reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Co megafuzja oznacza dla polskiego rynku?

dodano: 2017-07-31 21:13 | aktualizacja: 2017-08-01 10:32
autor: Daniel Gadomski | źródło: Satkurier.pl

Discovery Przejęcie Scripps Networks Interactive przez Discovery Communications może oznaczać duże zmiany na polskim rynku telewizyjnym. Powstanie bowiem największa grupa kanałów telewizyjnych w naszym kraju. Obejmująca prawie wszystkie tematyki i przede wszystkim TVN, którego amerykański koncern znany z kanałów dokumentalnych chciał kupić już kilka lat temu. Obawiać powinny się kanały Fox, National Geographic Channel, Polsat i Viacom, któremu nie udało się porozumieć w sprawie przejęcia Scrippsa.

„Ekspedycja – odkrywcy drugiej natury” Discovery Channel


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przejęcie TVN przez Discovery nie oznacza raczej zmiany linii politycznej stacji.
Amerykański gigant dokumentalny jest znany z liberalnych poglądów. Pokazuje programy z parami gejowskimi w rolach głównych. Rządząca partia nie powinno zatem liczyć na łagodniejszy kurs ze strony programów informacyjnych TVN. Chyba, że przy okazji dekoncentracji mediów pomyśli o repolonizacji rynku telewizyjnego. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów może tutaj odegrać kluczową rolę i spróbować zmusić nadawcę do odsprzedania części stacji.

Megafuzja może mieć duży wpływ na ramówkę rozrywkową TVN-u i jego kanałów tematycznych.
Discovery jest bowiem właścicielem Eurosportu. Niewykluczone, że polska telewizja naziemna, która powstała bardziej z myślą o kobietach niż mężczyznach otworzy się na sport. Nie należy się jednak spodziewać transmisji z Igrzysk Olimpijskich w TVN. Eurosport w lutym br. odsprzedał TVP sublicencję na transmisje Igrzysk Olimpijskich w 2018 i 2020 roku.

W ramówkach kanałów TVN zobaczymy pewnie więcej dokumentów i programów podróżniczych.
Być może kanały Discovery na całym świecie będą częściej pokazywać i promować Polskę. TVN i Discovery już współpracowali przy kanale Discovery TVN Historia (obecnie Discovery Historia). Ciekawe, czy nadawca zdecyduje się na zmiany nazw poszczególnych kanałów. Można sobie wyobrazić na przykład Discovery Travel. Chociaż ostatnio Discovery postawił na budowę indywidualnych wizerunków poszczególnych stacji. Ich loga nie są podobne jak kiedyś.

Warto pamiętać, że Discovery ma od grudnia 49 proc. udziałów w związanym z Agorą naziemnym kanale Metro.
Można się spodziewać zacieśnienia współpracy z TVN i być może uruchomienia polskiej wersji kanału DMAX. Transakcja ma kluczowe znaczenie dla rynku płatnej telewizji i reklamowego. Naziemno-tematycznemu gigantowi będzie łatwiej porozumiewać się z operatorami kablowymi i platformami cyfrowymi. Zapewne zostaną zintegrowani brokerzy reklamowi Discovery Media i TVN Media, którzy sprzedają czas reklamowy na kanałach poszczególnych nadawców.

Ciekawe mogą być ruchy Polsatu.
Być może współpraca ze skandynawskim Viasat mu nie wystarczy i zacznie współpracę na przykład z Fox albo Viacom i jego MTV. Zapowiedź repolonizacji mediów może być swoim last minute dla zagranicznych inwestorów, aby zaczepić się mocno na polskim rynku. W internetowej erze biznes kanałów tematycznych nie będzie już tak prosty jak kiedyś i trzeba szukać nowych sojuszników.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

429 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...