reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Reklamy zabiją platformy i kanały tematyczne?

dodano: 2017-08-03 19:55 | aktualizacja: 2017-08-03 21:35
autor: Daniel Gadomski | źródło: satkurier.pl

Eurosport 1 Kanał Eurosport 1 w ogniu krytyki internautów. We wtorek podczas meczu Atletico Madryt - Napoli wyemitował przerwę reklamową. Sęk w tym, że właśnie wtedy padła jedna z bramek. Discovery Networks, właściciel Eurosportu, przeprosił widzów, tłumacząc się błędem ludzkim. Najprawdopodobniej klipera, czyli osoby odpowiedzialnej za układanie playlisty i kontrolowanie czasu emisji reklam. Spotów reklamowych nie poprzedziły żadne dżingle Eurosportu. Choć sytuacja wygląda rzeczywiście na pomyłkę, to wraca temat zbyt dużej liczby reklam w płatnych kanałach telewizyjnych.

Lewy_Milik_Eurosport_760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Bardzo zależy nam na polskich kibicach i nieustannie pracujemy nad tym, aby zapewnić im możliwie jak najlepszą jakość transmisji, a w przyszłości uniknąć tego typu sytuacji - powiedziała Agnieszka Jurkiewicz, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Discovery Networks w regionie CEEMEA (cytat za Wirtualnymi Mediami).
Być może podobnych sytuacji byłoby łatwiej uniknąć w przyszłości, gdyby kanały tematyczne ograniczyły liczbę emitowanych reklam. To prawdziwa zmora abonentów platform cyfrowych Cyfrowy Polsat, nc+ i sieci kablowych typu UPC Polska czy Vectra. Choć płacą oni często niemały abonament, to nadawcy typu Discovery, National Geographic, Travel Channel serwują im reklamy co 15-20 minut. Poza spotami produktów i usług dochodzą do tego w kółko powtarzane zapowiedzi programowe. W efekcie program, który w ramówce ma godzinę, w rzeczywistości nie trwa dłużej niż 45 minut.

Przeciwko takim sytuacjom protestował przed rokiem prezes nc+. Skończyło się na samych protestach, bo operatorzy płatnej telewizji musieliby prawdopodobnie płacić znacznie większą opłatę gniazdkową od abonenta z dostępem do danej stacji bez reklam. Zmiany przepisów w Polsce albo rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zdałyby się na niewiele, bo wiele kanałów tematycznych posiada koncesje w innych krajach. Operatorzy musieliby połączyć siły i wspólnie lobbować u nadawców, żeby ci emitowali spoty na przykład tylko między programami. Tutaj pojawia się konflikt interesów, bo na przykład broker reklamowy Polsat Media sprzedaje czas reklamowy m.in. w Kino Polska, History, H2, BBC Earth, czy Sci-Fi.

Wydaje się, że prędzej czy później kanały tematyczne i platformy cyfrowe będą musiały się porozumieć w sprawie ograniczenia liczby reklam. Internetowe płatne platformy na żądanie są dla nich coraz większą konkurencją. Użytkownicy Netfliksa nie muszą irytować się z powodu spotów reklamowych. Portal od razu oferuje im dostęp do ulubionego filmu albo serialu. Oczywiście kanały tematyczne albo treści na żądanie są idealnym miejscem na reklamę. We wspomnianym wcześniej Travel Channel można wyemitować spot promujący np. Tajlandię albo biura podróży. W Cartoon Network gry albo zabawki dla dzieci.

Wydaje się, że warto w przypadku VOD dać abonentom możliwość wyboru. Droższy dostęp do biblioteki bez reklam i tańszy z reklamami. Dekodery z twardym dyskiem dają opcję nagrywania i oglądania z timeshiftem, czyli z przesunięciem, co pozwala na pomijanie reklam zwłaszcza, gdy te mają ponad 10 minut. Polsat czy TVN powinny to ograniczyć, bo te reklamy nie działają - po prostu widzowie są mądrzejsi! Tylko nie do końca wiadomo, czy domy mediowe zdają sobie sprawę, że marnują pieniądze swoich klientów?

Być może konkurencja internetu zmusi platformy i nadawców do innego podejścia do sprawy reklam.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022

12 zł Więcej...

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...