Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Około 78 proc. respondentów uważa, że
kanał liniowy PPV lub
usługa VOD PPV to najbardziej odpowiednie modele biznesowe dla UHD. Według 77 proc. badanych, usługi nadawcze typu push-VoD także są uważane za ważne strategie dla wdrożenia UHD w ciągu najbliższych trzech lat. Istotna jest również opcja umożliwiająca użytkownikom korzystanie z treści UHD nawet tam, gdzie nie ma połączenia internetowego.
Uruchomienie kanałów UHD FTA czy całych pakietów to mniej prawdopodobne opcje w perspektywie krótkoterminowej, chociaż 44 proc. respondentów ocenia, że możliwe są kanały liniowe w naziemnej telewizji cyfrowej w ciągu najbliższych trzech lat.
Satelita jest preferowaną technologią dla UHD dla 42 proc. ankietowanych, 17 proc. wskazało IPTV/światłowód, 11 proc. preferuje platformy OTT, a 7 proc. sieci kablowe.
Badanie wskazuje, że w marcu 2017 roku na całym świecie nadawane były
42 kanały UHD (liczba ta ma wzrosnąć do 785 w 2025 roku), co oznaczało 40-proc. wzrost w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Obecnie 23 proc. kanałów UHD to kanały demo, a 77 proc. to kanały komercyjne. Ogółem 38 proc. to kanały FTA.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.