi idą w parze ze wskazaniami, jakie stacje są najważniejsze w ofercie bezpłatnej telewizji – respondenci w badaniu MEC na 10-stopniowej skali określali, na ile ważna jest dla nich obecność poszczególnych kanałów NTC (naziemnej TV cyfrowej). Główne kanały TVP mieszczą się wprawdzie w pierwszej dziesiątce rankingu, ale szczególnie wśród klientów kablówek i platform widać dużą polaryzację opinii. Odsetek osób, które przyznawały im maksymalnie 3 punkty na 10 stopniowej skali jest większy niż tych, którzy określali ważność kanałów TVP na przynajmniej 8.
 

* liczba gospodarstw domowych z płatną telewizją (kabel lub satelita) wynosi wg badania założycielskiego Nielsena blisko 8,5 mln

MEC realizował badanie w dniach 3-4 czerwca br. metodą CAWI na próbie 1014 telewidzów z dostępem do internetu


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...