Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Po wielu miesiącach negocjacji,
Studio Moderna Polska zostało wytypowane jako firma najlepiej odpowiadająca kulturze organizacyjnej i modelowi biznesowemu
Mango-Media. Dzięki tej decyzji obie spółki skorzystają zarówno z korzyści skali, jak i nowych możliwości rozwoju. Transakcja odbywa się za zgodą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Nabycie Mango-Media pozwala nam realizować ambitne plany stania się niekwestionowanym liderem w swojej branży w Polsce. Będziemy kontynuować inwestycje w rozwój telezakupów, platformy internetowej i tradycyjnej obecności handlowej z planowanymi 50 własnymi sklepami do końca 2018 roku. Jesteśmy bardzo podekscytowani nową wspólną przyszłością
– powiedział Tomasz Pawliszyn, Prezes Studio Moderna Polska Sp. z o. o. oraz Dyrektor Zarządzający Studio Moderna CEE.
Decyzja o sprzedaży udziałów jest podyktowana potrzebą konsolidacji portfolio oraz skupieniu się na rozwoju naszej podstawowej działalności. Studio Moderna jest jednym z najsilniejszych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej w swojej branży. Jednocześnie operuje w modelu biznesowym zbliżonym do Mango-Media, dzięki czemu jesteśmy przekonani, że zmiany będą korzystne dla obu stron
– powiedział Jim Samples, Prezes i Dyrektor Generalny TVN S.A.
Mango-Media w ostatnim czasie zakończyło trzyletni proces zmian biznesowych, w wyniku których firma stała się liderem w swojej branży. TVN był partnerem, który wspierał nas na każdym kroku. Cieszymy się, że będziemy częścią europejskiej grupy o ugruntowanej pozycji. Jestem przekonany, że otwiera to przed nami nowe, ekscytujące możliwości rozwoju
– powiedział Lars Buschbom, Prezes Mango-Media Sp. z o. o.
Studio Moderna działa w 21 krajach z około 7000 pracowników w Europie Środkowej i Wschodniej. Firma koncentruje się na sprzedaży wielokanałowej o większej części przychodów pochodzących z tradycyjnej sprzedaży detalicznej i handlu elektronicznego, wspieranych silną sprzedażą katalogową, telezakupów i marketingu bezpośredniego.
Firma prowadzi już własne całodobowe kanały telezakupowe w Rosji, na Ukrainie i w Rumunii. Większość sprzedaży pochodzi z własnych marek, takich jak Dormeo, Delimano, Walkmaxx, Rovus, Wellneo, Gymbit, itp.
Firma
Mango-Media Sp. z o.o. jest numerem jeden wśród całodobowych kanałów telezakupowych, należy także do wiodących firm detalicznych w branży e-commerce w kategoriach „AGD i kuchnia” oraz „dom i styl życia”, oferując drogą internetową ponad 25 tys. produktów.
Mango-Media to też jedna z najszybciej rosnących firm w branży sprzedaży detalicznej na odległość (w tym w e-commerce). W roku 2016 spółka wypracowała rekordowy łączny przychód netto w wysokości ponad 60 mln zł, co odpowiada wzrostowi o 45% rok do roku. Ponadto cały czas rośnie liczba lojalnych klientów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.